• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

Lill Gumman. jag är inte så kunnig ang sammandragningar eller förvärkar men tror att man kan känna både det ena och andra innan det är dags. se det som träning men det är nog bra att ta det lugnt och vila.
    blir du riktigt orolig ska du nog ringa in.

• ursul

lill gumman: det finns ju massa knep för att särskilja falska värkar ifrån riktiga. Förvärkar ska tex avstanna då man är uppe och rör på sig och så ska man inte kunna somna om det är riktiga värkar man har.

• Lill Gumman

Triump: Ok, så de e bara att ring så kanske dom kan hjälpa mig å ge mig svar. Få se hur natten å morgondagen blir.

• Lill Gumman

Ursul: Ok, för när ja gick lite i tvrummet så kändes de bättre. Men ja får se hur natten blir.

• ursul

De brukar råda en att ta alvedon så att man kan sova, de(låg inlagd på BB) frågade mig om jag ville ha innan de upptäckte att jag faktiskt var 7 cm öppen.

• Lill Gumman

Ursul: Då ska ja ta en sån när ja ska lägga mig om dom inte har slutat.

Ska lägga mig i sängen å vila.
    Tack för hjälpen!

• meh

Lill Gumman - ett annat sätt att se skillnad på förvärkar och riktiga är att ta ett varmt bad. Då slutar förvärkarna, men inte dom riktiga. Har du inte badkar så går det säkert bra med en varm dusch också.
    Blir du väldigt orolig, så ring till förlossningen.

• N i n n i e

lill gumman: jag har haft förvärkar i flera veckor... det är olika för olika personer när de börjar. Min läkare har sagt att jag ska ringa Förlossningen om de inte ger med sig efter 20 minuters vila (liggande) och om de gör väldigt ont. Nuförtiden kan jag inte ens sitta upp mer än kortare stunder utan att det sätter i gång, så det är sängliggande som gäller! Mitt råd är alltså att lägga sig ned! Varmt bad om du har badkar brukar också hjälpa mot förvärkar! Hoppas det lugnar sig. KRAM!

• steffy

Var och besökte förlossnings avd. och patienthotellet här i malmö nyss.. jaa snart är de dags.. kan man verkligen begripa de.. NEJ?!... ont kommer de göra blev lite nervös hehe.. kramis

• vonkis

trodde verkligen inte man behövde svara på sånna sjuka frågor när man skrev på dessa dfaderskapspapper!! dom verkar ju helt frenetiska på att kolla vad man sysslar med. klartdom kasnke måste varasäkra men va f*n behöva stå ut med dessa förhör är inget jag vill behöva göra när man redan är känslig och har lätt till både frusturation och tårar.
    hoppas vi inte behöver träffa nån som beter sig lika dant!

ja ha då är det stödstrumpor som gäller i morgon då*suck* kommer känna mig ännu tantigare än vad jag gör nu men men vad gör man inte för att kunna gå*s*

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D