• Joyce

visparnas tråd # 6

Malla: Uj vad jobbigt med dubbelskrik! Skönt att det är helg nu iaf.

Blåser det lika mycket idag som igår? Vet inte jag orkar mig ut... ser ju ganska fint ut så det kanske skulle pigga upp? Jag känner mig såå seg idag. Antingen det eller så åka och hälsa på svärmor som är i stan. Kan ju kanske också vara najs. Jag gillar ju min svärmor starkt

• Joyce

Hej MaLu! Hur är det med dig? Vad gör du allt mest på dagarna nu när du är hemma? Pluggar du fortfarande eller har du tagit en paus i det med?

• Joyce

Godmorgon!

Jag var så duktig och gick och la mig i tid igår så nu känner jag mig riktigt utsövd Skönt. Sitter och funderar på vad man ska hitta på idag. Annars är det ju ok att fastna framför vintersporten på tv:n också. Fast jag var inne hela dagen igår så lite borde jag väl ta mig ut också. Ikväll kommer svärmor hit och ska sova över.

MaLu: Låter som att du har rätt sköna dagar! Bra, det är du värd

Mamsen: Oj, ska de redan flytta hemmifrån. Måste kännas konstigt!

Vad ska ni hitta på idag då? Ser ni på melodifestivalen? Jag brukar bara se den där sista omgången.

• Joyce

godkväll! Har läst ikapp men orkar inte riktigt kommentera ikväll. Är så trött att det nog blir sängen snart. Imorgon både föräldragrupp och sen återkontrollen. Fullt upp alltså

sorry egot, men jag återkommer med ny energi imorgon. Godnatt

• Joyce

grattis idis

Härligt med era små som närmar sig tvåsiffrigt. Erik väger nog närmare 7 kg tror jag, han ska vägas på torsdag så då får vi se.

jam: Kramar till er, hoppas på en ok natt så att du får vila lite

Var på föräldragrupp idag. Vi var bara 3 st och det var väl sådär. Får väl se hur det artar sig sen. Sen var jag också på återbesöket, allt såg fint ut och nu har jag fått ok-stämpel och pratat preventivmedel (som att det är lönt liksom)

• Joyce

godmorgon! Huvva för olyckor. Man kan ju bli nojjig för mindre.

Vad ska ni hitta på idag då? Jag funderar på att bara vara hemma. Blev lite för mycket igår så det känns skönt att bara ta en hemmadag ibland

• Joyce

Hej igen
    Nu har jag sovit morgonlur med Erik - skönt.

Jag tog också cellprov igår, skönt att få göra det när jag ändå skulle upp i stolen. jag missade ju min tid förra året när jag var gravid så det var bra att få det gjort.

Japp, min syster är ruvare så nu håller jag tummarna hårt. Det gick väl rätt bra för dem, 8 ägg alla befruktade med isci (då spermaprovet såg sådär ut för första gången - trist) men 4 ägg blev bra så hon fick ett tillbaka och 3 i frysen så i slutändan blev det ju ett jättebra resultat. De får ju bara ett landstingsförsök så det var ju jättebra att få 3 i frysen.

Ja träning ja, jag har ju min tid med min PT imorgon! Nervöst och kul (fick ju tre ggr i present för en tid sen) hon lär ju ha en hel del att säga om min fysiska situation . Från och med mars ska ju M vara hemma 2 dagar i veckan så jag hade tänkt passa på att träna då på lunchen. Behöver det verkligen då min rygg och nacke gör sig påmind var och varannan dag. På fredag ska jag även prova mamma-barn-gympa och se om Erik klara av att vara med

• Joyce

MaLu: Tyvärr ingen koll på den vagnen. Läskigt med olyckor. Ibland brukar jag tänka att jag inte dragit åt skruvarna på teleskophandtaget ordentligen när jag åker rulltrappa osv. Fy vad otäcka saker som kan hända då.

Själv fick jag besök av en kompis som hade vägarna förbi. Perfekt då jag var för seg för att ta mig ut på äventyr. Å andra sidan ser väder himla fint ut så kanske man borde. Men nu sover E sitt långpass så ingen idé att dra upp honom nu.

Usch, inatt drömde jag att M lämnade mig och blev ihop med en forskare (alltså en som jag vet vem det är - hon är lesbisk men det spelade ingen roll i drömmen). Hade sån ångest när jag vaknade. Både bli lämnad och att jag bara skulle få ha E varannan vecka. Hemska tanke.

• Joyce

zynk: Långvilan kommer inte utan kamp inte. Funkar fint om man promenerar med vagnen men när man är hemma får man trixa en del. Bäst funkar det om man sover bredvid och är redo att stoppa in nappen var 3:e minut och hålla fast viftande armar Annars är 15 min rekordet...

Kerpet: Bra att du fick vagnen fixad!

jam: Grattis till lyckad utflykt

• Joyce

Vi beställde vagn på nätet och den kom 5 dar senare. Och då ursäktade de sig att det tog tid

Svar på tråden visparnas tråd # 6