• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Börnen

God morgon!

Rapport från bm-besöket igår:
    Tid: v. 33+4
    Vikt: +0,4 kg sedan inskrivningen!!!! (bm var på väg att börja skälla lite, men jag påminde om mina kräkningar i början...)
    Blodtryck: 110/70
    SF-mått: 31 cm (har minskat, Mini har troligen sjunkit nedåt!)
    Urin: + för bakterier, odling skickad
    Blodsocker: 4,3 (lite lågt det med)
    Hjärtljud: 148/min
    Läge: huvudet ner, fötterna till höger och fixerad

Har tagit leverprover, hon skulle ringa så fort de var klara...borde väl bli idag om hon får svar från sjukhuset då...

• Mowglie

LillLinda: ha,ha ja det kan man ju kalla brasa

• molle76

Amine: Undra just om min bebis också ligger som din, åt "fel" håll. Känner ibland ett tryck upp i revbenen, men mycket mer en så känner jag inte. Bara lite småsparkar då och då. Inget jag behöver oroa mig för enligt bm. men blir ändå lite oroad ibland när man läser hur mycket er andras små rör på sig. Men, vad sa hon om det då. Gör det nåt om den ligger "fel", svårare vid förlossningen och så menar jag??
    Mysigt förresten men vattengympa på föräldragruppen!! Vi börjar vår fg. på ti.

• triump

lill linda: ja det var en rejäl brasa.

Börnen: vad bra att bm besöket gott bra, men inget kul om du har uvi på G..

Amine:Kul det lät med vatten träning. blir det en semester till köpenhamn?.. är själv lite sugen på att planera in någon mini resa...

• vonkis

jag har mest aktivitet uppe vid revbenen så jag tror min lilla ligger med huvudet neråt men jag tror inte han är fixerad för om jag lägger mig på sidan på kvällarna så blird et ett fasligt liv och hela magen rör sig
    min BM sa igårt att hon inte kolla hur han ligger förens om två veckor , i v.35 och skulle det behövas ett vändningsförsök så blir det i v.37.
    jag hoppas verkligen att jag slipper göra ett sånt, jag tycker det verkar obehagligt!!

fick sjukskriva mig från jobbet idag , för att jag höll p att ramla ihop i mprse när jag vakna och hela huvudet snurra och jag kände mig jätte konstig..hmmm skumt. bm tykte jag skulle vara hemma och vila så nu har jag sovit i fyra timmar i sträck och undrar om jag alls kommer kunna hålla mig vaken nått mera idag*s* fler som har känt så??

• triump

Vonkis. det är nog så att din kropp säger ifrån nu. se nu till att vila ut ordentligt. jag har inte känt så.. men som sagt kroppen säger ifrån nu även här.

och jag har fullt accepterat ett lite lugnare tempo, fast att det ännu är ganska många veckor kvar till bf, för mig...hela nio st...

idag har mina händer kännts superknasiga. de är stela och känns knasigt att böjja fingrarna lite små sticks...så det är min ursäkt om bokstäverna hoppar runt lite i texten...nån annan som kännt så? kan det vara att vatten börjar samlas även i fingrar nu.?

ps längtar till bf25juni

• Limpis

Börnen; härligt att höra att allt gick bra hos bm!

Jag har haft jättejobbiga sd sedan igår eftermiddag. Säkert var femte - var tionde minut. En del gör ont, en del inte, men det är superjobbigt när magen blir stehård hela tiden. Suck!! Sitter här på jobbet och försöker koncentrera mig på att slappna av :-/

• vonkis

triump, jag känner lika dant i mina händer...mina fingrar har svullnat int elika mycket som vaderna och fötterna men det syns och det käns!
    man blir stelare och man känner sig int elika rörlig. när man sluter handen så känns det som det tar emot lite...

jo jag vet att kroppen säger ifrån och jag måste lära mig lyssna
    gjorde det idag så därför är jag hemma...och det känns ganska skönt.
    5 veckor kvar på jobbet och jaghoppas det går fort!!

• lill linda 82

triump: jupp, både händerna o fötterna är rejält svällda. Kan knappt börja handlederna. Har oxå känt att det sticks i dom...precis som att dom är på G att domna bort, är dessutom skakig om dom jämt. Antar att bm inte kommer gilla då jag säger det nästa träff, kan tydligen vara nåt med sköldkörteln för min del (?!)

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D