*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Mmmm... bullar! Vad gott det låter!
God morgon
Önskar alla en trevlig Valborg och helg.
Vi ska åka iväg och titta på nya sängar nu och ikväll ska vi till ett par kompisar och äta middag, laga hälften av maten. Det blir Tjälknul med potatisgratäng och trattkantarellsås *mums*
Ha en bra dag, kram till er allihop.
God morgon!
Hoppas alla får en trevlig valborg! Får snart besök av några kompisar som ska vara hos oss tills i morgon, det blir skoj.
I min mage är det också full fart, bebisen kan verkligen sparka hårt nu för tiden. Har era bebisar lagt sig rätt med huvudet neråt?
Min lilla krabat vill inte lägga sig till rätta än, men barnmoskan säger att den har fyra veckor på sig att hitta rätt.
Om den inte lägger sig rätt blir vi automatiskt snittade här i Umeå. Men jag vill hellre föda normalt.
Kram
God förmiddag. Sitter här och lyssnar till stöket i trappuppgången då grannarna flyttar... VILL OCKSÅ FLYTTA TILL HUS (Inte för att jag vet vart de flyttar men...) Här är en till med öm högersida, är tydligen vanligast att bebisen ligger på vänstra sidan och sparkar på den högra... annars är det inte så mycket sparkar längre, mest boffande, men man känner verkligen allt nu, ibland som bar är små fingrar som far över nedre delen av magen och ofta är det vassa små armbågar som bökar nere till vänster...
Saharsa: Egentligen kan de inte neka dig en sätesförlossning heller såvida det inte är fyskiskt omöjligt.
Köpenhamn var trots foglossning och trötta ben, sparkande bebi, en av biten tand och kräkningar- alldelles alldelles underbart! Har ju fördelen att kunna åka dit med tåg på mindre än en timme, och det är bara att inse att det är skillnad på att komma till ett annat land! Och massor med fina, annorlunda mamma kläder hade dom också, till vettiga priser!
Lite trött i dag det blev ju ganska sent.
Att bebin ligger på "fel" sida var absolut inget komplicerande enligt barnmorskan, bara lite annorlunda.
Elda försiktigt, själv ska jag jobba, men först är det dags att sova middag en stund *mys*
Jag vaknade pga. en sammandragning inatt... =/ Inte skoj.
Ha en bra valborg!!
God morgon allihopa
Börjar bli riktigt duktig på att lyckas ta bondpermis...........
Hoppas allt är okej med er junimagar denna Valborg??????
Hej!
Idag har det blivit rullstolsshopping igen! Tänk så många affärer som faktiskt har rullstolar framme bara man frågar efter de!
Har varit på IKEA...blev belysning till bokhyllan och en jättestor goseorm att boa in Mini med i sängen sedan.
Var på babyland, de hade något Jippo, köpte barnvagnslås (då man inte kan ta med vagnen in) och 3 pyjamasar för 119 kr. Var även förbi barnens hus där de har månadserbjudande på bröstpumpen avent som jag ändå tänkt införskaffa...man fick 4 extra flaskor med på köpet.
Sedan blev det ett nytt duschdraperi på Jysk, vårt gamla var lite för kort när vi flyttade och det blir så mycket stänk på golvet utanför då... Hittade bara ett knallblått som var av rätt längd, men vi har blått i badrummet så det får duga!
Därefter var det en rundtur på ett shoppingcentra strax utanför staden, mest kollade vi runt. Hittade ramar på rea som jag ska göra collage av foton från mammas 60-årsdag och klistra in. Pappa fick ett när han fyllde 60 år, så nu köpte vi två likadana ramar som jag ska måla med träolja, så att de kan sitta bredvid varandra. Sedan blev det matinhandling på stormarknaden.
Sedan har maken och jag hyrt 3 filmer till ikväll...ska sjunka ner i soffan nu...vi har varit ute sedan kl 13!!! Nu på kvällen var vi nere på stan och åt på Kinarestaurang...mysigt och gott. Gäller att passa på nu, sedan när Mini kommer lär det väl dröja tills man får tid och ro att gå ut och äta igen!
Här utanför är det världens liv...och lär vara det hela natten...här i Uppsala firas ju sista april GANSKA hårt, hela dagen.
Bor i ett studentbostadsområde, så utanför sitter det folk på hela gräsmattorna och det är fest i nästan varje lägenhet...och ni vet ju hur högljudda fulla studenter kan vara!
Jaja...tur att man sover som man gör, är ju van att vakna ideligen...och sedan vet man ju att det bara är för en dag (fast det har varit fest här de senaste 2 kvällarna också...men inte så farligt.)
Börnen...Tre filmer...ujuj... jag orkade inte ens kolla en i går innan jag somna i soffan efter en dag på stan...