*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Signatur: usch då.. Men tur att man vänjer sig iaf!
Hoppas att allt går bra för dig på tisdag!
Och nej, är man gift så behöver man inte skriva på faderskapsbeviset, de antar att han är pappan ändå..
Jag ska oxå skriva en födelseplan o lägga i min mapp som jag ska ha med på förlossningen. Bm sa det sist jag va dit att vi skulle skriva en sån tillsammans nästa gång vi ses, dvs v36 (v35+0.) Jag har ju som ingen aning om hur vi vill ha det.. men jag får lyssna på hennes goda råd så fixar det sig alltid..
Svårt att veta hur man vill ha det så man aldrig gått igenom en förlossning förr.
Lill linda 82: Tycker också det känns lite konstigt att man ska komma med önskemål när man inte vet hur en förlossning går till och hur man kommer att reagera. Så jag tror bara att jag kommer att önska i förväg att det blir så få nålstick som möjligt (har nålfobi).
*släpar sig in*...
Hållt i gång sen fem i morse*gäspa*, men en trevlig dag!
Här har det varit aktivitet som vanligt*nice*...
Vonkis: Förlossningsbrev brukar man kalla det oxå och det är bra m man skriver ett sånt - där har du skrivit ner hur DU/NI vill ha det... Tex ev smärtlindring...osv..
På profylaxen tryckte de på ang. det brevet så månaden man går hemma inna lär gå åt till att komponera ett sånt...
Va skönt att du är ok Liten - även om du måste gå på Bricanyl...
Var det pinvärkar du åkt på...
Verkar som din bebbe har brått ut:O
Triump: Valborg blir oxå lugn m sambon - vi håller på att klura på vad vi ska göra - vi har 2årsdag då... =)
signatur: det har jag oxå funderat på, men jag tror såhär..man kommer vara så upptagen med att andas o "gå in i själv själv" att man inte kommer märka de där nålsticken. Men däremot kommer jag nog skriva att dom inte ska vänta för länge med ryggbedövningen så att det inte blir nåt knas, att dom inte hinner eller nåt o man måste ligga o plåga sig med bara lustglas. Däremot får dom gärna prova akupunktur om dom vill. Men absolut inte kvaddlar.
Missisola och Vonkis; Ja, det brukar ju kallas så också. Jag tror att det kanske inte är "obligatoriskt" överallt, men det var tydligen det på BB Sthlm. Måste nog knåpa ihop ett
Behövde inte komma tillbaka till bm förrän om 3 veckor... vilket min sambo var glad för (han har varit med varje gång och börjar känna sig lite tofflig
)
Signatur, precis så känner jag också. Och när man läser andras förlossningsbrev så ser man att vissa till och med ber om att "få bebisen upp på bröstet när den kommit ut"... Det behöver man kanske inte önska?
limpis: inte ska ha känna sig tofflig heller, han ska ju bli pappa ju!
Jag har inte skrivit något förlossningsbrev däremot finns mina önskemål väl antecknade av auroraläkaren i journalen, förutom att jag gärna vill dricka något denna gång =)
Jaha, så har man då varit på första träffen i föräldragruppen. Fick se förlossningsfilm och få lite tips på avslappnande övningar att göra när värkarna sätter igång hemma. Det känns så otroligt avlägset ännu, så jag tror att jag har lite svårt att ta till mig allt det där
Missisola: vilken morgon pigg tjej du är....skuttat sen fem inte konstigt om du då är lite trött...
meh: kul att föräldragruppen kommit igång. väntar med spänning tills vi skall börja...Det är några veckor kvar tills dess.
Aha.. jag smakade världens goaste glass i dag Daimkola glass säljs dock inte av gb utan av konkurenten... men vilken smarrig glass.......