• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Myran Frisk
    Smirre.. Tack! Va mysigt att shoppa lite klappar. Vi tog en tur med bilen runt stan häromkvällen, bara för att få se lite julskyltning, vi har varit lite isolerade det senaste.. de enda i området utan ljusstakar i fönstren (men i huset var det det första som kom upp )
    Känner inte riktigt igen dig när du inte har någon bild, men jag vänjer mig väl så småningom

Pela.. Själv känner jag mig lite lat som får hjälp (inget jag vill berätta för min mamma, som säkert blir helt stum när hon hör att vi inte flyttstädar själva). Avdraget får svärisarna gärna ta Lät ju lite för bra när du skrev att man får dra av hälften av pengarna

Vi har massor att göra idag, men vi är ju sjuka, så just nu sitter vi o tittar på Bolibompa istället.
    Mamma till Karl, 29 november 2006
  • MiIou

Myran: Alltså, oftast tjänar man ju på att betala för att någon annan städar, med tanke på den tid det brukar ta, min syster och hennes sambo flyttade från en tvåa och beställde städning, det kostade dem 500kr och var alltså helt värt det för att slippa stå och gnida ur ugn och badkar och avlopp, sen det att de hade bråttom, de flyttade ju till Norrköping så det blev lite trassel med att passa ihop tider.
    Pappa betalade 3000 för sitt trevåningshus, som var dödligt skitigt, jag menar det verkligen, han och hans fd var inte kända för deras renlighet, de hade inte ens tömt frysen ordentligt så när vi var dit så kröp det likmask i den. Ja, egentligen hade gubben förtjänat att städa huset själv, men med tanke på att det mest troligt blivit farmor som fått hjälpa, så ja, det var värt 3000...

Alltså, allt i mat och godisväg under julen är ju så förbannat gott, men jag får tamitusan halsbränna av varenda julkrydda! Så irriterande, så just nu blir det pepparkaka-samarin, glögg-samarin, julmust-samarin osv...

• Myran Frisk

Mini.. Ja det ska verkligen bli skönt att bara få släppa lägenheten när vi flyttar in i huset Tråkigt att du inte klarar av julmaten

Nä nu får jag ta o hjälpa G med plocket här hemma. Jag är så hostig, så det är jobbigt att göra för mycket (har jag sagt att jag är jääätte sjuuuuk ?).

• Krodan

Grattis Milton

Meria. imorgon är min födelsedag, så jag tänkte, kan du ta det med lillebror att jag önskar mig att han kommer ut då? Så lovar jag att inte önska mig nåt av honom i julklapp

• Krodan

Jag har skrivit in the secret place again *suck*

• Meria

hehe, det är din födelsedag... och svärmors också Har två som önskar ut bebisen nu med andra ord Tyvärr sätter sig både syrran och mamma emot det, för de "har inte tid" nu i helgen utan tycker måndag passar bättre

Krodan skrev 2008-12-05 11:01:28 följande:
    Grattis Milton Meria. imorgon är min födelsedag, så jag tänkte, kan du ta det med lillebror att jag önskar mig att han kommer ut då? Så lovar jag att inte önska mig nåt av honom i julklapp
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.40 ♥
  • Carro
    Krodan;
    har svarat dig på andra stället Glad

Meria;
    fonduefonduefondue!!!

Jag borde inte sitta här, jag har fullt med fakturor som ska läggas in..
    Men jag är såååå slö efter ytterligare en katastrofnatt!!

Jag börjar snart bli orolig för Sams bensmärtor..
    Han ligger ju o bökar och gnyr hela tiden och med jämna mellanrum börjar han stortjuta och skriker AJAJAJ och då kan han inte ens ha en filt på benen så ont han har i dom..
    Växtvärk i all ära, men det där känns väl nästan lite extremt?

På tal om ngt helt annat så är verkligen Sam skånsk när han säger nej, najj säger han haha!
    orden fortsätter att bubbla fram, igår lärde han sig att säga tända, disk och diska och det första han gjorde imorse var att säga stjärna..
    Han är som en liten papegoja som bara apar efter alla ord nu när han kan höra, det är helt underbart!!!

Förresten så gick han på pottan imorse igen!!!
    Jag frågade om han ville sätta sig på pottan och jo, det ville han, så jag tog av honom blöjan..
    Dock så satte han sig ner på huk för att plocka upp en bit papper och då råkade han börja kissa, så jag lyfte över honom på pottan och han stördes inte, utan kissade klart och applåderade sedan nöjt Glad

och avslutningsvis

grattis på 2-års dagen Milton
               grattis på födelsedagen Krodan
  • Carro
    mini;
    alltså, du borde verkligen få ngt utskrivet för din mage!!!
    Men så länge, syrran har reflux och hon brukar ta flytande Gaviscon, finns receptfritt på apoteket och det fungerar hyfsat iaf, hon slipper uppstötningar och halsbränna!
  • MiIou

Carro skrev 2008-12-05 11:29:11 följande:

mini; alltså, du borde verkligen få ngt utskrivet för din mage!!! Men så länge, syrran har reflux och hon brukar ta flytande Gaviscon, finns receptfritt på apoteket och det fungerar hyfsat iaf, hon slipper uppstötningar och halsbränna!
    Nu när jag var till läkaren så sa han att jag skulle testa ta två omeprazol, om det hjälpte så skulle jag få de där....eh, som du tipsade om utskrivet, för som han sa så är det samma ämnen som losec och sånt fast en starkare dos. Nu hjälper det faktiskt att ta dubbla, men jag kan ju inte äta hur mycket tabletter som helst, så när det gäller småsaker så tar jag hellre ett glas samarin, går det inte över av det, då tar jag en tablett. Fast nu är tabletterna i princip slut så jag är föpassad till samarin tills jag varit förbi apoteket (har fått opeprazol på 100 tabletter utskrivet, för 70kr, aningens billigare än att köpa receptfritt). Men ja, de kunde väl ha sagt lite tidigare att man kan ta två tabletter, för står det på förpackningen att jag bara får ta en om dan så vågar jag ju inte göra annat.
  • Myran Frisk

Grattis Milton

Meria.. Ja, tisdag är ju en himla fin dag att fylla år på tycker jag själv. Bara att välja vilken människa du vill ska bli extra glad
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos