• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Emeliee: Ja fast det känns inte lika kallt som det låter, tror att skåneblåst och rusk är värre, men bilen känns ju as-seg om man inte haft den i värme nog länge, som i morse när jag skulle skjutsa pojkarna gick det väääldigt trögt att växla.

Nu har vi delat upp uppgifterna i vårat brobygge, som vi ska ha färdigt tills på torsdag, vi ska med ett visst material bygga en bro på fyra meter, den som byggt den stabilaste och lättaste bron vinner ett pris, bron ska alltså testas med en vikt på 100kg tror jag det var.
    I alla fall, det är många killar i gruppen och här går jämställdhets-Katja igång, självklart blev uppdelningen tjejerna skriver och killarna bygger, så jag satte ner foten lite snyggt och sa nä-nä! Blä, jag blir så pissed-off på sånt där, men inte tar de andra tjejerna för sig trots att de sagt att de vill bygga, så då gjorde jag det och bad dem ro hit med en hammare. Så jag blir alltså enda tjejen som kommer att bygga. Suck och stön. Jag tror nog att de som står i vägen för jämställdheten är tjejerna själv i mångt och mycket, vafan, ingen kommer ge er något, ta för er för fasen!

• Hilla

Winner, inboxa mej

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Meria

Gudars. Jag smet ju till syrran för att ha nära till varm dusch, barnvakt och BB. Glömde att jag hade nyckeln, Jimmie skulle hem och elda lite och tvätta de sista bebiskläderna. Verkar inte vara på G inom närmsta timmarna ändå så. Han åker hem de 40 min de tar och kommer på där att jag har nyckeln. Han fick snällt åka tillbaka. Munter som attan

Jag hoppas på lite mer sömn inatt, vore trevligt att iaf leka utvilad om det sätter igång snart.

mini: jamenvafasen, ni ska väl jobba med det sen så då är det bra om även tjejerna vet vad man ska göra utöver att skriva rapport sen Fundersam Kul att jobba och sen flyta med i bubbelgummi-rollen och låta de stora duktiga grabbarna sköta jobbet. Jag hade också blivit tvär, känns igen från datan när killarna direkt ville "visa mig" hur man byggde ihop en dator...

Winner: inboxa mig mee

♥ Loke -06 & Lillebror v.40 ♥
  • MiIou

Meria: Haha, gud så surt för Jimmy, ungefär som när vi kom hem från Ikea, släppte av mamma först som bor i Luleå, 30 min senare stannar jag utanför pappa i Boden, då märker vi att mamma fått med pappas nycklar, de hade jag råkat, i ett hjärnsläpp, kasta ner i hennes väska, ångesten som infann sig då jag förstod att jag efter 2½ timmars bilkörning från Haparanda riskerade att få åka tillbaka till mamma går inte att beskriva. Tur nog hade pappas ex-fru en extranyckel så vi kunde åka förbi henne och hämta den, men annars hade jag varit beredd att börja snitta handlederna med Ikea-kvittot bara för att slippa ännu en timma i bilen!

Bäbis ska ut, ut, ut! Jag beställer krystvärkar åt dig inatt, jag tror att de kommer sätta igång runt fyra på morgonen, så nu vet du.

• svag

Hej tjejer!

Är helt slut idag också. Iina fick vara hemma och hon har varit på riktigt gnäll humör (med all rätt) hela dagen. Medans Sid har tyckt att allt varit jättetråkigt, han är ju inte sjuk och ville helst leka hela tiden. Medans Iina har varit supermammig. Hon har ont i ett öra också, det verkar inte vara så farligt. Men ska man be om penicillin ändå?

Håller på att ladda in dagisbilden nu. Kan man lägga upp bilden på andra stället? Får gå dit och fundera ut hur man gör

Är på väg ner i lite depp igen.. Har kännts bra ett tag nu. Men K har beordrad övertid heeeela veckan, så han ska jobba som vanligt på dagen, komma hem och käka och sen sätta sig vid datorn och jobba säkert fyra-fem-sex timmar till. Tack för pengarna, men jag kommer ju inte hinna göra ett skit. Och på lördag ska vi ha kalas för Iina, stress stress stress..

Men vilka underbara vänner man har! Får en gratis tårta och 50 bullar, från bageriet Ks kompis jobbar på

Nej, nu har jag babblat färdigt, tillräckligt ego för idag.

Och nu ligger bilden uppe på andra stället också!

• svag

Winnertaco: Njo, det är ju lite dubbelt, bra pengar men jag får ju ingen egen tid. Känner mig som en robot här hemma. När ska jag få tid att vara jag? Har liksom pausat mitt liv för barnens skull, men nånstans måste man väl ändå kunna se ljuset i tunneln? Inte så att jag inte vill vara hemma med barnen, men just nu är det det enda jag gör. Passar barn, tvättar, städar, diskar osv i all oändlighet.

• Winnertaco

svag: Ibland är pengarna int allt. Jag kan få knäpp på att ANdreas åker på jourjobb och är borta en hel lördag. Skitbra pengar, men hur j*vla trist som helst!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • svag

Winnertaco: Hoppas ju att det bara är såhär fram tills han ska vara ledig i jul, och att det inte fortsätter efter jul. Hade ju tänkt att försöka hitta ett extrajobb så att jag kunde få dra in lite egna pengar plus spara föräldradagar. Men ska han jobba så här mycke kommer det ju inte gå.

• VIP

Inte för att gnida någons ansikte i det men behövde bara berätta att jonas skulle komma hem sent idag så jag var beredd på att ha värsta kvällen med skrikiga barn, inte hinna äta eller värst av allt; missa ER. Båda somna 19.30, jag sov lite på soffan, sen tina jag lite kaka från frysen och kolla på Cityakuten kl21. Nu ska jag fixa lite med julkorten och sen gå och lägga mig. peace out
    (ibland är det kul att vara mamma )

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos