Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Nina: Är inte bilderna för stora?
De kan vara max 2 MB (eller vad det nu var).
Mitt plus har gått ut men jag oooorkar inte ta tag i det.....
Lägger mest upp bilder på bloggen nuförtiden
.
Jag har försökt skriva här hela dan men FL raderar bara mina inlägg och ja orkar inte kommentera för tionde gången, så det är itne att jag inte bryr mig, jag har försökt skriva, men jag får ju tydligen inte
Jag har skrivit ett mastodont-inlägg på andra sidan och vill väldigt gärna ha lite respons, eller ja, någon tanke kanske. Jag var till VC idag och det var väldigt bra gjort av mig, det tog bara några månader att ta mig dit, men jag fick ur mig det jag velat säga i flera år. Och jag fick jättebra respons. Just nu älskar jag min läkare
.
FL har muppat för mig med...när jag i förrgår och igår försökte skriva så kom bokstäverna en minut efter typ...*morr*
Ville ju säga GRATTIS Sam på Din 2årsdag!!!!!!!!
En blöt puss från Nellie kommer på posten 
Nu, åka till jobbet!
Emma har sparkat på mig oavbrutet mellan 2-5 inatt
Hon la rumpan mot min rygg, så fötterna hamnade på min mage (jag låg på sidan) o sen har hon legat o viskat "stamp stamp stamp" o sparkats...Inte blir det bättre av att så fort jag flyttade henne o sa till att det gör ont började hon gråta o fick utbrott, för att detta sedan skulle spädas på av - när jag 4.30 fick nog o röt till ordentligt - att Micke lägger sig i o hojtar "va fan väntar du dig när du släpar in ett sjukt barn i sängen?? Att hon ska ligga still??" Eeeehhh, ja?
Eller iaf att hon ska låta bli att sparkas med flit??? 
Så nu har jag ont som in i helvete i hela kroppen, det här blir en hemsk dag tror jag...
Förresten sa dagis att 6 barn är sjuka, 2 hade fått hög feber inatt. *suck* skönt att hon var hemma igår oxå iaf...
JoKo: Sådär gör Isak i princip alltid när han är sjuk och ligger i våran säng, men han ligger oftast och sparkar mig i kissblåse-trakten, försöker jag flytta mig så flyttar han efter... Sen dagen därpå känner man sig som ett blåmärke. Varför gör de sådär? Det är ju inte MITT fel att han är sjuk?
Nu har jag en massa att göra, vi fick boken till kursen i fredags, två veckor efter kursstart, om exakt en vecka har vi en dugga, typ ett delprov som ger chans till extrapoäng till stora tentan. Jag har kunnat räkna ett kapitel, typ fem tal, hittills,för sen behövdes boken för att man skulle förstå. Ja, så jag har lite att hugga i...
Sen ska jag ju inte känna pressen, jag måste klara tre av fyra tentor runt jul för att få CSN ser det ut som. Haha. Åhå...stöööön
Inne en snabbis, kunde inte somna inatt så det blev 2 timmars sömn, ska vila lite nu..
Nu är rören på plats!!!!
Allt gick supersmidigt!
Vi var på dagkirurgin 7.45, fick träffa läkaren, sen fick Sam lugnande medicin i rumpan.
Medicinen gavs med en spruta och han sa inte ett ljud..
Rolig var han när han blev full, vi har filmat lite, ska lägga upp det sen 
ca 8.25 gick jag med Sam in i op-salen, han behövde inte sitta i min famn utan låg ner när venflonet sattes..
Kärlet såg bra ut, men läkaren fick det ändå inte på plats förrens på tredje försöket för kärlet rullade undan.
Sam sa ändå inte ett pip utan bara tittade på med snurrande ögon.
Sen sövdes han och jag gick ut
Vid 9.15 kom han till uppvaket, då var rören på plats och vävnadsprovet på lymkörteln på halset taget.
Han låg på uppvaket i kanske 20 minuter och drog timmerstockar så jag och Martin satt dubbelvikta av skratt.
Sen vaknade han, gnällde lite, fick en flaska välling och redan 10.10 var vi på väg hemåt igen!
Han är hur pigg som helst, man kan inte tro att han var sövd för bara ngn timme sen! 
Jag är så stolt över mn duktiga lille kille!
Carro: Åh så glad jag är att det gick bra (och att operationen blev av). Lyckliga ni måste vara nu!!!
Sam är verkligen van vid sjukhusmiljön och väldigt väldigt duktig måste jag säga!!!!
Carro
Duktiga, duktiga Sam! Vad skönt att det äntligen blev av och att det gick bra.
Sov gott!
Hej
Carro = Är så glad för er skull att det gick bra..Så duktig Sam var. Kram.
Usch vilket väder..regn och mera regn. Så ruggigt.
Nu längtar jag till advent så man får lite ljus i tillvaron.
Var en runda på OBS för att kolla str på ett par kavat vi köpte till viktor på tradera. 15.5 borde räcka nu om han har 14.2 i fotlängd väl ? Vet att det är 1.5 cm egentligen och nu har han inte tjocka strumpor i för det behöver han inte.
Varje fall IRRITERAD på KAPPAHL..skulle lämna tröjor, men jag var 1 dag SEN så jag fick inte pengarna tillbaka, nä fick köpa något annat..men det vill jag inte göra nu. Jag slänger ut dem på tradera och lär få säkert samma summa tillbaka eller mer eftersom det var 2 bet för 3.
Tips om kvällsmat. Viktor vill inte ha välling på kvällen mer och han vill inte äta gröt eller yougurth. Smörgåsar äter han gärna men efersom han äter det varje dag 1-2 gånger på dagis så tycker jag det blir för mycket smörgåsar.
Igår fikade vi årets första lussebulle vid 18 så då klämde han en stor och ville ha mer.
Just det..tittade på en trea i vår trappa i söndags..den var i ok skick. Och vi kan tänka oss den. Så mäklaren ringde idag och vi gav ett bud på 100000 mindre än utgångspriset.
Nu lunch.
Kram