Lillpyret0508 skrev 2007-11-15 23:37:05 följande:
De går inte alltid efter det barnet ha gjort. I vår familj får vi "äran" av att få besök av vå sons farföräldrar och faster och farbror. TROTS att min sambo har lämnat JV. Det jobbiga är att de besöker oss enbart för att de "inte tycker att vår son har gjort nåot fel". Så de anser sig alltså ha rätten till att välja vem de umgås med och varför. Sen att min sambo också bor här och faktiskt är DERAS son som de behandlar som skit, det är en annan historia. Jag håller just nu på med en liten "kampanj" här hemma. (OCh överallt där vi stöter på vittnen) De som inte tilltalar min sambo tilltalar heller inte mig. Och håller absolut inte på och gullar med vår son. Basta! Skitjobbig situation! En gång hade de dessutom mage att komma hit med ett häfte (Vakttornet eller vakna) om hur man blir en bättre förälder?!??!??!?! Vad f-n, rent ut sagt! Vill de att jag ska bli lika "bra" som de är eller? SJUKT! Nu blir jag så där arg igen, grrrrr! Hur kan man tro att man ska få välja rätten till sitt barnbarn när man behandlar sitt eget barn som skit????
Där lär jag faktiskt hålla med dig..som tur var gick även min mamma ur ca ett år efter mig..men hade hon inte gjort det så skulle hon absolut inte ha fått träffa sitt barnbarn(när det väl kommer) om hon inte kunde vara min mamma i första hand..tycker det där låter riktigt sjukt,hoppas din sambo inte tar åt sig alltför mycket av deras beteende..även om det kan vara svårt,självklart blir man sårad..jag minns hur det var under den period jag hade lämnat men inte min mamma..huvvaligen..
Måste ha kännts bittert att dom kom med en tidskrift,som dessutom handlade om sen sån sak..jag vet då att icke troende är lika bra föräldrar som de troende..