*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Suck... idag är jag riktigt deppig... Ekonomin är inte den bästa nu när jag är sjukskriven och den här månaden hade vi extra mycket räkningar och en och en halv hyra + banklån på nya lägenheten att betala. Våra pengar är HELT slut redan och månaden har ju knappt börjat plus att vi har räkningar på ca 3000 kvar att betala. Det känns såååå jobbigt. Vi har ju bränt alla sparpengar på kontantinsats till lägenheten så vi har ju inget att ta ifrån. Känns så dumt att behöva gå till mamma och pappa och låna... Åhhh vad ledsen jag känner mig.
Var bara tvungen att depp-gnälla lite...
Var hos BM i morse och allt såg bra ut och magen växer som det ska (och det är ju viktigare än pengar!). Lill-tjejen var vild och galen och sparkade och hickade så magen hoppade hela tiden!!!
urk.. har fått papper från fk att fylla i ang. sjukskrivning....hur många dagae var det arbetsgivaren betalade. var det 14
Vi ska inte hämta vår vagn förrän bebisen är här (om jag får bestämma). Är jättearg på butiken. Innan vi betalade handpenning så sa de att vagnen hade förlossningsgaranti. När vi betalt så fanns det helt plötsligt ingen sådan längre. *Dåligt*. Så eftersom vi "endast" betalat handpenning så får den stå där.
Angående mammakläder. Jag köpte också nytt för ett litet tag sedan. Annars skulle jag deppat ihop totalt. Ifall ett par nya brallor håller en uppe de sista veckorna anser jag det vara värt pengarna. En kompis till mig köpte en helt ny garderob när det var 2 veckor kvar, hon stod inte ut.
Köp byxorna! Det är du värd!
ElinN Jag vet hur det är att inga pengar ha... visst finns det lite kvar på sparkontot som vi levt på sen i september men inte är det kul att se pengarna rinna ifrån en! Jag har börjat ta ut FP för Tyra nu så att vi får in lite pengar utöver de timmar jag jobbar!
Ok tjejer, ska nog ta mig ner till H&M och kolla,
Vonkis: bra tips, hoppas bara att jag kommer i mina gamla kjolar, har liksom blivigt lite brad om höfterna av någon konstig anledning
, ska kolla bland mina sommar kläder kanske jag kan ha linnebyxorna om jag har dem under magen.
Signatur: ja det var ju konstigt det där med barnvagnen och förstår att du vill jävlas lite och med all rätt!
Vi ska ringa BH för nu måste vi hämta vagnen tidigare än tänkt. Men det ska väl inte var några problem, de är ju lite trevligare på BH än på Svanen, för det var väl där ni köpte eran vagn?
Hmm.. hämtar nog ut den i helgen då.. Vill haaaa nuuu... ;)
Elin, jag förstår hur det känns. Man är van att alltid ha lite pengar över och kunna unna sig saker, men man märker att det kommer att bli tightare nu. Hoppas det jämnar ut sig för er snart, och att ni kan glädjas åt vad de nya lånen inneburit (ny lägenhet etc)!
Hej, tjejer!
Såg att ni pratat om faderskapsbeviset.
Det var väl i... förrgår? som jag var så arg över att vi fått ändrad tid, 3 veckor senare en den vi hade bokat.. Idag ringde jag för att fixa en tid lite tidigare, och gissa vad? Vi fick komma in redan på måndag, när jag sa till dem att vi ville ha det fixat innan och att vi hade hotande förtidsbörd...
Är så glad! Efter måndag kan alltså älsklingen pusta ut, då finns det papper på att bebis är hans!
Vad skönt för er Liten!