österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Hur förvarar ni era 12x12 papper?
Vad finns för möjligheter och varifrån får man köpt något sånt? ![]()
Nej, tyvärr minns jag varken var jag köpte den eller vad den kostade
Skulle gärna ha en till likadan själv. Köpte den då vi bilade i Sverige, det var i nån scrapbutik på västkusten men jag minns inte ens i vilken stad. Men det finns nån liknande mapp på Paperikierre har jag hört, men nu hittade jag inte den där.
Sen har jag också en sån här:
www.heinikka.fi/&tuote=495&__haku=kat&__kat=193
Den tycker jag är bra också, men den har ju inga skilda fack. Jag har gjort egna "avskiljare" men det finns att köpas såna färdiga också.
Jahapp, så var bloggen uppdaterad med två nya LO:s då
missgoldies.blogspot.com/
Hmmm, Heinikka-länken såg konstig ut men den funkar nog, man kommer till rätt ställe i alla fall.
Jättefina båda två som vanligt MissGoldie! Speciellt den andra med mycket färg gillade jag
Min pappersförvaring är ganska primitiv... Jag jobbar ju med datorer och med bärbara datorer kommer alltid en låda där alla tillbehör, böcker och cd-skivor finns som är perfekt att ha 12x12 pappren i... så de har jag passat på att samla på mig en hög av
Problemet är bara att de knappast är syrafria (jag har inte testat)... och jag antar att man även borde förvara pappren syrafritt... så jag borde kanske plasta insidan på dem.
Fina LO:s ni gjort!
Hade tänkt scrappa lite nu ikväll, men jag hamnade framför datorn istället
Men jag har just gjort en beställning till från hobbyrummet. Hade ju tänkt ta från heinikka men jag hittade finare papper från hobbyrummet.
Nån som vet var man kan köpa en sån där penna som man kan testa om pappren är syrafria?
jag förvarar mina papper i en skoförvaring man har på väggen oxå den från IKEA
Suveränt bra, tar liten plats, å samlar inte damm, sväljer hundratals papper....

här är länken till IKEAs sida
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10031987