• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Karina 80

Ok, det ska jag lägga bakom örat! Bra tips som kommer fram...fler får gärna svara!!!

• Missalibabagirl

Ska fortsätta på min halvfärdiga LO nu medan dottern sover Men först ska jag sätta in 2 nya Lo i galleriet så länge jag minns det  

Mamma till Moa
  • ms17

Jag köpte också bokstavs-stämplar i början, tror jag har använt dem två gånger... sen blev jag så avskräckt så jag har aldrig kommit mig för att använda några andra stämplar heller fast det finns många fina.

En annan sak som jag har liggandes i en låda och aldrig använder är öljetter... får aldrig dem riktigt att passa...

Men fluid chalk är jag också en storkonsument av, gillar färgen dark brown bäst... Blommor tycker jag också om att använda så dem kan jag inte få för mycket av

• ms17

Missalibabagirl, fina LO's... skruv-LOn var ju jättehäftig

• Karina 80

Fluid chalk...alltså hur är den till konsistensen?? Är den som krita? Penslar man på det på pappret och så är det bra så, eller måste man "efterbehandla" den på nåt vis så den håller?? Ursäkta mina frågor nu...men är man nybörjare så är man!

• Pyzzlan

Missalibabagirl: Jättefina LO'n. Hur har du gjort för att få in underkatergorier i ditt galleri?

Karina Fluid chalk är en liten stämpeldyna med krita i, den är torrare än vanlig stämpelfärg men våtare än en traditionell krita. Man applicerar den på kanten av pappret eller som färg t ex i en schablon.

Jag skulle inte överleva utan min pappersskärare som jag inhandlat på Lidl till en överkomlig summa.

Såg just att mitt paket från Heinikka kommit till posten. Måste susa iväg och hämta det meddetsamma!

• Missalibabagirl

ms17 - Tack! "skruv"-LO'n var jag inte speciellt nöjd med..gillar inte färgerna men jag utgick från färgerna i kortet

Pyzzlan - Tack! Man måste vara plusmedlem för att kunna ha underkategorier

Finns ju också chalk som torrpasteller Har dom själv men har aldrig använt dom

Mamma till Moa
  • ms17

Jag har också en sån där pappersskärare från lidl som pyzzlan skrev om, jag rekommenderar verkligen att ni ska hålla ögonen öppna då de har den till försäljning igen för den brukar inte vara dyr men jättebra

• Karina 80

Tack för era svar!! Alltså jag hittar sååå många fina LO´s över allt...undrar om jag nån gång kommer att åstadkomma nåt så fint!? Det är ju verkligen riktiga konstverk!!

• Pyzzlan

Jag har den torra versionen av chalks också. Har nog använt dem en hel del också, de ger en mjukare effekt än fluid chalksen.

Öppnade just paketet från Heinikka. Pappren från nya Kaiser Craft är jättefina. Nu är det bara mera scraptid som står på önskelistan!

Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd