• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Mowglie

LillLinda: precis så har jag oxå upplevt det och sa det till min bm och hon kände om barnet var fixerat men det var det inte, och hon tyckte att det var för tidigt?! men det finns många i min omgivning som deras barn redan har fixerat sig är typ i samma v som jag. Men hon sa bara att jag skulle hålla mig lugn. Men hon sa inte att det var någon fara heller så det är nog normalt ändå¨, hoon kanske tyckte det va lite oroväckande eftersom jag har haft så stora problem med min graviditet hela vägen igenom. H

Hoppas att glassen smakar

• lill linda 82

mowglie: ja... det är nog ganska normalt att den tränar extra mkt nu såhär mot slutet. Men det är lite läskigt när man börjar känna saker som man inte riktigt är van..Känns verkligen som att det börjar närma sig slutet..
    För mer lugn än såhär kan jag inte vara...*s* Räcker ju med att jag rullar ett halvt varv i sängen så hugger dom till som en kniv. Känner mig som en snigel då jag ska göra saker här hemma..

• Flizan82

Min skrutta ligger med huvudet neråt (rörligt) och så har hon legat sedan vecka 29-30. Det är faktiskt inge vidare för bäcknet - eller de stackars revbenen

Men än så länge är hon inte fixerad. Det dröjer väl ett tag till. Detta är ju mitt andra barn och då har jag hört att det kan bli så att barnet inte fixerar sig riktigt förrän det är dags att komma ut.

Nu vill jag att tiden ska rinna på i en hastig takt. Nästa vecka och framåt är jag sjukskriven på 50%. Jag har bara maj kvar att jobba - sen tar jag semester.
    Det känns skönt med en månad framför sig med arbetstid mellan kl 8.30-12. Kommer kännas som rena semestern.

Hur gör ni andra? Jobbar, sjukskrivna?

• lill linda 82

Flizan82: Samma här, bäbis ligger oxå neråt o är rörlig.
    Jag är fortfarande sjukskriven, varit det sen v17.. önskar att jag kunnat jobba.. hade verkligen velat det, men min arb.givare kunde inte omplacera mig.

• Mowglie

LillLinda: jo me lugn än så här går ju knappast att vara, sitta framör Fl kan ju inte vara någon fara Jo min bebbe ligger oxå neråt men rörligt, och kan verkligen hålla med Flizan82 om att det är inte skönt för varken becken eller revben Fast jag är nog mer glad över att derssa riktiga kickar är borta nu mera är det bara som jätte stora röreler och det känns helskummt!

• Glad i hågen

Våran bebbe kunde barnmorskan fortfarande inte bedöma hur den ligger. Det bullar ut och putar överallt, möjligen att den ligger med ryggen mot min rygg, sa hon, då kommer ju armar, knän, axlar och allt på framsidan...

Jag har också mycket sammandragningar. Jaghar fått gå ner på halvtid och detkänns skönt för både kropp och själ. Man blir ju lite orolig att nåt ska dra igång i förtid medan man har en massa ogjort på jobbe. Så nu försöker jag speeda på för att få undan det mesta.

Hur mycket jobbar ni nu?

• Mowglie

Prillan: jag är helt sjukskriven och har varit det nästan hela min graviditet, för bla foglossningar, moderkakan har inte suttit fast ordentligt, magsår och nedstämdhet, men nu är det som ett nytt andetag är på väg in och jag börjar må mycket bättre nu, är kanske för att jag bara har 5v kvar idag!!!! Har pl-snitt den 3/6

• Glad i hågen

Mowglie: Då är vi nästan samtidigt du och jag, vi väntar den 5/6. Visst känns det otroligt att det är så nära nu?

• Amine

Här är det som vanligt full fart.... Föräldrakurs för mej är en positiv överraskning. Det vettigaste jag fått ut av mvc hittills inte bara deras rutinmässiga löpandeband kontroller där man från deras sida har noll i individuell anpassning Tex. ett lågt hb. river man upp himel och jord för vid ett besök men ska inte ens kontrolleras vid nästa "för det gör vi inte varje gång". Dessutom börjar vi varje föräldrautbildning med en timmes vattengympa/avslappning i vatten - och det är SÅÅÅÅÅ skönt, och väldigt mysigt. Sist hoppade bebin med hela timmen för att sedan verka fundersam över varför det blev så stilla och sen sova gott under förnatten... Så det är att rekomendera även om det tydligen inte finns på så många andra ställen i sverige. Dessutom känns det mindre onaturligt att "hänga på mannen" och pusta och frusta i vattnet än vad det hade gjort i en cirkel på golvet... Dessutom en liten grupp med bara 5 par. Bebin skvalpar fortfarande runt i magen med huvudet neråt men fick jag veta igår på "fel" håll med ryggen till höger Tydligen ligger dom flesta barn på andra hållet, för det finns lite mer plats där i magen, och sparkar mot höger sida där det är trångt och därför var det enligt bm. vanligt med ondare sparkar om bebin låg "rätt" (större chans att träffa något). Och för mej verkar det stämma, jag känner att bebin trycker ganska ordentligt i sidan, men sparkarna är fortfarande mest mysiga.
    Trött är jag, sover middag minst en gång om dagen - SÅ skönt och jobbar bara 50% (resten hp). Men i dag blir det svårt med middagsluren eftersom vi åker till Köpenhamn om ett par timmar!

• Mowglie

Prillan: Jo det känns i nerverna att det närmar sig med storm kliv!!! vi har precis fått hem min svärfar för att få hjälp med det sista av våran renovering i sovrum och barnkammaren! måste ju hinna städa hela lägenheten då vi har byggdamm i hela lägenheten, ´å så vill man ju hinna ta det lite lugnt och planera innan det är dags, men i gaår var vi och köpte sängen, masrass och sängkläder, ska när vi är helt klara med lägenheten köpa resterande som behövs, det ska bli himmla skoj att få shoppa loss riktigt!!!

Amine: vad mysigt det lät att åka till Danmark, ska ni vara där över helgen som en liten semester elle?...

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D