österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Hmm, vad menar du med vita kanter? Hur kunde det komma såna? Gick det inte att klippa bort dem då? Jag brukar ofta göra ramar på mina foton redan innan framkallningen, tycker det är lättare att scrappa om det är nån slags kant mellan fotot och pappret.
Jag beställde fotona i 10x15 storlek men digibilderna blir 10x13, så för att få dem att fylla ut hela pappret måste de förstoras lite och i stället faller det bort lite av bilden i övre och nedre kanten. Så de här vita kanterna var lisom bara på sidorna, inte runt hela bilden.... Det där lät lite rörigt men hoppas du förstod vad jag menade
. En del foton hade jag beskurit själv före och de var ok, men några var på det här viset... så dem har jag scrappat för att de inte skulle lämna ligga här
Annars när det gäller foton, framkallar ni alltid eller brukar ni printa ut själv? Vi har en fotoskrivare men det är ändå som jag skulle tro att de man framkallar håller bättre så scrap-foton har jag alltid framkallat.
Bilddagboken uppdaterad igen!
mjauen1.bilddagboken.se/
Jag har funderat på att printa ut nå foton från datorn, men vi har så dåligt fotopapper.
Fin den också mjauen!
Jag blev sååå missnöjd med originalet så jag tänkte redan från början att den måste jag laga om. Passde på nu då Albin sover
Hej på er!
Oj vad ni skriver och pysslar; jätte fint!!
Jag berättade åt en jobbkompis idag att jag ska börja scrappa. Hon gör det också, så hon lovade att ta med en bok och några LO´s imorgon till jobbet. Gör allt för att få inspiration från alla håll nu!!
Hon sade att hon alltid använder syrafritt papper...gör ni det också? Blir fotona verkligen förstörda annars?
Jo, det är nog syrafritt papper som gäller. Foton från gamla album är ju ofta gulnade och det beror just på att man inte hade syrafria papper eller pennor på den tiden.
Synd att man inte är från österbotten dådå för här verkar det vara trivsamt!

håller me missalibabagirl
alla e välkomna....
nån som vet om e finns nå scrappbutik i seinäjoki???
å e tiimri där bättre än jär i vasa...??
menar oss ti seinäjoki imoron å köp ny bilstol åt anton så tänkt om ja sku ha smygi in på nå scrappbutik på samma gång om e finns nån? ![]()