Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Minbebis: Lingon&åbärparty? Vad är det??
Ang. pottan så kör vi någon odramatiskt träning här, oftast blir det på kvällen en timma innan pyjamasen ska på, men Isak är väldigt intresserad av toan och vill gärna sitta där(har också en sån där liten sits man sätter på den stora), här hemma har det kommit på toan en gång, men det händer oftare att han lyckas på pottan. Just nu har jag lagt det lite på is eftersom han är inne i fasen "vägrar sitta still". Men annars när han kissat på pottan blir han jätteglad och så får man hjälpa honom att bära pottan till toaletten där han tömmer den och sen ska han ju spola så klart.
Jag får ju alltid en kompis på toa, om jag går så ska Isak med, sen sätter han sig på sopkorgen bredvid och börjar fnissa när jag kissar, sen ska han spola åt mig. Haha. Men det är ju inte alltid sådär superkul att ha publik på toa, tur att vi har två så jag kan gå på övervåningen om jag vill vara ifred. Jag och min kompis pratade om hur det är att vara mamma för ett tag sen och jag berättade om en morgon när jag var allt annat än bra i magen, att då sitta på toa med världens magknip samtidigt som man har ett barn som står framför en och fliiiinar och säger "ohhh, mamma bajja" och sen försöker spola medans man sitter där, alternativt går och hämtar toapapper och börjar klappa mig på låret samtidigt som jag piper med förtvivlad röst "Men Isak, gå och lek med bilarna istället, snääälla, Isak, bilarna, GÅ OCH LEK MED BILARNA!", hahaha...(den morgonen hade Kent sovmorgon så jag kunde liksom inte smita från ungen...)
Vi har bråkat lite här ang. mitt pluggande, hela dan har jag blivit störd minst en gång i halvtimmen, till slut fick jag psykbryt, på det har Kent varit hemma med Isak en vecka, och inte fått ett piss gjort! Hade jag varit hemma så mycket så hade jag minst kört några tvättmaskine, dammsugit och städat toan, men nä, man kommer hem till en svinstia varje dag. Och OM Kent gör något så inkluderar han inte Isak, som då kommer och stör mig om jag är hemma. Suck och stön. På det har Isak vägrat sova middag idag, jippi.
Elliot vätske-vägrar fortfarande så jag ringde BVC. Han ska få följa med dit på måndag när Willa ska pnemukockvaccineras. Hon hade aldrig hört talas om ett barn som slutar dricka från en dag till en annan, men ungar kan få många underliga idéer för sig.
Det är ju ingen panik för han får mycket vätska genom maten och fruktpurén men hon ska se om hon kan kolla munnen och näsa och se om där är något anmärkningsvärt. Vi ska spraya hans näsa nu under helgen också.
Johanna har blöja helt fortfarande, men hon börjar bli medveten om att hon har bajsat eller kissat (hon brukar stoppa handen i blöjan och kladda med bajset om man inte är rikgit med, UÄK!!!!) men jag tror inte att hon inser att det ska hända innan det har hänt, om man säger så. Men det är väl på väg i alla fall. Jag orkar dock inte riktigt börja potträna än, vi väntar tills man kan prata med henne "på riktigt".
Vi är fortfarande hemma hos mina föräldrar och blir gödda (vågar nog inte ens väga mig på måndag...) och det är såååå skönt! Dessutom har min mamma köpt en mössa och ett par superbra lite tjockare byxor till Johanna och så ska hon köpa en vinteroverall till Ludvig. Kan det bli bättre
Mini
Karlar fattar verkligen inte det där med att man kan utnyttja de små stunderna till att få nått gjort, typ en maskin tvätt. Tror inte att min karl öht vet hur man sätter på tvättmaskinen *muttrar*
Ja... Vi har bytt säng åt Isak idag, lätt att natta honom? Nä. Han vägrade ju sova middag och höll på att somna i soffan så vi tänkte att det nog var bäst att gå upp, nu har jag en kille som springer runt i sovrummet och ska laga mat på leksaksspisen och... Suck. Det finns nog en anledning till att spjälsängar är formade som burar.
Heeeej!
Jag har suttit o försökt läsa ikapp i ett par dagar nu, men jag hinner ju inte skriva till er.
Saknar er
Här försöker man hinna med jobb o familj (o lite egentid) o det funkar väl fint. Det finns dock inte mycket tid för att sätta sig vid datorn längre
äh det där skriver ju jag varje gång jag sätter mig här.. skärpning Myran!!!! 
Tänker på er o hoppas att ni har det bra, tråkigt med alla sjuklingar.. stora som små. Hoppas att alla får krya på sig o vila sig
Våra liv här hemma kretsar mest kring flytten nu
1 dec får vi nycklarna o 15 dec (omkring har vi sagt att de som ska flytta in här får sina nycklar). Så nu har vi 1½ månad att packa hela hemmet o planera allt så att det går så smärtfritt som möjligt när vi flyttar in
Imorn ska vi åka dit igen o kolla. Mina svärföräldrar har inte sett huset än, så vi vill ju visa dem (och åka dit en extra gång till förståss). Imorn ska jag verkligen försöka ta med mig kameran, så att ni kan få se lite bilder
Tänk att vi ska flytta till hus!!!! 
Idag har det varit fotografering på Karls förskola. Karl berättade att hansuttit på en bänk o så har han pratat något om ett bord. Vi får väl se hur korten blir o se om han suttit på den där bänken
Det är helt otroligt hur mycket Karl pratar nu. Nu har de börjat med tema skogen på dagis o han tycker det är så skoj. De har ett veckoschema med olika aktiviteter varje dag (som återkommer varje vecka). Gymnastik, verkstad (måla o pyssla), utflykt i skogen o sångstund. Känns super att det händer så mycket nu.
Vi har förresten fått en ny plats på föskolan i området där vi kommer att bo
så hur bra det än är där vi har Karl nu, så får det bli bra där med. Karl ska börja där efter julledigheten.
Nu ska vi äta thaimat.. vissa saker ändrar sig inte.. samma gamla thai-mat-tokiga Myran
Kramar ![]()
Vinkar och skickar pussar till Myran! Hej hej!
Mini, lingonochblåbär är ett klädmärke. Kändes väldigt omodernt och då ska ni veta att jag absolut inte är en moderåtta.
Nu blir det idol.
*vinkar till Myran*
Är så avis på ert husköp! Det är så roligt att flytta (samtidigt som det är lite läskigt) ![]()
IDOL - Alltså, jag tycker inte om vad de gjort med Annas hår. Hon ser ju inte klok ut! Tycker det är skitfult. Innan var hon lite egen, nu ser bara konstig ut med Barbiehåret.