• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • musli
    musli skrev 2008-07-16 22:27:44 följande:
    En hette Viktoria, en hette Sara (efter visan Svarta Sara, hon är en neger-docka) och en heter Bo-Ludvig. Sara och Bo-Ludvig har min dotter numera, Viktoria är spårlöst försvunnen.Sen har dottern även en Kåldocka som heter Marit och en barbie som heter Bambi!!! Tur hon inte döpte den till Bimbo iaf!!!
    Åh, dottern har en som heter Maja också förresten...
  • spöke
    musli skrev 2008-07-16 22:27:44 följande:
    En hette Viktoria, en hette Sara (efter visan Svarta Sara, hon är en neger-docka) och en heter Bo-Ludvig. Sara och Bo-Ludvig har min dotter numera, Viktoria är spårlöst försvunnen.Sen har dottern även en Kåldocka som heter Marit och en barbie som heter Bambi!!! Tur hon inte döpte den till Bimbo iaf!!!
    Barbie är ju lite som Bambi... långa, spinkiga ben.
  • spöke
    LinBer skrev 2008-07-16 22:26:03 följande:
    En kompis hade en som hette Mia Lisa. Så ja, det måste dom haft.
  • MeNoLike

Jag minns bara pontus och sara

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Teälskare

"birgittaviolaviolabirgitta" och Olivia

• LaFontaine

Jag hade snuskiga mängder dockor som barn och minns tyvärr inte alla namn. Däremot minns jag en av mina första dockor. Hon hette Mimmi och var mycket större än jag, så jag drog henne efter mig i håret. Favvodockan hette Bettan. Den svarta dockan hette Britt-Marie (jodå, jag döpte henne själv ), den sötaste dockan hette Sophie och dockan hos mormor och morfar hette Skrållan.

Favvogosedjuret var en tvättbjörn som jag snabbt döpte till Fotbollstränaren. Fråga mig inte varför... Hatobjekstgosedjuret minns jag tyvärr inte namnet på. Däremot minns jag att jag försökte steka honom i min leksaksugn för att bli av med honom. Det lyckades tyvärr inte...

• Apipoulai

Jag är född sent 70-tal

När jag var riktigt liten hade jag en sån där "skrållan" som kunde prata. (Om man satte i rätt skiva i ryggen vill säga.) Minns inte om den hade nåt annat namn än Skrållan.

Fick senare en kenyansk docka av min moster, den döpte jag till Fatima. Ett typiskt afrikanskt namn(?).

Sen hade jag en docka som fick namnet Erik. En sån där ganska realistisk docka, skalenlig, med kön å så. ;)

Några andra dockor minns jag inte.

Skrållan skulle jag inte döpa mitt barn till. Erik är uteslutet, som tilltalsnamn iaf, då min svägerskas son heter det. Fatima...!?...nä tror inte det är aktuellt.

:)

• Apipoulai
    LaFontaine skrev 2008-07-16 22:57:05 följande:
    Jag hade snuskiga mängder dockor som barn och minns tyvärr inte alla namn. Däremot minns jag en av mina första dockor. Hon hette Mimmi och var mycket större än jag, så jag drog henne efter mig i håret. Favvodockan hette Bettan. Den svarta dockan hette Britt-Marie (jodå, jag döpte henne själv ), den sötaste dockan hette Sophie och dockan hos mormor och morfar hette Skrållan. Favvogosedjuret var en tvättbjörn som jag snabbt döpte till Fotbollstränaren. Fråga mig inte varför... Hatobjekstgosedjuret minns jag tyvärr inte namnet på. Däremot minns jag att jag försökte steka honom i min leksaksugn för att bli av med honom. Det lyckades tyvärr inte...
    Fotbollatränaren...hahaha!
    Du verkade vara ett kreativt barn när du var ung. :)
Svar på tråden Vad hette dina dockor?