• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Carro: Hoppas att du ligger och sover som en liten gris nu

Nu har jag sjasat iväg killarna, Isak har fått vara hemma idag också, han är pigg men hostar något förbannat, tyckte så synd om honom inatt . Nu har de åkt för att ge mig lite ensamtid med böckerna, de skulle väl köpa en ABC-affisch till Isaks rum (bara för skojs skull) och ett nytt stöd till Kents cykel .

Trollet: Jag har inget negativt att säga om våran VW-98 turbo kombi, drar lite, rymlig både i baksätet och baggaget, skön att köra, spinner som en katt, bra pris. Om jag skulle köpa ny bil idag så skulle det bli en Audi eller VW, men drömbilen är en Subaru Forester, den är dock utanför våran prisklass för tillfället .

• minbebis76

Halloj!

Här hemma har vi kört vaktombyte igen. Jag var hemma mån-tis, J ons-tors och nu är det min tur igen.
    WIlliams ögoninflamation har gått över men han har feber till och från. Flera gånger har vi trott att han ska gå på dagis dagen efter för att sedan få stanna hemma i alla fall. Hur är det möljigt att man kan ha typ 39 graders feber när man vaknar, 10 timmar senare igen alls och sedan 38,5 igen? Skumt. Febernedsättande han fått håller ju bara i sig 6-8 timmar, här har det kunnat gå 20 timmar utan feber.. Hostar en massa gör han stackarn, låter som att han ska kräkas.

En liten fundering jag har är det här med pott träning. Hade ju egentligen tänkt vänta till nästa sommar men nu tycker jag William säger till när han har bajsat/kissat eller kanske till och med när han håller på. Tror att han säger till lite sent för att man skulle hinna dra av honom kläder och blöja. Är rädd att göra honom nervös eller stressad om man helt plötsligt avbryter honom mitt i kissandet/bajsandet. Samtidigt visar han ju att han är medveten om att han håller på med något. Borde man hoppa på det här tåget tycker ni? Tips och tankar tas gärna emot.

• svag

Här var det inte mycket aktion

Fick inte sova mycket i natt, så idag har vi en riktig slödag och bara är hemma och tråkar, rätt skönt. Men nu blev det så himla fint väder så jag funderar på om vi kanske ska ut lite iaf, till lekparken kanske

Fick en rätt saftig räkning på min mobil, av någon anledning har dom bakat ihop alla förhöjda avgifter resten av året i denna räkning, inte så himla roligt måste jag säga. Men men, bara att betala och se glad ut helt enkelt.

Är det någon av barnen här inne som är blöjfria redan? Iina blir allt mer avig till blöjan och hon har börjat att få gå helt utan hemma. Men då ska hon va helt naken tycker hon, och vad gör man Så här hemma springer det runt en nakenfis numera. Hon lyckas inte riktigt själv känna av när hon ska gå och kissa, men hon kissar (och ibland bajsar) när man sätter henne på pottan, men funderar på hur ofta som är "normalt" att man ska be henne gå på pottan? Är en gång i timmen för sällan?

Kanske ska gå och göra lite nytta nu ja..

• svag

minbebis: Vaddå samma tanke samtidigt

• Smirretissen
    Minbebis
    Anton har blivit mer och mer intresserad av potta nu när idolerna Lucas och Thea är blöjfria. Vi brukar fråga honom, lite helt apropå bara, när vi själva går på toa om han vill prova att sitta på toa (har sån ring) och/eller potta...
    På förskolan gör fröknarna så att de sätter Anton på pottan när Lucas eller Thea är där (för han säger till själv att han vill), men de gör inget stort av det utan kommer det nåt så gör det... gör det inte det så är det okej också...

Prata med fröknarna på Ws förskola och säg att de mer än gärna får hjälpa till om de ser att han visar intresse när något av de större barnen gör det...

Vi ska också vänta till sommaren, men kör lite nu och då just för att slippa stressa honom.

Syrran och kusin Jenny (Lucas & Theas mammor) har satt upp ett A4 på väggen inne på toa och när barnen presterat så får de sätta upp klistermärke på pappret. Det tycker de är jättekul...
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • biltokig1

Sitter och hänger här lite innan jobbet!!! Hoppas att Carro sover gott nu, usch tycker oxå så synd om er

Monz blev super lessen igår när jag lämnade honom på dagis, har ju fått för sig att inte sova på dagen och var väl egentligen trött, inte lätt att bli stor.
    Idag har vi varit på sjukhuset med hans morfar (bara rutin grejer) Han var super glad att få träffa morfar eftersom det var ett par månader sen sist (tyvärr blivit så sedan han flyttade ifrån mamma) Iallafall så somnade han i bilen, skönt att slippa tårarna innan man ska åka till jobbet. Är inte alls van vid att Monz är lessen vid lämningarna.

Mini> Tur att att du har fler intressen, så som berg

Joko> Låter helt underbart med 4 timmars SPA, näeee hade inte varit fel alls faktiskt

näeee ni nu är det väl dags att åka till jobbet.... ingen lust idag och lite lätt illamående, hoppas inte att nå´n vinterkräksjuka är på intågande

MONZ 061127 *världens goaste* >>> www.innegm.se
  • minbebis76

Svag, verkligen

Smirre, kan kanske vara en tanke. Var i alla fall i förådet och hämtade en potta. Tänkte ställa in den i badrummet och så får vi se om den är intressant.

Bilen, ojoj hoppas inte kräksjukan kommer. *viftar och skrämmer bort den*

• Meria

Loke är inte alls redo för potta eller toa. Har testat att sätta honom på båda ställena, men han blir rädd och arg och förstår inte alls poängen. Iom att syskon kommer snart väntar vi, vill inte göra livet allt för omständigt mer än vad som snart kommer hända ändå

JAG VILL OCKSÅ PÅ SPAAAAA!!! *gråter förtvivlat och slänger nåt dramatiskt i väggen*

Skönt att du hade det trevligt iaf JoKo

♥ Loke -06 & Lillebror v.33 ♥
  • minbebis76

Var förrästen på lingon & blåbär party igår kväll och fy fan vilka fula kläder. Inte alls vad jag gillar. Fanns lite fina grejer till tjejer men till killarna.... jag saknar ord.

• VIP

najs det låter Joko! Jag ska också på spa 'pilutta alla andra' Fick det i julklapp förra året men det var helt omöjligt för mig att komma dit förrän nu så nästa månad ska jag dit, jäää.

undrar hur man blandar saltlösning för små 1½månaders täppta näsor?

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos