österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Jag beställer också för det mesta från extrafilm och ibland från ifolor
va kostar d att framkalla på extrafilm?
9 cent per foto kostar det från extrafilm så de är förmånliga.
ms17
joo...på ifolor e di 10c så d e int heller dyrt....
erre svårt å beställ därifrån? får man sidan på svenska?
Jag minns int hur det är om du beställer via hemsidan, jag har ett program som heter extrafilm kotona och det är ju förstås på finska.
Jag har nog extrafilm hemma på svenska
Och tycker programmet är mycket enklare än ifolors
jag bränner aldrig på skiva utan sänder det direkt..tar nog ca ½ timme om man har mer än 200 kort at sända..
ahaaaa, kanske ja borde kika på d då å...
hede ja har från ifolor e no å bara så man laddar ner fotona å skickar iväg e....
Jag går alltid till Zoomi, eftersom jag fixar och trixar så mycket med fotona i Photoshop. Det går inte att beställa på nätet då eftersom jag ska ha så underliga storlekar. En automatisk maskin gör så att bilden fylls ut till standardstorlek fast jag har gjort så den ska vara t.ex. 8x8 cm. Svårt att förklara...men om man går till en fotoaffär "live" och säger åt dem hur det ska vara brukar det för det mesta fixa sig. Men inte alltid, har nog hunnit klaga några gånger på dem också.
Hej på er!
Hör ni, nu börjar jag så där allvarligt ha bestämt mej för en beställning av material!!!
Jihaaaa!!! Har ett litet mål att göra min första LO under påsken...Nåja, men VARIFRÅN ska jag beställa!? Vet att jag säkert får många bud nu...
Men nån firma som har relativt låga priser och inte allt för stort utbud...tja, det är vel lite av mina "krav".
Jag beställer foton från ifolor via netet. Billigt och smidigt även bra kvalite. Jag beställde förr via en fotofirma i Vasa, men det blev så dyrt i längden med de mängder jag framkallar!!
Hoppas bara att fotona där jag redigerat röda ögon blir bra också. Jag har inte gjort nån beställning sedan jag börjat med det programmet!
Karina80, jag har beställt väldigt lite från de finska butikerna men www.heinikka.fi och www.paperikierre.fi tycker jag verkar ha bäst utbud. I sverige finns det ju massor med butiker men frakten blir så mycket dyrare så du vinner på att hålla dig inrikes ![]()