• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Karina 80

Suck och stön, vad har jag gett mej in på!!?? Jag tror jag har gått och blivit allt för kräsen...Jag har försökt sitta och bygga upp min alldeles första LO! Men shit så svårt det är!! Jag vill ju att allt ska passa ihop, se snyggt ut, fotona ska vara tydliga och snygga...vilket resulterar i att jag inte får ihop något!!! För allt det där får jag inte att inträffa på samma gång...endera är pappret inte bra, eller så fotot...suck!!

• ms17

Karina, det kan vara lite knepigt i början Jag minns att det tog ganska länge innan jag fick ihop en LO som jag kände mig nöjd med.... Dessutom är det lättare när man hållit på en tid och samlat på sig lite mera material, alternativen blir lite fler då när man har mera olika papper att ta till.... Men fortfarande har jag nog ibland svårt att hitta just de färger som jag vill ha till vissa foton.... Ska bli kul att se sen vad du knåpat ihop

Är alla andra fortfarande på scrapträff?? Väntar med spänning på att få se alla fina saker ni gjort

• Karina 80

ms17: Tack för de tröstande orden Jag är lite så att jag vill att det ska vara perfekt genast och helst lika bra som en som scrappat i flera år...och jag vet ju att det är omöjligt och löjligt!!! Men det är vel något som kommer med tiden...Ser ut som alla är på scrappträffen ännu...åhh, vad det skulle ha varit roligt!!

Nu har jag lagt in min alldeles pinfärska och första tillverkade LO i mitt fotoalbum här på FL!! (med risk för att göra bort mej totalt!!) Jag har ALLDELES för lite material ännu och hade inte så mycket att ta i händerna, men envis som jag är så skulle jag ha en klar IDAG!! Kritisk som jag även är, så är jag inte ALLS nöjd...lite snett här och där, färger som inte matchar helt, för mycket blått... osv. Men, jag har fått en gjort iaf. Nu kommer det nog att bli en beställning igen, så jag har lite mera att ta i händerna nästa gång.

Ska bli kul att höra sedan hur ni haft det på träffen!

• Millami

nu e ja hemma från scrappträffen...såååå himmla kul d va...

fick ihop 2 nya LO å början till en till....tyvärr får ni int se dem ännu...
    får int bildern från kameran ti bärbara datorn å den andra datorn e int ihopkopplad ännu...men ni får se dem sedan

karina
    den va ju fin din första LO...

Lycklig Mamma till Anton
  • ms17

Inte behvöer du vara missnöjd me den!! Jag tycker den blev riktigt bra för att vara din första

Jag förstår precis hur du menar med att du vill att det ska vara perfekt från början, när jag började scrappa tyckte jag alltid det såg så självklart ut när jag såg på froffsens LOs... å sen när man satt där och vände och vred sina egna foton och papper fick man inte alls till det... Ett tips är att utgå från en skiss, det gör jag ofta och då känns det enlare... de finns ju lite överallt men en sida där jag hittat många bra är www.pagemaps.com.

Nu har jag just klistrat ihop en LO som jag började på med förrgår... men hinner inte fota den nu så det får bli i morgon.

• ms17

Millami, det låter nog jättekul att få sitta ostörd och scrappa två LOs.... säkert kul att träffa andra också och hämta lite inspiration

• Karina 80

Millami & ms17: Tack, det får duga som min första LO!! Kul att ni tyckte om den...

• Millami

jaa precis å att få se alla andra saker som folk har...

Lycklig Mamma till Anton
  • Karina 80

Hej!

Hör ni, jag ska beställa lite mera material...typ papper, dekorationer och lite "verktyg". Nu undrar jag varifrån jag ska beställa!? Billigt, kvalite´och snabb leverans...det är vel mina krav! Tacksam för tips...tänkte beställa idag!

• Millami

hej karina
    ja sku säg du sku börja på hobbyrummet.....där ere snabb leverans...å normala priser å ja ha vari nöjd me allt ja fått därifrån...
    å ja tyckt e va bra ti börj å beställ d'ärifrån för hon har int aaaalllt för stort sortiment...

www.hobbyrummet.com

Lycklig Mamma till Anton
Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd