*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
har varit och ätit tipp topp idag. Vilken Nostalgi det var, fast den smakade inte som jag minns den men så var det många år sedan. Minnet kan svika en lite : )
meh. jag är i princip fixerad och är i vecka 36. Vecka 34 var huvudet fortfarande rörligt.
Lästips förresten: Anne Vibeke Holst, Trilogin om Terese Skårup. JAg plöjer den nu. Jättebra. Hon är gravid första delen och har spädis andra. Många relevanta tankar kring relation och yrkesliv i kombination med barn. Bitvis är den också riktigt spännande och äventyrlig. Hon är utrikeskorrespondent, så det händer en del omkring henne.
Vonkis: jag antar att du redan har det, men jag kan verkligen rekommendara apotekets stödstrumpor (jag får sammandragningar av att ta av och på dom, men de är bra mot svullnaden!). Lägg fötterna högt så ofta du kan och vicka på tårna och rör på fötterna när du sitter still! Men det kanske inte hjälper för dig, du verkar vara VÄLDIGT svullen!!! Stackare!
Sulfur, du får inte säga sådär - jag blir orolig!!
Jag som längtar SÅ efter Tip Top!!
elin, tack ska verkligen köpa dem för det är det ända jag inte prövat!!!
hoppas verkligen svullnaderna går ner
lilaki, jag läste dem för ett par år sedan och dom är skit bra!!!!!!!
låg på stranden i spanien och läste alla tre på två veckor
mins dem änn!
Lill linda - tack
Håller med rekommendationerna om stödstrumpor, de har hjälpt mig jättemycket, både mot svullnad och RLS.
Vonkis: Ja visst är de bra!!!! Man tycker om henne jättemycket. Min syster sa att man saknar henne när man läst ut böckerna!
Svullnad; man ska dricka massor!!! Det låter paradoxalt, men om man dricker mycket så späder man ut salthalten i kroppen, det är saltet som binder vätska. Och så passa sig för att äta så mycket salt, såklart.
Jag har inte heller någon vidare aptit. Gjorde varma mackor till lunch och får fortrarande sura uppstötningar av dem, fem timmar senare. Så ikväll blir det nog bara frukt och te till middag. Försöker tänka vad som inte ska smaka så äckligt och starkt när man får uppstötningar... ursäkta äckligheterna...
För mig har halsbrännan och uppstötningarna blivit värre den senaste veckan. Känns som om jag lever på Gaviscon och Novalucol
Kan ju säkert vara en stor del i att man inte känner någon matlust. Skönt att höra att det är flera av er som känner på samma sätt
USCH! Är tillbaka efter att ha skrivit på faderskapsintyget, och det var nog det mest förnedrande jag någonsin varit med om! Först fick vi berätta när vi blivit tillsammans och så, och när hon hörde datumet sa hon: Så länge? Säkert att ni inte haft några uppehåll under den tiden? Nej, sa vi. Inte ett enda. Är ni alldeles säkra?? säger hon då 3-4 gånger.. Sedan fortsätter allt och hon frågar mig 7 (SJU!!!) gånger om jag verkligen inte varit med någon annan man under "koncepitons tiden", och sedfan frågar hon min sambo 4 eller 5 gånger om han verkligen tror på att han är fadern, om han är säker att han inte vill ha ett blodprov och om han verkligen litar på mitt ord. När hon märker att jag börjar bli arg säger hon: Jaaa.. Vi är alltid extra noga med unga föräldrar. Så bara för att jag är ung så måste jag vara någon j*la slampa??? ÅHHH!
Så arg jag är... Skulle kunna ge er fler exempel, men orkar inte skriva ner dem just nu...
Tack för att ni finns och är villiga att agera klagomur!
*hemma igen*
I dag har jag stått i en park FULL med ungar...och det var så mycket barn att jag knappt kunde urskilja "mina" kids...
DiLevas fru var där med deras barn...trodde det var en tjej , men det är visst en kille...
*är väck i bollen nu*
Ang CSN... Får man alltså dispens..eller minskat...dvs behöver man betala en viss summa eller "slipper" man betala under första året?
Det ä CSn som är mitt huvudbry...för vi har båda studielån och det bli 5700 i kvartalet...Vore skönt om man kunde få lite mindre...
Sen facket...det måste jag kolla - jag är ju ombud och kan inte ens om jag får minskad avgift...:/
Usch Liten - var hemskt... får de fråga såna frågor..kändes som de var ute efter smaskiga detaljer!!!
Vonkis: Skaffa en som gör dina sysslor när du sitter där på jobbet med föttern högt*flinar* och så dricker du en massa vatten...går inte det ..tja..du får väl köpa stödstrumpor..*s*