• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • svag

Är så fruktansvärt trött idag så jag orkar inte kommentera. Snart tror jag att jag kommer och tar dina piller Mini, dom verkar ju hur bra som helst!

Ensam ikväll igen.. Har jag nått liv.. nej...

• Trollet79

God kväll på er!! Kikar in och lämnar ett livstecken. Är så förbannat trött nu för tiden så jag orkar liksom inte sitta vid datan. Har försökt att läsa en del men inte allt.

Stort grattis till Sam i efterskott och skönt att operationen gick så bra. Superfina bilder på en superfin liten 2-åring.
    Just det, beklagar också att katten stellan dött, måste kännas jätte tungt, kram på er.

Kul att Krodan och Mina är gladare än aldrig förr och fnissar åt det mesta. Kan ni inte smitta av er lite eller kanske skicka några piller hem till mig med. Puh, ska man vara så här trött jämt..?

Här har det snöat lite idag så jag hoppas det kommer mer så vi får lite ljus. Jag vill åka pulka snart!!

• Winnertaco

Gokväll!

Sitter här med en gällig Ludde, vi får väl se hur länge jag hinner skriva

Idag var det sååååå nära att vi kom iväg till ÖF för första gången någonsin.. Men så hade grannens pojk feber, och ensam vågade jag ju inte åka. Så vi fikade istället, det var trevligt det med! Det är kul när folk VILL få kontakt och själva bjuder till, så att man slipper göra allt "arbete" själv

Mini: En tjej på mitt jobb började äta nån svag variant av antidepressiva, och helt plötsligt kom hon ihåg hur det känns att må bra igen Det kanske är det du gör nu!

Meria: Det kanske dröjer ett litet tag, men vinet kommer att smaka uuuunderbart! Förresten så är det lika bra att du ställer in dig på att det dröjer en sisådär 18-19 år, man ska nämligen inte dricka alkohol under den lilla korta tid som barnen bor hemma. Ännu en lärdom från alla einsteins på fl

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Meria
    Winner: Seriöst? 18 år? men... men... *ser drömmande mot bag-in-boxen som finns överst på min en-vacker-dag-lista* Jag tror dig, blir det som förra gången var jag full efter ett halvt glas Midsommar 2007 när jag äääntligen fick dricka mitt vin igen. Yep. Jag låter lite smygalkis sådär, men cigg och vin har jag drömt om ett tag nu

mini: jag tar allt jag får just nu svamla på
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.37 ♥
  • Meria

*asg* underbart! Lika bra som den personen som ihärdig ansåg att lärare för åldrar under högstadiet behövde ingen utbildning. Hon pluggade både till ssk och fsk för att den andra utbildningen var ett skämt och såå enkel.

Dax att sova så jag orkar skjutsa Loke till lilla mysstället imorrn där de dricker oboy dagarna i ända.

Winnertaco skrev 2008-11-19 22:39:44 följande:
    okej, det finns verkligen värre idioter än jag trodde här på www.familjeliv.se/Forum-3-26/m38496264.html Varför ens ha utbildade lärare i skolan?! Det är väl dumt, barnen kan väl mysa lite och lära sig göra varm choklad!
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.37 ♥
  • MiIou

Tjohejs, klockan 05....nånting kommer min son spatserandes, glad i hågen och kastar nallar på mig, säger glatt "vänta, kommern snart" och går och hämtar ännu mera nallar och kastar på mig. Jag förstår ingenting, men han sliter upp mig ur sängen och pekar på trappen och säger "Isak vaken, gå ner leka, mamma bäja" och rycker i pyjamasbyxbenet på mig... Blä. Tur att jag kan tjuvsova lite efter de åkt vid sju, så jag somnade om i soffan en timme till åtta

Mina vitaminer har fastnat i halsen, fan vad irriterande.

• Meria

Jag satsar minis morgon och höjer med en musjävel i sovrummet. NEJ inte min, utan en gnagande, mer djurlik variant Vi har ju delade sovrum nu, Jimmie och Loke ligger i det nya och jag ligger kvar i dubbelsängen i det gamla för det är närmast toan. 01:30 inatt vaknar jag och är kissnödig, sitter där med öppen dörr när jag hör ett prassel och ser en mus springa över golvet. När jag tittar mig omkring i sovrummet ser jag att fanskapet varit i fönstret precis ovanför sängen och jag hade vaknat av nåt men vet inte vad. Huuäää... Jag gick direkt in till Jimmie, la mig bredvid honom i 120-sängen och vägrade röra mig ur fläcken. 10 min senare hör jag hur musen hittat till oss för det prasslar vid dörren. Jimmie flyger upp, musen springer ut och sen pågår ett försäkrande om att rummet var musfritt. Vi stänger igen allt och försöker sova. Det tog 2 timmar. Jag av äckel och det kröp överallt, Jimmie av att ligga och planera morgondagens mord på den lilla jäveln...

Ibland är det inte så skoj att bo på landet. Ibland saknar jag lägenheten.

♥ Loke -06 & Lillebror v.38 ♥
  • Carro
    Här hemma är vi glada!!
    Sam visar verkligen mer intresse för mat för tillfället, igår på förmiddagen åt han 1 burkmat, på eftermiddagen åt han ytterligare en och på kvällen åt han faktiskt lite schnitzel med potatis!!
    Sen åt han även glass under dagen (tofulines chokladsmak, jag gillar i normala fall inte chokladglass, men den är ruskigt god!)
    Inte bara det utan han har ett helt annat intresse för att äta själv och han gör det riktigt bra med helt plötsligt!
    Och nu kommer det bästa av allt..
    Han gick ju som sagt ner nu när han var sjuk, från 9,8kg till 9,5kg..
    Jag vet ju att man kan gå upp snabbt igen i vikt om man varit sjuk, men jag höll på att börja tjuta glädjetårar igårkväll..
    Jag ställde Sam på vägen för att se om han gått upp ngt, helgen som givk vägde han 9,6kg
    Vågen stannade på 10kilo!!!!!!!!!!!!
    Jag kan knappt fatta att det är sant, blir för sjutton tårögd bara jag skriver det..
    Min store lille kille har för första gången nått upp till 10kilo, och så snabbt!!!

Sam är tillbaks på dagis idag!
    Bara till 12 iom han varit borta sålänge..
    2 av fröknarna satt och sjöng med barnen när vi kom och Sam ville bara vara i mitt knä..
    Han mjuknade lite när hans beundrarinna Alicia (ett halvår äldre, Sam är lammkött Flört) kom fram och sa hej Samoch klappade honom..
    Sen kom Danka, hans tillsynslärare in i rummet och då sken han upp och när hon frågade om Sam ville komma till henne så var jag glömd, han sträckte upp armarna direkt!

Så för första gången när jag lämnat honom så blev det utan tårar!

mini;
    åh vad glad jag är att Sam är lika morrontrött som sin mamma och bara i undantagsfall vaknar innan klockan 8 *flinar*

Meria;
    Det var inte som så att ni önskade att ni hade katt inatt va haha Skrattande
    Här har vi problem med att mössen tar sig in under motorhuvarna på bilarna och gnager på isolering till kablar och annat, ingen hit precis..
    Möss är kanske lite småsöta, men jag hade inte saknat dom om dom försvann från jordens yta!
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos