österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Hej!
Några frågor igen...
Vilken sorts papper använder ni?? Sånt som är färgat på båda sidorna eller bara en? Och, när man typ använder nitar som går genom pappret, hur döljer ni det "snyggt" så det inte ser "fult" ut på baksidan??
Karina - jag har både enkla och dubbelmönstrade papper. Men jag gör aldrig nåt med baksidan så det spelar ingen roll hur den ser ut. Jag sätter in 2 LO:s i varje plastficka, med baksidorna mot varandra. Då ser man ju inte hur baksidan ser ut.
Ok, tack för ditt svar! Tror jag ska beställa ett startpaket från slöjd detaljer (enda netbutiken som har startpaket) och sedan lite mera tillbehör från Printel.
Testade och framkallade några bilder på Zoomi idag. Litet dyrare än där jag brukar framkalla och så klarade deras apparat inte att öppna separata mappar på min USB så jag fick bläddra i 550 bilder. Färgerna verkar iallafall bra, litet rödare än jag är van med men helt ok.
Det kom med en sida med små indexbilder också. Är det någon som har någon kul idé vad man kunde hitta på av dem?
JIIIHAAA!! Jag har gjort min första beställning via slöjd detaljer!!!
På osdagen ska jag sätte mej ner och göra en kompletterande beställning via Printel också!! Åhh, vad spännande...
Jag brukar inte göra nåt med indexbilderna, tycker de är sååå små att man knappt ser vad det föreställer
Men det kanske bara är jag som har dåliga ögon ![]()
nu ha ja laga två LO`s men ja får int vis dem i bloggen åt er nå då ja ha skicka in dem ti nå skissutmaningar...ni får se dem sedan ![]()
Millami: Väntar med spänning!
Själv har jag inte hunnit scrappa nå på en vecka. Va borta hela helgen o nu sku jag no ha tid men jag e bara för trött. Albin bestämd att han sku stig upp 06.15 i morse...
MissG: Hur gör du när du förminskar dina foton? Gör du det i PS?
Jo, jag gör det i PS. Jag gör fotot t.ex. 9x9 cm, sen öppnar jag ett nytt dokument i storleken 10x13 och klistrar in fotot där. Sen när jag framkallat det är det bara att klippa bort de vita kanterna runt omkring.