• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • hally

Min dotters docka heter Lina, de övriga har lite olika namn men det är denna docka hon mest sköter, leker inte mycket med dockor.
    Sonen har en docka som heter Viktor, han blir bättre omhändertagen just nu

• Zeelita

Jag älskade att se på tv som barn...jag förstod inte ett dugg av vad de sa...men namnen snappade jag upp..

Melissa (från falcon crest tror jag)
    Pamela (dallas)
    Madeline (som hon i Nod & syd) ville även att min lillasyster skulle döpas till det... men det ville dock inte mina föräldrar.

Annars var det mycket namn som Amie, Candace, Jackie, Samantha, stephanie, Tiffanie

inget av namnen är något som känns aktuellt till mina barn nu.

• LinBer

Jag hade en jättefin kålunge som hette Bo Dan . Fick inte döpa honom själv, följde med ett sk "adoptionspapper" där namnet fanns. Nån mer som hade kålunge?

• Spicy woman

Hade en docka som hette Fislisa och henne klippte jag håret på.

• spöke

Spicy woman skrev 2008-07-16 21:44:15 följande:

Hade en docka som hette Fislisa och henne klippte jag håret på.
    Låter som du var en ganska grym dock-mamma.
  • spöke
    Zeelita skrev 2008-07-16 21:36:08 följande:
    Jag älskade att se på tv som barn...jag förstod inte ett dugg av vad de sa...men namnen snappade jag upp.. Melissa (från falcon crest tror jag)Pamela (dallas)Madeline (som hon i Nod & syd) ville även att min lillasyster skulle döpas till det... men det ville dock inte mina föräldrar. Annars var det mycket namn som Amie, Candace, Jackie, Samantha, stephanie, Tiffanieinget av namnen är något som känns aktuellt till mina barn nu.
    Jag älskade Falcon Crest när jag var liten! I alla fall intromelodin.
  • spöke
    LinBer skrev 2008-07-16 21:41:54 följande:
    Jag hade en jättefin kålunge som hette Bo Dan . Fick inte döpa honom själv, följde med ett sk "adoptionspapper" där namnet fanns. Nån mer som hade kålunge?
    Bo Dan, hihi. Undrar om de hade en slumpgenerator när de skulle namnge dockorna...
  • LinBer
    spöke skrev 2008-07-16 22:22:55 följande:
    Bo Dan, hihi. Undrar om de hade en slumpgenerator när de skulle namnge dockorna...
    En kompis hade en som hette Mia Lisa. Så ja, det måste dom haft.
  • rosalin

minns bara favoritdockan och hon hette Mimmi. Mamma säger att det inte var för att jag döpt henne till mimmi utan därför att när jag var lite sa att det var "min" docka, alltså "Mi mi" Sen dess fick hon heta mimmi

Brorsans docka hette Lena

• musli

En hette Viktoria, en hette Sara (efter visan Svarta Sara, hon är en neger-docka) och en heter Bo-Ludvig. Sara och Bo-Ludvig har min dotter numera, Viktoria är spårlöst försvunnen.

Sen har dottern även en Kåldocka som heter Marit och en barbie som heter Bambi!!! Tur hon inte döpte den till Bimbo iaf!!!

Svar på tråden Vad hette dina dockor?