*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Jo, vi köpte på Svanen, men de var också supertrevliga tills man betalt...
Ursul: Jaa...
Det är jätteskönt.
Är det någon annan här som har en man/sambo/pojkvän som är förlossningsrädd? Tycker så synd om min älskling, speciellt eftersom jag inte är det minsta orolig, jag ser fram emot det med spänning..
Han vill inte ens prata om förlossningen, det enda han pratar om är att vi inte ska åka bil hem utan vi ska promenera, så att han får bära bebis i bärsjalen så snart som möjligt...
Några tips på hur jag kan hjälpa honom?
Liten.. vill osså veta.. är osams med JIm just nu för att han inte kommer med på föräldrautbildningen om 15min för att det ska handla om smärtlindring och sånt är ju läskigt.. Men vill ju att han ska höra alternativ mm är ju inte bara massa nålar... Och så skulle hon prata om mannens roll under förlossningen.. Suck!!
Liten: Han kanske känner sig säkrare om han läser mycket om förlossningar ochså? Eller det kanske han redan har gjort? Jag kan rekommendera "Att föda" av Gudrun Abascal, vi tyckte den var bra! Min sambo ville dessutom gå på profylaxkurs för att få mer koll och bli mer delaktig, så det ska vi göra (16+17 maj -hoppas vi hinner gå kursen!!!).
Jag är inte heller rädd eller orolig, ser verkligen fram emot förlossningen med allt vad den innebär. Är väl dumdristigt nyfiken!!? Hoppas han "kommer över det" på nått sätt. Lycka till!
ElinN: det är just det, att han HAR läst på.. Men han tar bara till sig det som kan gå fel.. Han har fått en total noja att något kommer hända med mig eller bebis, så vad han än läser så ser han bara det där det står "men...", "komplikationer", "havandeskapsförgiftning", "psd", "gbs" osv.... Försöker överösa honom med positiv enegrgi och bilder på alldeles nyfödda små klibbiga guldklimpar, men det hjälper bara för stunden...
A lie: Jobbigt! Vi fick träna profylax när det var dags för den delen av föräldrautbildningen, vi hade jätteroligt! Höll på att fnittra ihjäl oss åt damen som ledde det hela...
pratade just med dom på stadsdelsförvaltningen och dom tyckte vi skulle vänta tills bebisen kommit med att skriva på fadeskapsintyget.
självklart kunde vi komma och göra det nu innan bebben kommit men då skulle vi inte ändå få med oss papprerna med hem för dom är inte fullständiga förens det finns ett barn att registrera på dem.....suck! så nu vet jag inte vad vi ska gör, kasnke väntar ändå men vill inte att det ska behöva ske i september bara för att vi kommer föda under semester tider.
Nån som skrivit ned sina förlossnings-önskemål/tankar?
...Min BM bad mig skriva ned och lägga tillsamans med papprerna från Mamamia som jag ska ha med till förlossningen..
Vill ha tips/ idéer på hur jag utformar det "bäst"....
=)
Triump - ja, det är 14 dagar som arbetsgivaren betalar.
Vonkis: kunde du inte beställa tiden nu iallafall? tänkte om ni kunde ta det i samband med att killen är hemma det 10 första dagarna eller...