• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Millami

tack för alla snälla ord om publiceringen

här flyttar vi nu så har bara tillgång till internet i nya lägenheten så ja e int inne ofta....eller kanske å läser men ni får nog inga kommentarer...
    å scrappningen e tyvärr på hylla så länge tills allt e i ordning...

Lycklig Mamma till Anton
  • Karina 80

Nu har jag fört ut Anton att sova, så jag ska passa på att scrappa online på en sida som jag fick som tips av en vän. Har ju inget att ta i händerna ännu, så jag får tålmodigt vänta...Kollade att jag gjort beställningen 10.3, så ännu har det ju inte gått 2v.

• Missalibabagirl
    Karina 80 - Varifrån beställde du ditt material? Om det var från slöjddetaljer kan det nog ta ganska länge Därifrån beställde jag mitt första scrappmaterial och leveranstiden ska väl vara runt 2 veckor men jag fick vänta 3½ veckor på mitt paket!? Och då var nästan hälften borta som då kom på efterleverans ännu 2 veckor efter dom 3½ veckorna!

Så jag hann nog beställa material från andra ställen så länge jag väntade på slöjddetaljer leveransen
    Mamma till Moa
  • Karina 80

Missalibabagirl: F-n också!! Typiskt att det ska ta så länge!!! Jag beställde därifrån bara för att det var enda netbutiken jag hittade ett startpaket i...men jag vet ju till nästa gång då!! Tror inte jag beställer mera därifrån!!

MissGoldie: Hjälp vad du hinner scrappa mycket!! Planerar du en sida länge i huvudet före eller gör du allt från det att du sätter dej ner??!! Men det är vel sånt som kommer med åren... Det märks att du hållit på länge!

• Missalibabagirl
    Karina 80 - Det var också min första och sista gång jag beställde därifrån!
    Men sakerna jag sist och slutligen fick är jag jättenöjda med! Men inget kul att leveransen ska ta så j*vla länge! Skrikandes
    Beställde du något från hobbyrummet eller allt från Slöjddetaljer?
    Mamma till Moa
  • Amelié77

Karina - jag planerar nog inget på förhand. Jag är ganska impulsiv av mig... Och nu på sistone har jag ganska ofta utgått från nån färdig skiss eller annan utmaning, då går det ju ännu snabbare att göra en LO. Idag gjorde jag en på ca 1 h. Och då hann jag välta ut ett vattenglas på hela scrapbordet och försöka rädda det som räddas kunde Det gick nog bra till slut. Men så där kan det gå när man scrappar och äter samtidigt. Jag behöver ett eget scraprum NUUUU!!!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Karina 80

Missalibabagirl: Jag har nog bara beställt från slöjd detaljer ännu. Jag hade ju liksom tänkt vänta och se vad som kommer i paketet, eftersom innehållet kunde variera lite. Så hade jag tänkt fylla på med mera grejer då när jag ser vad jag ännu behöver. Men det kan nog bra hända att jag gör en beställning till från ett annat ställe nu, för jag vet nog ganska bra vad jag ännu skulle behöva.

En fråga angående material...Vad använder ni mest när ni scrappar, som ni inte skulle kunna tänka er att vara utan?? Och...vad har ni i era lådor som ni trodde att ni skulle behöva, men typ aldrig har använt??
    Intressant att höra med tanke på vad jag ska skaffa!!

• Amelié77

Fluid chalk klarar jag mig inte utan. Använder främst färgen Chestnut roan till att chalka kanterna på papper så att de blir lite "brända". En vit penna som det går att skriva på mörkt papper är också bra att ha, jag ritar ofta prickar eller andra ramar med den eller skriver journaling. Sen enfärgad cardstock i MASSOR! Har kommit fram till att man aldrig kan ha för många enfärgade papper, man behöver alla nyanser av alla färger He, he!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Missalibabagirl

Säger samma som MissGoldie, Fluid chalk, vit/svart penna och massor av enfärgat cardstock är en av dom viktigaste sakerna för mig!
    Först när jag började samlade jag på mig mycket mönstrade papper papper..men insåg ganska snabbt att det nog blir för mycket att bara använda mönstrade papper..så cardstock behövs i alla olika färger

Har också 5 olika bokstavsstämpel..men dom blir nog ganska sällan använda Vet inte varför..kanske för att det är så "jobbigt" att tvätta dom efteråt

Mamma till Moa
  • Amelié77

Jag är inte heller nåt stort stämpelfan. Tycker det är klottigt och smutsigt och dessutom blir det ofta fel. Har hänt många gånger att jag förstört en LO då jag tryckt dit en stämpel. Det är ganska svårt att stämpla på cardstock som är strukturerad, färgen blir ojämn och fyller inte ut hela motivet.
    Mönstrade papper har jag nog i överflöd också, men det blir ju mest att man använder en liten bit av pappret på ett enfärgat papper. Fast idag har jag faktiskt gjort en LO "tvärtom" dvs. jag har ett mönstrat papper som bakgrund och sen har jag mindre bitar av enfärgat papper. Fast det blir ett mer "råddigt" intryck om man har mönstrat som bakgrund tycker jag, speciellt det papper jag använde idag som var fullt med bollar

Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd