• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • lilaki

halloj!
    idag har vi varit på ikea och köpt tillbehör till spjälsängen, nån filt och så skulle vi köpa skötbord, men det var slut, skulle komma nya på onstdag. Dessutom köpte vi tyg som vi ska sy ett kattlåde-skydd av. Vi har någon ide om att skjuta in kattlådan under skötbordet, och ska sy väggar runt om nedtill i stadigt canvastyg så att man slipper se den plus att den skyddar mot lite sandsprätt också. Blir nog bra, har arkitekturen rätt bra uttänkt med blompinnar i fållarna så att det inte blir så sladdrigt. Vi måste dessutom bygga om skötbordet lite, men det har vi också tänt på (sniglar från ikea).

Det var väldigt overkligt att stoppa er alla minisaker i ikeapåsen; kudde, örngott, små bommulsfiltar etc. Nu är även vi stolta ägare till tiopack med tvättlappar för 29 kr!! I var mans skötbord... :)

Nu är det såpass nära att vänner börjar säga att "vi får se om vi hinner ses mer nu innan det är dags..." ... känns spännande och ovant!

• Liten

Ursul: Håller tummarna för att allt är okej! Säg åt bebben på skarpen! Det verkar funka för mig iaf, sedan rymningsförsöket i onsdags har det varit lugnt..

lilaki: Ohh.. Vad mysigt! Och lite läskigt(?) när vännerna säger så.. Iaf tycker jag det..
    Har börjat få anfall på kvällarna när jag bara sitter och gråter och är helt övertygad om att jag kommer bli världens sämsta mamma.. Antar att jag är lite stressad nu när det är så nära, har fortfarande svårt att förstå att det ska komma en bebis´hem till oss.. :-/

• N i n n i e

Liten: du var uppe tidigt! Tyvärr vaknade jag också vid 05 i morse och det går ju inte att somna om! Brukar klara att passera 06-strecket, men inte idag.

Ursul: Hoppas allt är bra och att bebis har hållt sig på plats! Vila, vila, vila!

• Liten

ElinN:
    Jag är dunderförkyld, har så ont i halsen att jag inte ens kan svälja min egen saliv, så det är lite svårt att sova... Så jag spenderar mina tidiga morgnar på fl med ett glas is att tugga på bredvid mig...
    Funkar det med, även om jag helst skulle sussa lika sött som min sambo..
    Vad är det som förstör din sömn? Bebisen?

• N i n n i e

Liten: Vet inte vad som stör min sömn... jag bara vaknar tidigt. Men ibland är det bebisen. När hon är som vildast finns detingen chans att sova. Känns som hon vänder ut och in på mig! KRYA PÅ DIG!

• triump

godmorgon. här var det flera morgonpigga tjejer

Liten krya på dig med förkylningen.

• ursul

Liten: Ingen bebis än! Jag har typ bara halvsovit och drömt förlossning inatt! Jag är också superförkyld! Har varit det i en vecka nu, idag hör jag på båda öronen igen så jag kanske är påväg att bli bättre! =)

• Missisola

Triump: Morgonpigg...ehh..nae kan jag inte påstå... Skulle gärna sova mer om det gick=/
    F´resten - hur går det med din sjukskrivning...Är du sjukskriven tiden ut eller??

• N i n n i e

ursul: Skönt att höra!

• triump

missisola jag skall träffa dr, idag...men iochmed att foglossningarna är kvar, trots att jag numera både kan stå och sitta normalt mycket tack vare TENS. det var ju riktigt illa ett tag..ja så gissar jag på fortsatt sjukskrivning. för kommer nog inte orka jobba halvtid..
    men visst känner jag mig lite nervös.....

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D