• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Amelié77

Hi, hi Millami - det där lät bara för bra Men tur för Anton att det bara var på fotot som han blev utan hand

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • 081119 1
    Karina 80 skrev 2008-03-08 11:58:58 följande:
    Hej på er!Åh, jag blev bara ännu mera inspirerad när min jobbkompis hade med sej lite material + album till jobbet igår. Snart börjar jag nog ha det på det klara vad jag vill beställa. Jag fick låna en jätte bra bok av henne, tyvärr på finska, men det går nog lika bra ändå. Hon hade med sig och visade den pennan du talade om Hoppetossa, det ska jag nog skaffa! Hör ni, när ni beställer papper...använder ni 30x30 papper då. Albumen är vel oftast i den storleken, eller? Har ni investerat i såna som man kan skära papper och foton med också, eller klipper ni??
    Jag har en Cutterpede skärmaskin....älskar den för den skär rakt!
     Linjal ich skalpell hade jag i början, men detta med skär maskin är så mycket enkl<are å värt varenda krona....

http://www.myscrapsandscribbles.com/store/cutterpede/cutterpede.htm

Snyggt skurna kort är A och O i scrappandet tycker jag nog.....

Jag har även en Colussle meed några olika mallar för ovalt, runt, hjärtformat osv
    http://www.provocraft.com/products/index.products.php?cl=coluzzle

Passa er för såna mallar med för små motiv bara det kan vara knepigt att få snyggt!

Mallar som man ritar efter har jag en hel del, dessa kan man dels rita av å klippa ut, men även lägga på fotot så man ser att bilden blir bra placerad i mitten av en cirkel tex, sen ritar man av med en speciell penna som man när man klippt ut bara torkar av själva ritmärket från fotot.
    så här ser såna mallar ut
    http://store.scrapinsanity.com/222182.html

Använder denna för tags otroligt mycket
    http://store.scrapinsanity.com/271169.html

Det blev lite att fundera över!
    (tror jag lägger dessa tips i den andra tråden oxå.....bra saker å veta kanske.
    Min blogg: hoppetossadesign.webblogg.se DT hos Pysselmyran
  • 081119 1

Länkarna funkade visst inget bra till de 2 första sakerna...
    här kommer nya....

Ny länk till Cutterpede
    www.bloglander.com/paperarts/cutterpede-trimm.../

Finns även en mindre variant , som är superbra till foton  mm
    Finns oxå bigarplade(perforera) och knivar som skär vågigt tex.
    Man kan byta ut både den lilla skärmattan och knivarna (finns i  sverige att köpa oxå)
    Viktigt att man matar papper från höger till vänster, jag matade från fel håll först å fick då inte ett rakt resultat.

Ny länk till Coluzzle (rätt stavat nu)

store.scrapbook.com/cote.html

• Amelié77

Hoppetossa - vi bor ju i Finland så jag vet inte om det funkar att beställa foton från Sverige då. Det blir säkert dyrare fraktkostnad i alla fall.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • 081119 1
    Amelié77 skrev 2008-03-08 19:27:27 följande:
    Hoppetossa - vi bor ju i Finland så jag vet inte om det funkar att beställa foton från Sverige då. Det blir säkert dyrare fraktkostnad i alla fall.
    Jo jag vet, men tänkte ifall nån ville testa Oskyldig
  • Amelié77

Ok, tänkte att du kanske hade missat att vi bor i Finland Kan ju hända att de accepterar beställningar härifrån också, man vet ju aldrig!

• Pyzzlan

Tänkte höra efter var ni brukar framkalla era foton? Min hovleverantör i Vasa har bytt vätskor i systemet och mina senaste bilder blev alldeles för mörka tyckte jag så jag skulle gärna prova på någon annan leverantör.

• Millami

ja beställer efter från ifolor...ha vari nöjda me dem....å sen beställde ja efter tackkort från antons dop från gefoto....

Lycklig Mamma till Anton
  • Missalibabagirl

Jag skickar mina foton och framkallas till extrafilm eller ifolor Förmånligt och bra kvalité enligt mig

Mamma till Moa
Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd