Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Okej Sussie, jag har dock inte varit på stan på ett tag så jag har ingen aning om vad som finns... Men det är väl bara att gå ut och leta?

Ang. middag på lördag... Lottas kan man väl inte boka va? Men så tidigt som vi vill äta så borde det ju inte vara nåt problem att få bord.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Det låter ju skitirriterande Sussie, man kan ju inte hålla på och flippa fram och tillbaka och leta hela tiden, drygt!

Nu är det läggdags på Mariehem, gonatt!

• Pingulina

Jag lämnade Nellie på dagis vid 9 och sen tog jag en timmes promenad. Skönt! Nu sitter jag med papperstjafs till a-kassan och sen är det lite telefonsamtal och så. Vi ska ju göra om vårt tvättrum och målade första varvet på väggarna idag så jag borde måla ett varv till idag också, om jag orkar Tycker det är dötrist att måla och göra om överhuvudtaget. Eller det är ganska kul ett tag men jag är ju så jäkla otålig så jag vill att allt ska vara klart på en gång

Anna, skönt med lite ensamtid!

Jag vet att grönsaksdiskussionen varit uppe förut men hur är det just nu med grönsaker och era barn? Nellie vägrar äta allt utom majs och ärtor. Allt annat spottar hon ut och får kväljningar av så det har tyvärr blivit så att vi sällan serverar henne grönsaker Generad Men häromdagen när jag hade gjort en bönsalsa så blev hon jätteintresserad och ville smaka, "bär" sa hon och åt röda kidneybönor med god aptit

• Pingulina

Nellie är också känslig mot tomater och blir alldeles rödprickig runt munnen och sen ligger hon och kliar i knävecken på natten så det får hon inte äta.

Sussie, tråkigt att Cornelia har varit sjuk igen, men bra att hon är bättre idag Och vad duktig du var som gick till Strömpilen och tillbaka!

• Pingulina

Jo, jag är ju också duktig Gäller bara att orka fortsätta...

Nu ska jag gå och handla lunch- och middagsingridienser.

Anna, hmm, näe, matte är ju inte så kul, men det är bara att bita ihop. Är det hela terminen eller?

• Pingulina

Sussie, tack, får hålla utkik efter aftonbladet, är plusmedlem på aftonbladet så det går säkert att läsa även på hemsidan.

Har precis sladdrat bort en timme på telefon med min fd. kursare och jobbarkompis Anna i Östersund. Hon fick barn för 7 veckor sedan och jag funderar att åka dit med Nellie och hälsa på medans jag är arbetslös.

Har suttit med en massa pappersarbete och nu ska jag hämta Nellie på dagis.

• Pingulina

Camilla, va roligt, håller tummarna. Påminn mig, vad var det för jobb?

Återkommer med övriga kommentarer, Nellie rycker och sliter i mig och skriker "mamma sitta inte". Håller på med maten också.

• Pingulina

Sara och Camilla: det ÄR inte lätt att få pusslet att gå ihop, eller det går ju ihop men det blir inte på det sätt man vill. Nu har vi iofs haft tur eftersom jag jobbade 75% och kunde fördela min tid så att Nellie fick gå 07.45-14.30 tre dagar i veckan och 07.45-15.30 de dagar A hämtade men om båda jobbar så går det nästan inte att ha mindre timmar än så. Och vardagspusslet är skittråkigt enligt mig (och säkert de flesta andra), det blir bara lämna, jobba, hämta, laga middag hela tiden och man orkar inte ta hand om hem och hushåll, men till slut kommer man in i det och man bara gör det på nåt vis och det funkar bra, Man får se till att ha små ljusglimtar att se fram emot och göra saker på helgerna, eller när man nu har ledig tid hela familjen.

Camilla, lät spännande med jobbet, men lite svårt att veta vad det handlar om, coach är ju ett ganska brett begrepp i dessa dagar Håller tummarna iaf!

Agneta, vad bra att du fick iväg orbitrekken.

• Pingulina

Hej!

Jag har nyss varit på iksu och tränat, skönt att vara arbetslös ibland Förutom att ovissheten gnager i mig och jag, liksom du Annica, funderar fram och tillbaka, och vrider och vänder på vad man ska hitta på.

Och inte får jag nåt svar från min chef heller ang. vad hon tänker för mig i framtiden, hon svarar inte ens på mina mail Och hon på administartion som ska skicka mitt tjänstgöringsintyg svarar inte heller på mina mail och utan det intyget kan jag inte ansöka om a-kassa, så denna månad får jag då inga pengar.

Annica, tror ärligt inte att du kommer få jobbet som beh.assistent eftersom du skanar den utbildning/erfarenhet som behövs, bättre att lägga energi på att söka nåt annat. Skulle du kunna tänka dig att jobba som barnskötare då? Det har ju jag lagt som en av mina "sökyrken" trots att jag inte har någon utbildning. Jag funderar på att söka ett vik som barnskötare på ett föräldrakooperativ i Yttersjö. Vet ju dock inte om jag har nån chans att få det.

Sofia, Nellies dagis har ingen 15-timmars regel så hon går ju på dagis nu varje dag 9-14 trots att jag är hemma.

Agneta, hur kommer det sig att ni blir färdiga så fort på jobbet? Vad är det ni gör? Drygt att behöva sitta av tiden, fast om man kan sitta på internet går det ju bra

• Pingulina

Jag har försökt ringa en miljon gånger men dte går inte att komma fram till henne Skrikandes

Blir så irri på våra researrangörer också, eller flygbolaget är det väl egentligen. Vi hade bokat resa tur/retur till stockholm så att det skulle passa bra med thailandsflyget, men nu har dom ändrat både start- och ankomsttider så vi blir tvungna att boka om våre stockholmsbiljetter, och då åker vi på en ombokningsavgift på 1000 spänn. Får dom göra så?

Och sen har jag ringt runt som en tok i flera dagar för att få reda på om vi får ta med en liter havremjölk på flyget till Nellie (nya reglerna säger ju 100 ml max). Och jag kan berätta att securitas på arlanda och luftfartsverket säger ja (eftersom det klassas som specialdiet), men researrangören säger nej. Ska bli spännande att se hur det slutar. Och sen har jag försökt få reda på om tetraförpackningarna med mjölk håller för förändringarna i lufttrycket eller om vi kommer ha 8 liter havremjölk rinnade i våra väskor när vi kommer fram, men det kan ingen svara på Så nu vet ni vad jag sysslar med på dagarna som arbetslös. Har suttit i telefon hur mycket som helst och blir skickad än hit än dit...

Camilla, tack för tipset, har rätt bra koll på vad jag behöver skicka in, så nu är det bara det förbannade tjänsteityget jag väntar på.

Svar på tråden Mina goa vänner!