Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Carro = Sam påminner om Viktor. Viktor skall oxå somna med mig, sova nära mig och hålla om mig..måste vara sepreationsfas som du nämnde.
pela;
För sams del tror jag det handlar om att han börjat på dagis och för Victors del är det säkert att han börjat på ett nytt dagis..
Hur bra dom än trivs så är det en ny miljö och där är vi deras stora trygghet..
I drömmarna bearbetar dom ju allt och tyvärr så är vi kanske inte alltid närvarande i drömmarna heller, men i drömmarna så är det så mycket otryggare utan mamma än vad det är i verkliga livet på dagiset..
Hängde du med?
Gjorde igår en variant till potatismos..
Istället för potatis kokte jag 3 stora morötter, 1 kålrot, 2 stora palsternacker. Sedan tillsatte jag ca 3 msk smör, lite mjölk och kryddor och körde med elvisp..Supergott och nyttlig. Åt med laxrester.
Idag blir det med köttbullar.
Carro = Jag förstod dig bra..Precis..Det stämmer. För det var samma när Viktor började gå i somras för då började Viktor igen sova oroligt och ville vara nära mig. Det var en ny utvecklingfas som påverkar sömnrytm, precis som när dem började krypa att helt plösligt kunna ta sig iväg från oss.
Just nu haaaaaatar jag Sams långdragna förkylning!
Dom ringde precis från sjukhuset, dom hade fått ett äterbud på onsdag och undrade ifall vi kunde ta den tiden (rören i öronen)
Men det går inte eftersom Sam är förkyld och då söver dom inte..
Fan också!
Sa iaf till att vi gärna tar återbud med kort varsel så får Sam förhoppningsvis rören på plats snart..
pela;
Sam har varit rätt förskonad från att ha extrem separationsångest tidigare, men ngn gång skulle ju även han få det
Jesster;
Stackars Willa
Får man fråga varför dom ska ha extra vaccinationer? *nyfiken*
Då är det ju säkert därför Elliot strulat med dricka och mat!
Jag minns hur förbannat ont jag hade när jag fick halsfluss innan jag fick bortopererat halsmandlarna, inget skoj
Sam skickar en puss till både E&W!
Angående sömnproblem så är det precis tvärt om här
. När jag lagt Ludden i hans spjälsäng i hans rum och inte försvinner ut ur rummet direkt så säger han "bort" till mig. Han vill helst vara ensam i sitt rum när han ska somna. Jag och sambon tackar gudarna för det (och hoppas att det håller i sig).
Måste bara berätta nåt sött (ja, det var sött efter mitt hjärta åkt ner till sitt rätta ställe igen). Loke har precis börjat be om nappen (tutten som han säger). "tutten, tack TACK" låter det på kvällarna när han börjar bli trött. Inatt sov han i vår säng och precis när jag somnat väcks jag av att Loke tvärsätter sig i sängen, säger TUTTEEEEN, kommer på att han har den i handen, sätter i den, säger tack tack, lägger sig ner och somnar om
Visserligen var han nog aldrg vaken ![]()
Har inte läst sen imorse, vill bara tala om att jag älskar att göra saker tillsammans med min unge när hon är medgörlig
Vi håller på att baka mockarutor (har aldrig gjort det förut
) o hon är så himla duktig o lyssnar o hjälper till o slickar inte bunken förrän jag gett henne klartecken
Nu ska vi göra lite pannkaka till middag, fick äppelmos av min mormor häromdagen. MUMS!!!