• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Missalibabagirl

Hur förvarar ni era 12x12 papper? Vad finns för möjligheter och varifrån får man köpt något sånt?

Mamma till Moa
  • Amelié77
    Missalibabagirl skrev 2008-03-16 18:28:59 följande:
    Hur förvarar ni era 12x12 papper? Vad finns för möjligheter och varifrån får man köpt något sånt?
    Kolla här missgoldies.blogspot.com/search/label/Mina%20scrapsaker
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Missalibabagirl
    MissGoldie - Det där var ju superbra förvaring för papper! Minns du vad den första kostade och vet du om det går att få tag på nånstans genom någon nätbutik?

Sen har jag hört flera prata om någonting från Ikea att förvara pappren i men vet inte riktigt vad det är
    Mamma till Moa
  • Amelié77

Nej, tyvärr minns jag varken var jag köpte den eller vad den kostade Skulle gärna ha en till likadan själv. Köpte den då vi bilade i Sverige, det var i nån scrapbutik på västkusten men jag minns inte ens i vilken stad. Men det finns nån liknande mapp på Paperikierre har jag hört, men nu hittade jag inte den där.

Sen har jag också en sån här:
    www.heinikka.fi/&tuote=495&__haku=kat&__kat=193
    Den tycker jag är bra också, men den har ju inga skilda fack. Jag har gjort egna "avskiljare" men det finns att köpas såna färdiga också.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Amelié77

Hmmm, Heinikka-länken såg konstig ut men den funkar nog, man kommer till rätt ställe i alla fall.

• ms17

Jättefina båda två som vanligt MissGoldie! Speciellt den andra med mycket färg gillade jag

Min pappersförvaring är ganska primitiv... Jag jobbar ju med datorer och med bärbara datorer kommer alltid en låda där alla tillbehör, böcker och cd-skivor finns som är perfekt att ha 12x12 pappren i... så de har jag passat på att samla på mig en hög av  Problemet är bara att de knappast är syrafria (jag har inte testat)... och jag antar att man även borde förvara pappren syrafritt... så jag borde kanske plasta insidan på dem.

• mjauen

Fina LO:s ni gjort!
    Hade tänkt scrappa lite nu ikväll, men jag hamnade framför datorn istället Men jag har just gjort en beställning till från hobbyrummet. Hade ju tänkt ta från heinikka men jag hittade finare papper från hobbyrummet.
    Nån som vet var man kan köpa en sån där penna som man kan testa om pappren är syrafria?

• Missalibabagirl
    MissGoldie - Riktigt fina LO's igen! Den andra var ju häftig med så starka färger! Har själv dom där pappren också men har inte "vågat" använda dom ännu

Jag har den typen av förvaring för mina papper som heinikka har..men jag skulle vilja ha något bättre Måste fortsätta leta bara
    Mamma till Moa
Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd