• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Coccolina

Jag hade noll fantasi så mina bebis dockor fick heta Skrållan (ja den där med skiva i sig som talar som hette just Skrållan), och bebis... Mina Barbie och Cindy hette Henrika, Daniela, Mikaela, Paulina osv tyckte av någon anledning att dessa namn var fantastiska då de i mina öron var kill namn som blivit förvandlade
    Sen gillade jag även Natalie och Lisette...

Life's a bitch get used to it!!!
  • Knytets mamma

Måns och Skrållan, hette de.
    Dottern har en docka som heter Felicia, efter grannens baby.

• Runguska

Jag minns inte allas namn, men en Barbie hette i alla fall Bettan. Ett namn jag tyckte var otroligt häftigt

Min hemsida - www.kulturellt.se
  • Indiansommar

Jag är född på -70 talet och minns bara namnet på en docka! Det var en stickad docka ca 70 cm lång i orange garn med brunt långt hår och hon hette Christina!! Hade massa barbie, skrållan, cindy mm men minns inte vilka namn dom hade..

• Leah1

Är född -75. Döpte min skrållandocka till Carina.
    Mina barbie docka och ngn docka som jag låtsades vara barbiebarn, dom hette Mary och Rebecca.
    Min första tjej heter Mary i andranamn, det är/var farmors namn!

Mina barns dockor har hetat Anna, Klara, Maja.

• MajaLinnéa

Jag hade en bad-docka.
    Hon hette Josefinellen.

En dag kom hon bort och jag var otröstlig. Mamma köpte en ny Josefinellen till mig.
    Sen hittade vi den gamla, så då hade jag två.
    Sen kom den ena bort, och då hade jag ju vant mig vid att ha två, så då fick mamma köpa ÄNNU EN Josefinellen.
    Sen kom den andra fram, så i slutänden hade jag tre Josefinellen.

Jag badade dom så mycket så deras halsar (som var nån sorts skumgummi) började lukta illa och bli grönt

• spöke
    MajaLinnéa skrev 2008-07-10 00:15:50 följande:
    Jag hade en bad-docka. Hon hette Josefinellen.En dag kom hon bort och jag var otröstlig. Mamma köpte en ny Josefinellen till mig. Sen hittade vi den gamla, så då hade jag två.Sen kom den ena bort, och då hade jag ju vant mig vid att ha två, så då fick mamma köpa ÄNNU EN Josefinellen.Sen kom den andra fram, så i slutänden hade jag tre Josefinellen.Jag badade dom så mycket så deras halsar (som var nån sorts skumgummi) började lukta illa och bli grönt
    Hihi, tre stycken, det var inte illa.

Min baddocka hette Jenny. Hon var helt i plast (orörlig). När jag var två fick jag en lillebror... och då blev jag så sur att jag klubbade ner pappa med stackars Jenny. Han fick gå och lägga sig och vila... Hon var rätt hård.
  • hally

Min favorit hette Kalle...min sambo heter Calle
    Sen hette de lill-Stina, Stordockan (även Kristina ibland) och Putte. Fast Putte var min storebrors docka som han sytt i slöjden, men han tog så dåligt hand om honom så jag adopterade dockan
    Och Karin och Mia (det var de hårda baddockorna).

Detta var mitt i 80-talet.

Svar på tråden Vad hette dina dockor?