• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Pela: Jag har också lyckats med det där en gång, tror de flesta råkar ut för något liknande nån gång i livet . Nä, någon fara för bebis tror jag verkligen inte att det är, ska väl till en ganska kraftig smäll för det, så du behöver inte oroa dig.

Alltså, jag har pluggat hela dan, Kent är ute och fixar med bilen och mamma har varit här sen morgonen för att underhålla våran dampunge . Isak vägrade sova middag igår, och idag, men med min mamma duger det, han somnade med henne i soffan, jag har inte fått Isak att somna med mig varken i soffan eller sängen sen han var bäbis, mamma har fått läsa TRE böcker för honom, jag tror att jag max hunnit tre sidor i en bok innan Isak vill riva sönder den, är jag barnslig som blir avis?

Sen bytte vi ju säng åt Isak igår, efter lite envisa från min sida, jag lät honom inte kliva ur sängen, dels var han i säng en timme senare än vanlig och övertrött, han var så himla arg på mig och skrek en massa haranger så man hörde inte ens vad han sa, blandat med "gååååååå!!", och så puttade han mig, men ja, det tog kanske 15-20 min så var utbrottet över och vi satt och kollade i bilboken, sen sa jag att om han la sig ner så fick han pilla i mitt hår så skulle jag klia i hans (Isak har någon dille att få mysa och typ tupera mitt hår), då la han sig snällt ner och jag tror han snuttade på nappen tre gånger och sen stensov han, haha! Så envis och så trött...

Synd bara att det inte blev en hel natt, han fick en sån hostattack vid tolv och ville absolut till våran säng så självklart fick han det, han sov till halv sju också, kors i taket... Men ja, nu är det en ny kväll, får se hur det går att natta idag då...

• Myran Frisk
    Hej Hej!
    Pela
    .. Tråkigt att olyckan var framme, synd med pengarna (hur gick det med den andra bilen?). Det är säkert jätte bra med bebben i magen

VIP.. Skönt att det "bara" var gaser, kan vara tillräckligt när det är en sådan natt.

Här lägger G Karl nu o det är allt än glada toner ifrån hans rum just nu, men det blir nog bra snart. Annars brukar det gå jätte bra, så lite protester är väl inte annat än normalt (någon gång då o då).
    Vi har varit i vårat hus idag Visade det för svärisarna o det fick godkänt (om vi målar mycket vitt ). Självklart glömde jag att ta kort, men jag har några att scanna in så det kommer kort när jag orkar hämta scannern (som just nu ligger i en garderob i Karls rum).

Det är mycket koll på golv just nu, fattar ni hur många olika det finns. För att inte tala om hur många "fina" råd man kan få av alla i sin omgivning Den ena tycker laminat är toppen, den andra skulle hellre leva med stampat jordgolv än sådana hemskheter
    Vi har väl mer eller mindre bestämt oss, men det är svårt. Speciellt när det är ett så stort beslut o man inte varit i huset så mycket än. Visst kan vi vänta, men det känns som att vi vill börja så fort vi kan, för det är verkligen inte snyggt med plastmattor à la 80-tal. Vi ska börja med hallen o så ska vi slipa vardagsrum- o matsalsgolven. Resten får vi ta när vi får tid Köket ska vi leva med, men byta ut "snart" (vi är till o med del-finansierade där, mamma ska stå för en del ). Sen ska vi måla tak o väggar.. vitt, vitt, vitt
    Vi börjar med vitt, så får de andra färgerna komma med tiden.

Det var min uppdatering för idag!
    Kramis
    Mamma till Karl, 29 november 2006
  • MiIou

Jag skrev i andra forumet, jävla pissdag och pissvecka det här varit. Nu ska jag gå och tröstäta, ska nog trycka i mig en hel påse chips själv.

• pelagonia

Hej

Den andra bilen fick en intryckning på regskylten..det var allt. Vi har bara halvförsäkring eftersom det är en 20 år gammal bil efter svärfröäldrarna.
    Men ändå..Farmor tittade på bilen och tror inte det skall kosta jätte mycket. Nu känner vi en verkstadskille som får titta på den.

Pratade med föräldarna om Viktors födelsedag för dem tänkte ge bord + stolar men eftersom Vitkor förmodligen inte kommer att använda dem nu och vi har liten plats så köper dem det nästa år och vi behöver säng till Viktor så mina + sambons föräldrar skall lägga ihopa till en ny säng, madrass och stödbräda till Vitkor..så vi är glada..Glad.

Nu en kopp tee och snart väntar sängen..känner mig så trött idag.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Carro

Gomorron!
    Tur att jag somnade klockan 20.30 igår, för här har vi varit uppe sen 03.45..
    Tja, vad säger man?

• Emeliee

God Morgon bejjbs!!

Här har vi sovit gott heeeela natten . Batteriet på min mobil har laddats ur under natten men inte ens det jobbiga pipandet har jag vaknat av .

Carro: Usch, jag blir trött bara jag tänker tanken... .

• minbebis76

God morgon
    Var på 30års kalas igår så idag är jag lite sliten Länge sen

Orkar inte skriva mer, ville mest läsa om er sötsisar

• Myran Frisk

Hello!
    Packar, packar, packar...
    förstår inte vart allt kommer ifrån, vi skulle väl klara oss utan allt????

Mamma till Karl, 29 november 2006
  • Jesster

Alla har uppräkning om vad det gör så jag tänker inte vara sämre Här har vi handlat nya fiskar och växter till akvariet så nu är det storstädning av akvariet så det blir snyggt igen. Det har varit lite försummat i några månader.

Den som söker han finner - www.google.se
  • MiIou

Vi har varit och handlat, gick in på toys r us och köpte en ny bok till Isak, han verkar gilla den

Dagen började med tjafs, så Kent står inte högt på min lista idag, jag sa som det är att som det är nu och med tanke på hans morgonhumör så ser jag inte oss två tillsammans om tio år. Hans morgonhumör är verkligen hemskt och han kan säga så jäkla elaka saker, som nu i morse då. Det har gått så långt att jag inte kan skaka av mig det längre, utan det hänger kvar hela dan, och jag har kommit på mig själv med att om han säger något snällt eller försöker göra något snällt så kan jag inte uppskatta det längre utan tänker bara "bla bla bla what ever" i huvudet när han pratar. Låter inte så lovande kanske. Men jag menar, om han först i princip säger vilket svin jag är för att lite senare komma och säga att jag är hans lilla prinsessa, skulle ni kunna ta det seriöst? Nä...

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos