• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Winnertaco

Morrn!

Här är det kallt idag! Först tyckte jag att det stod -7,5 grader, men det stod visst -3,5. Inte fullt så illa med andra ord! Har sovit som en kratta, en dotter som tycker att man ska komma upp typ prick kl 2 varje natt och vägrar ge sig innan hon fått välling... Känns som att hon börjar bli för stor för välling på natten (men hon får bara en skopa välling till 250 ml vatten, måste a skitäckligt ) men å andra sidan så är hon ju inte ens två år! Man tycker att de blivit så stora, men egentligen är de ju små än!

VIP
    : Sånna kvällar är underbara! Jag kände lite som du igår, när Ludde somnade som en stock utan att ens ha ätit upp hela flaskan. Det brulkar vara en del bök, känndes som en stooor seger när han somnade mitt i maten!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • JoKo

Helloooo!

Har inget att tillföra. Är less på det mesta just nu. Kalas för Emma på lördag. "Måste" ner på stan o leta efter nya kläder till henne, både till lördag o julen.
    Tvättar soff-kudds-fodralen. Tänkte ringa o höra vad de kan erbjuda mig för spabehandling oxå, känner att det är dags. Å andra sidan har jag ingen större lust att bli "uppiggad" när jag ändå bara är hemma o glor hela dagarna.

Urk. Kräks på mig själv snart, är såååååååå less!!

• Meria

VIP: mitt ansikte behövs inte gnidas, hade en toppenkväll jag med Istället för att ha en nattning på 90 min med Loke med start runt 21 (ja, han har också börjat krångla...) somnade han som en sten 18:30 och sov heela natten. Min mage var lugn mot kvällen så jag fick slappa lite.

svag: Det där med att jobba extra är svårt. Jimmie skulle ha gjort det i 3 veckor för ett tag sen. Efter en gav han upp, men vi hann få in lite extra. Då har vi bara ett barn också, men förstår att det blir slitit att göra allt hemma för lite extrapengar...

Winner: Loke har slutat med vällingen nu. Är smörgås och "josch" som gäller. Och knäckebröd

JoKo: det är svårt mot slutet att underhålla sig själv en hel dag utan att känna att man bara går. Så jag känt ett tag nu, men då har jag bara varit hemma sen oktober. Det räckte. Vet inte hur det kommer vara att vara hemma fram till augusti sen, med Loke var jag rätt less på det fram mot slutet. Tur att sommaren kommer där nånstans så Jimmie också är hemma iofs.

♥ Loke -06 & Lillebror v.40 ♥
  • Carro

Jag är dööööende, nästan iaf..
    Har sjukligt smärtsam mensvärk, känns ungefär som värkar, jag fick kanske Merias? Flört
    Har alltid haft problem med svår mensvärk, men sen dom 3 äggledarinflammationerna i somras/höstas så är det ännu värre, för nu känns det som knivhugg nonstop i högra äggledaren med..
    Har en uppföljningskontroll på KK den 15;e så jag får ta upp det då..

Nu ska jag äta choklad och tycka synd om mig själv

• JoKo
    Meria - Skönt att du fick sova!!!
    Fast när jag hade en bebis hemma var jag aldrig less Jag tyckte det var helt underbart roligt varenda dag (eller ja, de få gnälldagarna har jag väl förträngt ) o jag kände aldrig att jag ville vara "jag" o "inte bara vara mamma"... Jag längtar SÅ tills bebis kommer ut o jag får någon att leka med på dagarna

Nä, jag njöt verkligen av att vara hemma med Emma under nästan 2år, o hade aldrig nån sån "måste komma hemifrån o träffa vuxna innan jag går under"- ångest som rätt så många verkar få
  • Meria

Jag måste ha en knäpp unge. Det finns en sak han lekt med ett bra tag nu som aldrig blir tråkigt - matlådslock. Han lägger dem på golvet och snurrar.. och snurrar... lägger huvudet på sned för att se hur de snurrar... Varje gång han får en ny leksak måste han se om den kan snurra - annars är det inget att ha. Att han började leka med bilar var först för att hjulen snurrade så bra. Snurrfantast som attan

Carro
    : sjysst, verkligen... det är lugnt, jag kan ta dem
    Hemskt med mensvärken, att det ska behöva bli värre. Hoppas återkollen går bra.

♥ Loke -06 & Lillebror v.40 ♥
  • Carro
    Meria;
    Sam leker med batterier, dom rullar bra på golvet..hmm..
    För övrigt så vill jag snart strypa honom när det gäller hans bilar, han biter av däcken på allihop!!
    Han började med det för ett tag sen och nu är det det enda som han gör med bilarna, han har snart inte en hel bil kvar *suck*
  • JoKo

Så, nu är jag liiiite gladare Bokade just behandlingen som heter "Body Mama" till på måndag klockan 12! Betalar endast 150kr själv, sen får jag stanna kvar o bada o fika o grejja så länge jag vill efter
    http://www.skogshojdspa.com/kropp_bad.htm

Nu vill jag höra hur himla avis ni är på att jag har en fantastisk svärmor som ger mig presentkort right out of the blue

• Jesster

Elliot är skitjobbig just nu. Han har nån känslig period och allt är så vansinnigt dramatiskt och minsta motgång får tårarna att spruta. Struntar man då i honom så tar han i lite extra och slänger sig och livet är sååå hemskt

Sedan är han sotis på Willa också och han vill helst sitta i mitt knä och kela hela tiden. Sätter man ner honom går jorden under. Har jag Willa så är det bara "mamma mamma" hela tiden och så försöker han fösa undan henne så han får plats.

Den som söker han finner - www.google.se
  • JoKo

Hoho...?

Jag har sviiiin tråkigt! Har spikat upp lite foton så det inte ser så kallt (eller kalt för den delen! ) ut på hallväggen tills på lördag.
    Ids inte dra fram dammsugaren eller byta sängkläder.
    Känner för att tröstshoppa, men orkar/har ingen lust att gå ner på stan. Hunden går nog gärna ut en sväng, men jag vill inte bylsa på mig ännu...*suck*
    Lagat Emsans overall har jag gjort oxå, o hängt lite tvätt.

Baka kanske? Men då måste jag till affären o det orkar jag inte.

What to doooo???

Om typ 1½ timma kan jag börja gå mot Mickes jobb, då blir både hunden o jag ordentligt rastade...Kan gå in en sväng på ÖB då kanske..Vete fasen vad jag ska ha där iofs Eller jo, tomtebloss! Har fått för mig att Emma kommer bli överförtjust i tomtebloss i år. Risken finns dock att hon blir livrädd

Sorry för denna oerhört ointressanta läsning. I löööv you

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos