Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Va?!? Ska Övik få Zara och inte Umeå, nu blir jag besviken! 

Nellie är också trotsig nu, och allt ska hon göra "selv". Lämningarna på dagis går hur bra som helst men hämtningarna tar alltid en halvtimme och slutar med skrikutbrott innan kläderna är på. "Gå hem inte" och "tanna dagis" säger hon Fundersam Och idag skulle hon dessutom dra pulkan själv hela vägen hem, suck.

Camilla, söta Vinga Nellie har sagt nångång att hon älskar pappa, men inte mamma, snyft

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Jättesnyggt Anna!! Verkligen!! Och den är faktiskt ganska stor, jag håller med. Men det tycker jag passar en tuff tjej som du, som han sa så vill man ju inte mesa med en liten fjutt

Nu blir jag också sugen. Jag som hade sagt att jag inte skulle tatuera nåt mer. Men Nellies namn eller personnummer kanske inte skulle vara så dumt...

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag på basinfo på AF, blä.

Har förresten anmält mig till en kurs på universitetet och kommit in, 50 % hela terminen. Vet inte hur jag ska göra med den...

• Pingulina

Vi har också fredagsmys idag, och fuskar för första gången i år med godis, vin och chips. Men vi firar ju A's nya lön och att jag har fått tillstånd till begränsat sökområde på Af, eftersom A redan pendlar och Nellie är så liten. Jippii!! Så nu slipper jag söka jobbet i Stockholm.

Nellie har också fredagsmys idag och sitter och ser bompa och äter chips (Ja, så dåliga föräldrar är vi att hon redan får en massa skräp  )

Kursen som jag har blivit antagen till är på 15 högskolepoäng, 50% hela terminen alltså och heter "språkstörning ur ett specialpedagogiskt perspektiv". Och jag har troligtvis rätt till full a-kassa även om jag pluggar så länge jag fortsätter söka jobb aktivt och inte hindras att ta ett jobb pga studierna, och så att jag inte får nåt studiebidrag då. Ska ringa a-kassan på måndag och prata med dom.

Sussie, jag gillade ju att plugga så jag har inget emot att göra det igen

• Pingulina

Sofia, vi är med! Vi har barnvakt. Ring och boka för 8 personer nu, man kan ju alltid ändra i efterhand. A sa att det är fullt hela denna helg.

• Pingulina

Anna, vi funderar på att fara och bada i Holmsund imorgon efter sovning, alltså på eftermiddagen. Vill ni hänga på?

linda: Njae, man kan nog inte säga att logoped och specialpedagog tillhör samma yrkesgrupp eftersom man har så olika bakgrund. Som logoped har jag ju inte läst någon pedagogik överhuvudtaget utan har medicin och psykologi som bakgrund. Därför tycker jag att kursen jag sökt skulle vara så intressant, alltså att få titta på språkstörning ur ett annat perspektiv. Skulle vilja läsa specialpedagogik överlag men har inte behörighet.

• Pingulina

Sofia, jag är också sugen att prova på garaget, vad säger ni andra?

• Pingulina

Jag har smällt i mig en massa godis mne nu får jag fan inte i mig mer. Nu får vi slänga resten för imorgon är det nya tag. Eller vill du ha lite Camilla?

Näe nu ska vi lägga oss, eller A har ju sovit länge på soffan redan men nu ska vi gå upp iaf

• Pingulina

Hmm, det skulle vara erbjudandet på Harrys då kanske. Men annars är vi med på att äta dyr mat också, det är ju inte så ofta vi käkar ute

Åh va tråkigt jaghar. Nellie vaknade 07 men hon har varit go och glad hela morgonen och tittat på Boblins och sysselsatt sig själv och jag har suttit och slösurfat, men nu är jag less

Vad ska alla göra idag?

• Pingulina

Anna, just det ja, tatueringen. Nej, du ska nog inte bada när den är så ny. Jag vet inte riktigt ang. Leos, har hört av kompisar som varit där att det är mest för lite äldre barn. Har du hört nåt om Leos?

Jag vet inte riktigt vilket sökområde jag har, Umeåregionen kanske. Inte längre än att jag kan dagpendla utan problem.

• Pingulina

Jag gick över till betaversionen för ett par dagar sen, märker dock ingen större skilnad förutom att layouten känns snyggare.

Sussie, snickarn Matte är från bygglov, har dock ingen aning om vem han varit gift med, och jag brukar ju veta det som är ärt att veta i kändisväg

Sara, haha, "hamnade i duschen" Jag missade dock också singing bee, men inte av lika rolig orsak

Idag var vi till svärisarna och åt middag så äntligen kunde jag väga mig och se om min diet ger resultat. Och lite hade det faktiskt hänt, - 2 kg, så jag är absolut nöjd! Bara att fortsätta nu då!

Sussie igen, vill du ha förslag på nån kofta alltså? Eller nåt annat än kofta?

Svar på tråden Mina goa vänner!