• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-04 19:52:18 följande:
    Det förstår jag Blir säkert flera ggr Vilket område bor ni nu i?
    Vi bor i Skäggetorp. Nästan vid kyrkan om du vet vart den är. Sörgårdsgatan. Just där vi bor verkar det vara jättelugnt iaf. Har hört så mycket skit, men det är massa trevliga abrnfamiljer här
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Marayah

Vi med bor i skägget och har VÄRDLENS BÄSTA grannar.. Ja kan inte klaga på tillvaron, men ja har juh inte sett andra delar av stan mer än när man hälsat på hos folk.

JePaLuLi skrev 2008-10-04 20:58:15 följande:
    Vi bor i Skäggetorp. Nästan vid kyrkan om du vet vart den är. Sörgårdsgatan. Just där vi bor verkar det vara jättelugnt iaf. Har hört så mycket skit, men det är massa trevliga abrnfamiljer här
    Marko 031103, Filip 080621
  • thelifesaviour

Mums vilka bullar det blev. :)
    Har varit och bjudit svärföräldrarna, som tack för att vi alltid lånar deras bil. :)

• dinana
    Vi bor också i Skägget, precis vid Rosendalsskolan.. här är rätt lugnt. Bara barnfamiljer typ...  Men vi har en jävla granne som de senaste veckorna / dagarna envisas med att spela hög skitmusik så nu FAN har vi ringt och anmält dem!
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2008-10-04 21:02:09 följande:
    Vi med bor i skägget och har VÄRDLENS BÄSTA grannar.. Ja kan inte klaga på tillvaron, men ja har juh inte sett andra delar av stan mer än när man hälsat på hos folk.
    Vad skönt att höra nån positiv
    dinana skrev 2008-10-04 23:32:35 följande:
    Vi bor också i Skägget, precis vid Rosendalsskolan.. här är rätt lugnt. Bara barnfamiljer typ...  Men vi har en jävla granne som de senaste veckorna / dagarna envisas med att spela hög skitmusik så nu FAN har vi ringt och anmält dem!

Det förstår jag att ni gjort.

Vad jag har fattat som så är det ett gammalt rykte som ligger kvar. Idioter kan man ju hitta var som helst. det spelar nog ingen roll vart man bor.

vart ligger den skolan? Är det långt härifrån?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    Ok. Då är det en del som bor i Skäggetorp nu då
    Jag vet inte alls hur det är där, men har bara hört dåligt om hela området..de som har sagt det har bott där hela livet tills de blev vuxna o flyttade därifrån.
    Men det är ju inte så överallt..tror dock att vi är lite bortskämda för vi har bara bott i Tannefors innan vi flyttade hit o det är nog den bästa delen av stan! Hur lugnt som helst o nära till den fina ån, jag kan sakna Tannefors ibland. Mycket trevliga pensionärer bor där.
    Men det var inte så himla barnvänligt där vi bodde, fint var det, men det fanns ingen lekplats o ån var precis utanför huset, vi kunde nästan hoppa från balkongen o ner i ån så nära bodde vi.
    Så därför kände vi att vi var tvungna att flytta. Men flyttar vi igen så lär det nog bli Tannefors igen om vi hittar nåt ställe där det är barnvänligt vill säga
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-05 09:44:13 följande:
    Ok. Då är det en del som bor i Skäggetorp nu då Jag vet inte alls hur det är där, men har bara hört dåligt om hela området..de som har sagt det har bott där hela livet tills de blev vuxna o flyttade därifrån.Men det är ju inte så överallt..tror dock att vi är lite bortskämda för vi har bara bott i Tannefors innan vi flyttade hit o det är nog den bästa delen av stan! Hur lugnt som helst o nära till den fina ån, jag kan sakna Tannefors ibland. Mycket trevliga pensionärer bor där.Men det var inte så himla barnvänligt där vi bodde, fint var det, men det fanns ingen lekplats o ån var precis utanför huset, vi kunde nästan hoppa från balkongen o ner i ån så nära bodde vi.Så därför kände vi att vi var tvungna att flytta. Men flyttar vi igen så lär det nog bli Tannefors igen om vi hittar nåt ställe där det är barnvänligt vill säga
    jag växte upp i skäggetorp.har inget gott att säga om skolorna där.när jag var mindre så var skäggetorp ett jättebra område och det är det ännu.maken vill promt tillbaka till skägget men jag vägrar.jag tycker ryd är bra nu sen de fick bort gänget.
    Marayah skrev 2008-10-04 21:02:09 följande:
    du får hälsa er granne från oss.nu verkar det vara många som har flyttat från gården och nya har flyttat in.förstår att ni trivs.gården är ju jättebra för barn och uteplatsen är ju kanon oxåGlad

vi funderar på att flytta.antingen byta stad som vi har pratat om de senaste 5 åren eller bo kvar i ryd.hade man inte haft hemska minnen från skäggetorps skolor så skulle jag kunnat flytta tillbaka dit.maken tjatar varje vecka om att vi ska flytta.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.

Jag skulle nog kunna tänka mig att bo i Skäggetorp, i alla fall om man får bo så som Marayah Ni har det ju jättefint o verkar ha toppen grannar

Ni som kommer på fika idag, så är det klockan 14 som gäller.

• Fru T

Tannefors är lungt å mysikt

Mannen skulle aldrig kunna tänka sig att flytta till skägget, har får ju höra rätt mycke i sitt yrke...

här sover å spyr ja om vartannat nyponsoppa å gomorronvälling e bra grejer. Även en Piggelin fyller sin funktion ibland

Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping