• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • pelagonia

Godmorgon

Har precis avnjutit färskpressad morotsjoucie..Glad till frukost med smörgås.
    Svärmor kom med ca 10 kg färska morötter i fredags + 2 kg färsk lax så här har vi ätit god mat och druckit god morotsjoucie hela helgen.
    Vi pressade mycket förr men slutade men nu skall jag börja igen när morötterna är så söta.

Annars så var den ytterligare en jobbig natt..Viktor vägrar sova mer än 1 timme i extrasängen och sedan vill ha in till oss...eller mig för sambon funkar inte..bara jag. Jag kunde knappt borta tänderna igår för han bara skrek eftermig trots sambo försökte trösta honom.

Nu är han på dagis i varje fall. På torsdag skall dem fotograferas på dagis.

Nu skall jag kolla mailen..kram

Just det..igår gjorde vi ett fynd. Ringde på en annons på blocket gällande "Nalepuh" Megablocks hus (stort) med figurer och gunga. Hon ville bara ha 70 SSPPÄÄNN. Och det var ett år och knappt använt av barnet. Det kostar annars drygt 350 kr. Och sedan visade sig att hon bodde granne med min syster...Glad..så syrran köpte det till mig igår. Syrran var helt chockad så billigt för den ser ny ut.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Jesster
    Smirre: Elliot har ganska känsligt blodsocker. Är han för hungrig så går det inte att få i honom mat alls för han bara gråter och kniper med munnen så man får försöka hålla alla mellanmål så han håller sig ganska stabil.

Ibland får man försöka få i honom något sött som yoggi eller fruktpuré för att bättra på hans humör innan han kan äta.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • pelagonia

Smirre = Samma här med Viktor. Viktor äter superbra på dagis men sedan till middagen är de till och från..han kan äta bra men ofta mindre bra..om han inte äter middag så brukar han få sedan någon frukt vid 18 om han vill ha och sedan välling som vanligt. Men han brukar mest äta 200 ml på kvällen så han får i sig myckert mat på dagis.
    Förra dagis var det tvärtom..han var alltid superhungrig vid 16.30 men då åt han sämre.
    En anledning till han äter bättre nu är nog att lärarna äter med barnen på detta dagis..det gjorde dem inte på förra.

Viktors dag

06.45 300 välling
    08 Stor frukost på dagis
    09.30 Fruktstund med massa frukt
    11.30 stor lunch med frukt till efterätt
    14.30 mellis

17 middag hemma

19 200-300 välling

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Smirretissen
    Jesster
    Vi försökte igår, genom att ge honom smörgåsrån med mycket smör och pepparkaka, men det gick åt fanders ändå när det var dags för maten...
    Får försöka få i honom något mer, men man vill ju inte att de ska vara mätta innan liksom... Fundersam

Han har dessutom kommit i någon fas som gör att han inte kan somna själv... Han kommer upp 70-11 gånger (först för att han tycker det är kul) men sen blir han tokledsen och när man går in och sätter sig hos honom tar det kanske 1 minut innan han sover...
    Sen kan han vakna till ett par gånger under en 2-timmarsperiod och blir jätteledsen, och när man går in slocknar han direkt...
    Separationsfas??
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • JoKo

Morrn.

Jesster - Så där hade Emma oxå 3-4ggr när hon var "ny"! Vet fortfarande inte vad det var som var fel,men hon var tok-ledsen halva natten o somnade av utmattning efter några timmar Skit jobbigt...!

Smirre -Hm..Vad skulle hända om ni testade att äta tidigare? Är det genomförbart att göra det rent tidsmässigt? När vi äter "för sent" utan att ha gett Emma något extra mellis/snacks så äter hon inte bra alls o är ledsen för att hon är så hungrig..Det är det enda jag kan komma på Eller att han trotsar för att han vet att han får flaska sen..?
    Svårt!

Själv har jag haft ont i kroppen inatt o sovit rätt kasst Hjälper inte av att Emma kommer in runt 4.30-5.00 o sliter av oss täckena för att vi ska gå upp Skrikandes Då är jag tacksam över att Mickes nya schema (som för övrigt är PISSIGT!!!!) säger att han ska jobba kväll den här veckan så han var hemma o gick upp med henne

Ska åka till farbror doktorn alldeles strax för att förlänga sjukskrivningen. Det bör inte vara några problem, men lite nojjar jag ju ändå Om jag inte blir sjukad så får jag jobba någon dag o få suuuuperont o gå till doktorn igen...*suck*
    Ska nämna att jag har fått förvärkar nu oxå även fast jag vet att det är normalt o ofarligt..

• Smirretissen
    JoKo
    Vi äter ju redan vid 17.30 och på veckorna funkar det inte att tidigarelägga (jag kommer inte hem förrän 17.15 som tidigast)... Däremot sa vi i morse att vi ska prova att ge honom gröt när de kommer hem från förskolan vid 16.30 och sedan äta middag som vanligt...

Välling äter han normalt bara innan sänggående så det är han ju inte van vid att få på andra tider...
    Vi fick nästan "tvinga" i honom välling också... men det gick när han fick dricka i mugg, med sugrör...
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • Winnertaco

Här är en till med en hemsk natt, vet inte vad det var med Ludde inatt men han skulle i alla fall inte sova! Vid 4 gav jag upp och gjorde ersättning, då somnade han som en stock. Kanske måste jag acceptera att mjölken i brösten inte räcker när man har så stora bebisar som vi verkar få.. Men det är väl inte hela världen iofs!
    Nu ligger han i vår säng och grymtar lite, jag sitter här och väntar på att han mirakulöst ska somna av sig själv
    Men nä, han verkar inte vilja det, så jag får kommentera lite senare!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • svag

Har läst allt, men orkar inte kommentera just nu. Har fruktansvärt ont i rygg och axlar och det har lyckats bli värre under natten, hur nu det är möjligt

Känner mig som 80 år just nu så jag ska nog ta och försöka sova lite om lilleman känner för att somna nångång

• Emeliee

Smirre: Milton kan med få lite utbrott vid middagen på kvällen. Ofta när jag hämtar honom eller direkt när vi kommer hem får han en frukt och då håller han sig go & glad (+ att han får varva ner framför sin favorit-TV medan jag lagar middag)och då blir det inga arga miner vid middagen. Jag hämtar honom vid 16.15 och sedan äter vi typ vid 17 (om min planering håller )

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos