• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • lill linda 82

Ja, det är så oerhört obehagligt då man ställer sig upp, eller om man redan står o sen att det känns som att nån sticker in en kniv i underlivet på en o vrider om ett varv så man nästan känner hur blodet åker från huvudet, man slutar andas o försöker hålla sig kvar på benen, dom vill vika sig helt enkelt.
    Igår var det helt sjukt, hade sånna stick o sammandragningar från kl 16 ungefär till kl 23 på kvällen...Hugaligen! SOm tur var slutade det sen..annars hade jag åkt in på förlossningen o kollat upp det. Man blir ju orolig för att man håller på att öppna sig eller nåt, ialf jag.
    Inatt har jag bara drömt förlossningar hela natten...snacka om att det sätter fart i tankeverksamheten. (?!)

• A lie

Lillinda: här känns det också att bebis fixerar sig, men inte alls så farligt som du beskrev det.. men det räcker och blir över ändå... Bara att hålla tummarna för att din bebis snart fixerat sig färdigt och att det sedan blir lungt tills det verkligen är dax för den att komma ut...

• lill linda 82

A lie och meh: hoppas jag oxå. O blir det inte bättre idag eller imorron så får jag ringa förlossningen o kolla om det verkligen är normalt att det ska vara så. Tycker att nångång får det verkligen vara nog.. Vill ju inte vara för nojjig o ringa in för minsta lilla heller...

• Mowglie

Lillinda: det är bättre att ringa en gång för mycket! och det är inge fel med det. Nej för mig är det nog inte lika illa som det verkar för dig, hoppas verkligen att det går över för dig snart. Hur har du det med foglossningen? jag kan faktiskt tycka att det börjar bli bättre nu när fixeringen börjar närma sig och det sägs ju att dessa krempor ska släppa när barnet väl är fixerat, hoppas att det är så.

• ursul

lill linda: hade så förra veckan kändes verkligen som om pyret skulle trilla ut såfort jag rörde på mig, jätteobehagligt så kände jag aldrig med Tyra, de senaste dagarna känns det bättre dock, men ibland får jag sådana sammandragningar att känslan kommer tillbaka.

• ursul

ElinN: jo jag är några veckor före dig, det sägs ju att det lugnar ner sig på slutet så det är kanske därför

• Börnen

Mowglie m fl: Kan säga att min foglossning inte alls har blivit bättre sedan fixeringen...snarare värre. Förr fick jag ont när jag reste mig, låg i sängen och vände mig etc...hade lite småont när jag gick etc. Nu kan jag gå max 10 min, sedan låser sig allt och jag kommer ingenstans...så numera är det kryckor/rullstol som gäller...för att överhuvudtaget komma framåt... Och eftersom mini varit fixerad ett bra tag nu, så har jag inte så mycket förhoppningar om att det ska bli bättre, möjligtvis om den sjunker lite längre ner, om det kanske kan göra det lite bättre...men är som sagt tveksam...tur att det bara är 6 veckor kvar till bf idag!!!

Är så avundsjuk på dig Mowglie som vet ett datum och som dessutom fick flytta fram 9 dagar! KRAM!!!

• meh

Lill linda - håller med Mowglie, bättre ringa en gång för mycket än för lite. Dom finns ju där för oss nojiga och oroliga blivande mammor.

• Liten

lill linda: Känner igen känslan såå väl! Och nu ligger ju min skrutt på plats, så långt ner som det bara går att komma... Fast känslan försvinner inte ändå, känns som om jag ska sk**a på mig ibland... Det verkligen PRESSAR neråt, ingen nåd här inte...
    Hoppas att du kan slippa känslan på något sätt, det är ju verkligen ingen behaglig känsla..

• lill linda 82

Skönt att man inte är ensam om det...

Min foglossning känner jag inte av längre *tvi tvi*, nu har jag mer ont i höfterna då jag ligger ner och ont i fötterna då jag rör på mig. Kan ta promis på 1-2 timmar nu utan att jag känner nåt i fogarna..men däremot i fötterna. Men det skönt att slippa värken i fogarna minsann!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D