*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Triump: Vid vilken brasa hamnade ni... Vi var hemma och åt go´middag i stället och sen somna jag tidigt...
Jag har oxå jobbet i tankarna..Jobbar ju bara halvtid nu och nu har jag bara 8 såna dagar kvar - sen jobbar jag inte alls..
Det är saker på G på jobbet..omorg. och det känns konstigt att inte
vara del i dem nu...eller det är man ju på ett sätt eftersom nån måste
täcka upp på min tjänst...
Men från i morgon tex har vi en ny rektor=) spännande...HAN verkar jättebra...
Missisola vi var ute på promenix efter middagen och hamnade tillsist i enskede..trevligt..
Det skall samtidigt bli skönt att släppa jobbet ett tag framöver, då kommer man nog till baka med nya erfarenheter. men man har ju senaste åren tillbringat nästan mer tid på jobbet än hemma, så lite omställning blir det allt.
Missisola: jo det är rätt, det är klart att kara´na ska få såva de oxå. Men va rädd om dig så du inte sliter ut dig
Liten: jag var näst intill döende förra veckan! Men i början av denna vecka så fick jag lugnande akupunktur så jag skulle kunna koppla av och det har hjälpt mycket, så nu har jag sovit hyffsat, men jag håller med Börnen att man vaknar ju helatiden av drömmar och att man kanske har vänt sig isängen och får som låsningar när man måste vända sig tillbaka på rygg
Jag drömde om min förlossning i natt! och det konstiga var att jag först hade en pojke i famnen och sedan plötsligt så var det en flicka och flick bilden är den jag minns starkast, det sägs ju att det man drömer om brukar offtast stämma ?!! så vad kommer jag att få då???
Mowgli vad spännande drömmar..vi får nog vänta till bf för att få svar på frågan. men visst är man nyfiken.
tjejjer ha nu en trevlig söndag. jag skall bege mig ut i city, dags för 1:a maj tåg.. ja eller åtminståne fika i gott sällskap i trevlig atmosfär...
Jag har inte drömt vad drutten är för kön alls... drömmer knappt att jag är gravid...däremot en massa annat knas....
Vi ska snart bege oss till my hometown - Sö´tälje och äta lunch hos mina föräldrar... sen födelsedagslunch som blitt en tradition...Kyckling mhasselbackspotatis..*mums*...
Ska tagga ner ännu mer veckan som kommer - *lovar*... *segar*
Gomorron. Hoppas ni hade en trevlig valborg. Det hade iallafall jag. Kom inte till sängs förrän halv två inatt. Känner sig lite slö idag med tanke på att man annars lägger sig vid 22 nu för tiden. Men jag piggnade snabbt till en aning när mamma precis ringde och berättade att min kusin blivit pappa inatt!!! De fick en liten flicka!! Sååå sugen på att åka och titta på henne...
Alltså jag måste fråga er.... tycker ni att det gör ont o obehagligt då bäbis håller på att fixera sig o trycker sig neråt???
Både fredags o igår var ett rent h*lvete för mig. Får t.om tårar i ögonen som bäbis håller på. Mensvärk, tryck neråt o bakåt, sammandragningar men kommer ofta, pang på och vissa gör ont, andra inte.. Räcker med att jag vänder mig i sängen eller ställer mig upp till stående. Gör ont på undersidan på högersidan och i blygdbenet.
Måste ju vara normalt att man får sammandragningarna, men smärtan då bäbis trycker sig neråt är obehaglig tycker jag. Det är så intensivt!
Var till pappa igår på kalas, han bor 20 mil härifrån så det blev en hel del sittande vilket var tur för min del. Men hemresan var inge skoj alls... kändes nästan som bäbis var på väg ut...
God förmiddag
Hörde på radion att det var en tråkig väderprognos för dagen med mulet och regn.. va?? Här har vi +14 och sol, lite tunna moln, men inget man lider av
Hade absolut ingen lust att gå in från häst och hundpromenaden i morse.. men mina fogar klagade lite och ska jag orka kursa hunden i kväll så...
Missisola: tack - nu vet jag presis vad jag ska säga till maken då han stiger ur duschen, lovade komma på mat till i kväll... han älskar hasselbackspotatis så...
*kramar till alla*
LillLinda: jag känner precis som du
det gör så ont att ´jag faktiskt inte vet hur jag ska andas! hände precis som du säger när som och helt oförberett! Jag tycker att det oxå är värre när man åker bil, och då behöver det faktiskt inte vara långa turer! Och precis så som du beskriver det att bebben är på väg ut och så kan jag känna även när jag går
oc det är därför min Bm säger att jag ska vara lugn, men jag gör just inget annat än att ta det lugnt! så jag får väl heltenkelt bara sitta fram till den 3/6, sicka gubben för att inhandla det sista
Lill linda - usch det låter inte alls något kul. Hoppas att det blir att kännas bättre. Kanske känns intensivt just för att den trycker sig neråt just nu. Kan du inte ringa till förlossningen och fråga om det ska kännas på det där viset?
Våran bebis inte har fixerat sig ännu. Sist vi var till bm låg h*n med huvudet nedåt, rörligt, men ny känns det som om h*n har flyttat runt och ligger tvärs över magen. Hoppas att h*n vänder sig neråt igen.