falken skrev 2008-03-14 20:15:35 följande:
Jaha du Kavat, vad ska man tro nu då?Ska du inte sätta på egna lappar då - visar de inget så kanske det känns tryggare att provocera honom sen, när han är frisk?Eller så kanske det är du som har rätt, och inte läkarn, du känner ju ditt barn bäst. Var var du och vad hette h*n?Nu har du ju hamnat i en cirkel när du utesluter en massa saker utan att egentligen veta nåt säkert, och så har du inte sjukvården i ryggen och får ingen hjälp. Låter jobbigt. Om han kommer till dagis sen, så måste du ju ha en massa intyg.Nä, finns det bättre diagnostik, när han har så här mycket problem, så ta chansen!
Ja, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro själv...
Men frågan är om läkaren visste det heller?!
Å andra sidan så fick jag ju på ett sätt mina misstankar bekräftade, då han reagerar på nästan allt, ibland jätte mycket och inte alls. Eller var det ingen reaktion? Eller? Ja, ni vet..
Och det är typ omöjligt att vara allergisk mot allt känns det som.
Alla tycker vår son ser så välmående ut, ja tro katten det han äter ju väldigt bra trots att det inte äter så varierat, och det har han gjort från start. Han äter ju på nätterna också så det går ju ca 3-4 h mellan målen. Lite längre på natten så då är det ju bra att han är välmående. (Ligger precis på sina +1 kurvor)
Därför trodde läkaren inte att han hade några "problem" med magen av det allvarligare slaget. Det känns ju faktiskt jätte skönt! Men samtidigt så hade ingen varit gladare än jag om vi hade fått reda på vad det är för "fel" på lillebror så vi kan "åtgärda" det.
Jag har i och för sig själv inte trott att det bara har varit en massa allergier för "allt" och det spelar ju mindre roll i det stora hela. För vi får inte sova ändå. Senaste nätterna har han varit vaken över 2 timmar i sträck och "vägrat" sova och skrikit. Och vaknat ungefär varannan timme... Det är skitjobbigt rent ut sagt, för så har det varit nästan hela tiden i 9 månader. Vi hinner precis få det lite lugnare och sova ett par nätter med endast ett par uppvag när det är likadant igen...
Men om det nu är alla hans förkylningar som gör det hur ska vi någonsin få honom frisk så vi kan "prova" mer mat. Läkaren sa ju att vi skulle vänta tills han var frisk. Och det är han ju typ aldrig. Hoppas värmen gör att det blir bättre där med. Är så less på att mina barn är sjuka och kliar sig och får utslag...

Vill ju kunna hjälpa dem!
Måste försöka hitta det positiva i det läkaren sa istället, för nu blev jag bara deppig. Hoppades att denna läkaren kunde hitta någon bra "allergi" som vi missat och så blev allt bra.
Än har han inte hojtat till i kväll, håller tummarna att det var havren.
Med våran takt kommer det nog ändå att dröja innan vi testar morot och lök, men kanhända blir det lappar ändå. Kanske ska sätta på mig själv också, båda är ju rätt starka i färg eller smak, så det kan säkert irretera det ändå?