• Snurp

Detta var pinsamt...

Skulle vara kul att höra om någon gjort bort sig sådär riktigt.
    Eller som jag, som har en pryl hemma som man inte vill visa.
    Jag bad till och med min bästa kompis på den tiden (20 år sedan....säkert???) att gå in och köpa den för mig.

Det var en CD-sammling i ett rosa fodral av tyg med .... håll i er....the best of Barbara Streisand

Idag ligger den bakom alla andra CD-skivor. Vem vet, kanske kommer det upp ett 70-tals revival party någon dag.

ar lagt in länken i Känsliga rummet ifall det finns någon som skäms mer än jag.

• Svar på tråden Detta var pinsamt...
  • Morticia

I höstas åt jag en jättepåse dietorelle och bajsade på mig på vägen till toaletten.

Satt hela natten på toan. Sista gången 7.30 varpå det svartnade för ögonen och jag blev liggande utanför toadörren.

Det var pinsamt.

• Tossan79

Gladiator - det har hänt mig också! Jag har gått och lagt mig på kvällen, vaknat med ett ryck någon timme senare, och trott att det varit lunchdags nästa dag! Hoppat upp ur sängen, borstat tänderna och dragit på försata bästa i klädesväg jag hittat samt rusat ut..... För att upptäcka att det är närmare midnatt, och inte alls lunch!

• Snurp
    så tårarna rinner

aaaah, morticia
  • Tossan79

En annan lite rolig halvpinsam grej jag kom att tänka på : Häromdagen träffade jag en tysk kille, som talade mycket bra engelska. Vanligtvis har ju tyskar en rätt kraftig brytning, så jag ville vara vänlig och ge honom en komplimang för hans "nästan accentfria" uttal. Då berättar han att han faktiskt är halv-kanadensisk, och hans modersmål är engelska! Kände mig utomordentligt dum....

Men å andra sidan vet jag hur det känns, för jag har ofta fått höra av er rikssvenskar att jag talar så bra svenska för att vara finne..... PS: Svenska är alltså mitt modersmål!

• therreh

hrm, har nog inte varit med om några så jääääättepinsamma saker, men en grej jag kom att tänka på när jag läste denna tråd var då jag hade en pojkvän för ett par år sedan. vi var hemma hos honom o 'myste'. hans bror o hans kompis var i ett annat rum o mitt i allt kommer kompisen in då killen ligger ovanpå mej o killen vänder sej mot kompisen o frågar vad han vill. haha. kompisen sa 'ingenting' o skyndade sej att stänga dörren. haha. senare när jag påmint honom på fyllan nån vecka efter det så sa han att han förstod att det inte var tillfälle att komma o fråga om vi skulle ut o äta eller så *s*

• Palsternacka

*skrattar så jag gråter*

Pärla, din incident med tesilen är en sån där typisk grej som jag också råkar ut för - man gör något oförklarligt dumt bara för att man tycker att en situation är pinsam och så blir det bara ännu mer pinsamt.

När jag en gång stod på en perrong tappade jag ett chokladpapper som blåste iväg några meter. Av någon outgrundlig anledning tyckte jag det var så pinsamt att jag inte kom mig för att plocka upp pappret. Så efter några minuter gick en äldre man fram och plockade upp pappret och slängde det, som en tydlig markering mot mig. DÅ blev det plötsligt jättepinsamt och jag ville bara skrika ut att jag minsann hade gått i skogsmulle och visste att man skulle plocka upp efter sig och att jag inte alls var en sån dålig människa som han verkade tro. Helt onödig situation som jag inte riktigt kan förklara. Hur pinsamt är ett chokladpapper?

• Anonym

En kompis till mig var hos gyn, och alla vet väl hur kul DET är. Då när hon låg där frågade läkaren
    - Gör det ont?
    - Nä mn det är ju inte skönt
    - Nä det är inte meningen heller...

• Snurp

Bilhistoria nr. 1:
    Hur många gånger har detta inte hänt:
    Kör bilen en sommardag med rutorna neddragna och tuggar tugggummi. Spottar sedan ut det genom fönstret och det flyger in i baksätet och fastnar där någonstans.

Bilhistoria nr. 2:
    När jag fickparkerar brukar jag köra på bilarna framför och bakom lite grann för att se vart jag är. När de skakar till liksom, då är det ju dags att åka andra riktningen tills jag har fått in bilen i fickan.
    Denna dag var det extra jobbigt, troligen väldigt trångt, men jag är inte den som ger upp, jag fick in bilen och svettig steg jag ut och beskådade min prestation.
    Just då hojtar någon uppifrån något: "Hej du....heeejjj duuuu dääär!!"
    Jag tittade mig om och ser nu en dam hängande halvt utanför sitt fönster och ser sur ut på mig. "Du, har just krockat på min bil tre gånger!"

"Ja, sa jag, bara lite, annars hade jag inte kommit in.... skall aldrig ( ) göra det mer."

• therreh

snurp -> kör du på bilarna när du ska fickparkera?!?!?

• Snurp
    therreh ....
    läs första raden av bilhistoria 2

Svar på tråden Detta var pinsamt...