• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • ursul

Det syntes inte på bilderna! Men magen ska ju sjunka nu.
    Min mage är ju inte så stor så i knät är den ju inte trots att den är låg.

• Nova76

Steffy: finfin mage!!! Vilken rolig bild på snorren... jag tyckte mig skymta något liknande på ULét sist men är inte säker.

• ursul

Nova76: SÅ då är jag inte ensam om att se konstiga saker på Ul?

• lill linda 82

ursul: stämmer, syns inte på bilderna här...kikar man på naveln så har den flyttat sig, förrut var den strax ovanför/precis i höjd med höftbenen, o nu är den 2-3 cm nedanför höftbenen.

Steffy: cool snoppbild..

• Nova76

ursul: nej, kanske inte det!
    Jag och sambon har kommit överens om att inte ta reda på vilket kön det blir utan låta oss överraskas. Så när jag låg där sist på ULét ville jag inte kommentera det jag tycktes se. Han hade ju blivit så besviken om bm hade sagt att det stämmde.

• A lie

Oj, lillinda, då verkar det ju verkligen som magen rört sig nedåt, jag tycker min sjunkit, märk med på naveln, men den är säkert 5cm om inte mer över höftbenen...

ursul; låter betydligt trevligare med en snopp än en tredje hand, så vi får väl hålla tummarna för det, eller ja att det inte var det sistnämda i varjefall..

• ursul

Nova76: Vi vill inte heller ta reda på kön innan så jag förstår att du inte ville kommentera det, på sista UL så tittade jag inte efter fast lite nyfiken är man ju.

A lie: Hoppas verkligen att pyret bara har två händer! Det kan ju ha varit en synvilla också, eller jag som inte kan räkna...man vet aldrig då man är gravid!

• lilaki

lillinda. jag har likadant som dig, min mage har sjunkit rejält också. Förr så låg (mina ganska små) bröst ovanpå magen, men nu är de fria igen. skönt tycker jag, det var så obehagligt svettigt när de låg emot. Sedan har vi klarknappen (naveln), som förr pekade precis rakt fram. Numera ser jag inte längre naveln, även fast den har ploppat rejält, om jag inte verkligen böjer mig framåt och tittar. Så nog har den sjunkit alltid.-

Känns också tydligt att bebisen borrar sig nedåt, det ilar i blygdben och underliv. Den måste komma åt nerver. Var hos barnmorskan i fredags och hon sa att barnet är i princip fixerat nu.

Jag är ledig idag, och det är fantastiskt skönt. Ligger i soffan och läser tegelstensroman.

• Liten

3½ timme tills vi ska skriva på faderskapsbeviset!
    Och tur är det, för idag var det på g igen, kändes det som.. Regelbundna värkar, var 7:de minut, illamående (fruktansvärt!) och ett enormt tryck nedåt... Blev bricanyl igen, så nu skakar jag som ett litet asplöv. Tur att man har det hemma iaf, så att man slipper åka in till förlossningen...
    Bebis verkar ivrig att komma ut... Fast ungen lär väl ångra sig om någon vecka (när bricanylen är slut) och bestämma sig för att stanna tills v. 46 eller något...

Min navel har börjat puta lite nu också... Sambon väntar bara på att den ska ploppa, han säger att den är som en sådan där knapp man sätter i julskinkan, ploppar ut när bebisen är färdig bakt...

• meh

Triump - ja, det ska bli skönt med nya sängar. Jämfört med dom vi tänker köpa, känns våra nuvarande som stenbänkar. Vaknar med ryggont varje morgon.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D