• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Emeliee

Pela: Äter ni inte lagad mat på kvällen? Annars kanske du kan göra pannkakor eller liknande? Gröt? Vi äter alltid lagad mat på kvällen och den maten äter Milton också. Han är oftast jättehungrig vid 17-tiden....
    Visst borde de skorna räcka till tycker jag.

• pelagonia
    Emeliee skrev 2008-11-18 13:06:47 följande:
    Pela: Äter ni inte lagad mat på kvällen? Annars kanske du kan göra pannkakor eller liknande? Gröt? Vi äter alltid lagad mat på kvällen och den maten äter Milton också. Han är oftast jättehungrig vid 17-tiden.... Visst borde de skorna räcka till tycker jag.
    Jo då vi har alltid mat vid 17 ungefär. Men grejen är han äter som en loppa då. Han får väl mycket i sig på dagis och är mätt. Sedan vid 19 brukar det vara dags för vällingen men då vill jag införa någon annan kvällsmat.
    Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • pelagonia

Emeliie = Pannkakor kan ju funka på kvällen. Han gillar det i alla fall. Jag fyndade verkligen bra skor. Dem blir nog bra ett tag och i med foten har växt snabbt så kanske den vilar lite nu..Flört. Ett par kavat i absolut nyskick för 150 kr..deras son hade knappt använt dem.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Winnertaco

Idag tänker jag vara skadeglad Åkte och handlade alldeles nyss, och det var en hastighetskamera på exakt samma ställe som jag blev fotad på. Alla tre bilarna före mig blev fotade denna gång, men inte jag Jag kommer nämligen aldrig mer att våga låta hastighetsmätaren passera en millimeter över 30-sträcket på en 30-sträcka

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Winnertaco
    Carro: Vad skönt att allt gick bra!!!

Pela: frukt? kräm? (gör egen kräm med bara lite, lite socker) knäckebröd med keso? Det brukar Johana gilla! Fast hon kanske är konstig

JoKo: Johanna kan inte sova i vår säng av just den anledningen. Hon kan inte ligga still och tillslut får jag ett utbrott...
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • JoKo
    Mini- Håller alla tummar jag har för att tentorna ska vara lättpluggade o funka smidigt

Carro - Sköööönt att ha det gjort, o att han är så himla duktig!!

Pela - Men kan ni inte käka middagen lite senare då om han är mätt vid 17? Emma käkar massa middag vid 17, sen bara en liiiiten skvätt välling vid 18.30. Ibland får hon nån fruktbit eller så innan vällingen.

Winner - *haha* Det gör du rätt i! Hoppas alla syndarna får högre böter än dig
    Emma ligger bara hos oss när hon är sjuk, för då kan jag ta sömnlösheten på ett annat sätt, men nu när jag är tjock o dan o hon ska ligga o jävlas får jag psykbryt Skrikandes Jag får inte plats att krypa ner hos henne heller, det gör Micke annars
  • MiIou

Carro: Äntligen! Duktiga lilla killen, och nu hoppas vi att de förbannade inflammationerna drar dit pepparn växer!!

Pela: Isak äter också som en kratta vid middagen, men det är säkert för att de äter mellis så förbaskat sent hos dagmamman, och inte kan vi vänta med middagen heller för då svälter jag och Kent ihjäl, med andra ord ser jag Isaks välling som ganska viktig innan han ska sova. Men de gånger han har ratat den så har jag gett honom mjölk/te och smörgås eller frukt, bara han petar i sig något.

• MiIou

Det här ligger jättenära oss och har ett jättefint läge, det ligger centralt i våran "by" men ändå privat, varför bestämmer de sig för att sälja nu, kunde de inte ha väntat fyra år? Ååååh vad less, det är PRECIS det huset jag hade velat ha
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/322788

• Meria

Bajsfisk! Här står man i två förbannade timmar och gör iordning maten för att när man ska äta märka att fisken är RÅ! *mutter och blixter* Jag var ju sugen på fisk Gråter Fick göra mos av potatis och steka falukorv istället... Smakade inte alls som fisk i ugn. Dumma fisk.

Annars har jag en bra dag

Carro: åh duktiga lilla killen! Hoppas nu han får må bättre i öronen i framtiden! Jag fick mina rör rätt tidigt jag också och har knappt haft problem sen dess enligt mamma iaf.

mini: vi har samma smak på hus ser jag. Surt att de säljer det nu om det är fel läge för er. Det är sånna gamla hus man kan se en massa möjligheter i.

pela: här går det åt pannkakor på kvällarna de dagar de sagt att han ätit dåligt på dagis och sen när vi ser att han inte äter så mycket hemma heller. Pannkakor funkar alltid och det känns som att det är bättre än inget iaf. Välling har vi precis slutat med, han kämpade mest i sig flaskan sista veckan. Men till kvällsmat här blir det oftast smörgås, pannkakor eller en annan favorit: yoghurt med havrefras. Vi äter också lagad mat runt 17 och det är olika för dag till dag hur mycket han får i sig.

♥ Loke -06 & Lillebror v.37 ♥
  • svag

Carro: Vad skönt att allt gick bra! Och duktiga Sam! Kan inte sägas nog många gånger hur tappra ni är.

Pela: Fruktsallad kanske? Iina käkar oftast okej middag, men vi äter mellis vid halv tre-tre. Och sen middag vid halv sex oftast. Annars är knäckebröd, fil, grönsaker och dipp kanske ett alternativ?

JoKo: Iina kan aldrig ligga i vår säng, för hon sparkas Alltid, och snurrar och suckar och ska fixa kuddar osv. Hon har fått göra det en gång när hon hade febermardrömmar. Annars måste vi lyfta tillbaka henne för vi får inte en blund

Winnertaco: Haha, grymm skadeglädje!

Meria: Svär lite åt din fisk också, Hatar när maten blir misslyckad och man ansträngt sig som nån jävla kock en vardag

Mini: Fint hus! Mycket att göra kanske. Inte riktigt min smak, växte upp i ett liknande som låg "på landet" i den stad vi bor i nu. Och det var alldeles för mycket "måsten" för min smak

Annars händer det inte mycket här. Iina är svår att lägga nu, eller hon ropar för hon ska dricka/fixa täcket/mindre täcke/mer täcke/tappat bort dockan osv i alla oändlighet så man får springa upp massa gånger. Tror det är något av en liten separationsfas då hon börjar bli så självständig numera.

Sen var det utvecklingssamtal på dagis igår. Jättekul att få höra hur det går och hur hon verkar trivas. Bland det första hennes fröken sa var; "Ja, jag har ju träffat få barn som är sååå envis som Iina är." Haha, då har jag inte inbillat mig att hon är mer envis än andra barn jag träffat Annars var allting jättebra. Fick beröm för hur bra hon pratar och hur bra hon har blivit på att leka tillsammans med andra barn och inte bara själv. Så jag känner mig jättestolt

K jobbar lite extra hos min pappa med nått han behövde hjälp med, så här sitter man ensam ikväll igen, inte jättekul bara massa jag borde göra..

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos