• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Carro

Jag har också trååååkigt!!!
    Ligger i sängen med vetekudde på mage och tycker såååå synd om mig själv och funderar på hur jag ska orka hela kvällen med Sam med min mensvärk..
    Längtar efter choklad men släpa mig till affären vill jag inte..
    Dags att knapra mer värktabletter kanske?

Nu vorde det läge att ngn uppfann teleportering så vi uttråkade Nodejas kunde teleportera oss till varandra!

Meeeeeria, är du inne och föder? Flört

• Jesster

Jag har också skittråkigt och ingenting att göra mer än att bolla men en övertrött Willa.
    Allt är tvättat så jag kan inte slänga i en maskin tvätt, allt är städat så där finns inget att göra. Baka orkar jag bara inte...

Helst hade jag velaat lägga mig med en påse chips och en bok och såsmåningom somna men det har jag inte tid till.

Den som söker han finner - www.google.se
  • JoKo
    Jesster - ååååh, chips!! Det har jag i skåpet *rusar genast ut i köket*

Carro - *haha* jo, det vore något det...! Hoppas värken går över snart.
  • MiIou

Hejsan svejsan, måste medge att jag är djupt besviken på att se att Meria har varit inne och krafsat idag. Föd, kvinna, föd!!

Idag har jag varit till sjukgymnasten, otroligt snäll och duktig dam/tant/kvinna. Nu fattar jag varför jag har så ont, jag blev varse vilka muskler jag inte har, eller, alltså, jag visste inte ens att man skulle ha muskler på dom ställena. Men nu ska jag öva, öva, öva så ryggontet blir ett minne blott. Problemet är som sagt att jag är överrörlig, sjukgymnasten sa att jag aldrig kommer bli besvärsfri, men som jag känner det så kommer jag känna mig besvärsfri om jag inte har ont, sen om en arm eller två inte alltid sitter där de ska, det är bara småpotatis .

Sen har vi börjat bygga våran bro på skolan, jag är tydligen utomordentligt duktig på att agera stöd för killar som sågar och hammrar! Haha, ja fy fan säger jag bara. Men det är tur att de har mig som kontrollant åtminstone, jag har stått och dirigerat, hött med fingret och sagt hur man spikar och inte spikar, hur de ska såga för att inte såga sönder allt, så egentligen är det en komplimang att jag stått för hjärnkraften och dom där Belgian-blue look alike:sen har bara agerat muskelkraft, nog för att man inte behöver så mycket av den varan heller för att slå i en spik. Men jaja.
    Sen känns det som att våran bro ligger i topp efter att ha sett de andra gruppernas majbrasor, hahaha, vad sa de att de läser? De kan inte ha öppnat konstruktionsboken i alla fall... (känn min skadeglädje ).

• Meria

Näe, sorry, bebis gror där inne. Nu har jag iaf fått mig en ny frippa med mörkare färg. Känner mig lite mer kvinna än en enorm growbag åt lillparasit.

Ja, teleportering vore fint för jag är rätt uttråkad om dagarna jag också

Loke är supernöjd med att vara här hos moster. Hon har sköldpaddor som är roliga och två katter han jagar och försöker mata med smörgås Sen en TV med tubbie och dator med mupparna. Lite dåligt samvete för att han inte får vara på dagis, märker att han har lite att leka av sig. Kanske åker till Lekstunden imorrn så får han härja lite. Bara för att jag är här nära BB kommer inte bebis komma förrns jag åker hem. Får se hur natten blir, är det lugnt igen ger jag upp och åker hem imorrn.

♥ Loke -06 & Lillebror v.40 ♥
  • Krodan

Angelina har mest troligt halsfluss och athena kräktes just ner allt toaltså jag har badat henne två ggr sista timmen. Tror att det är halsfluss på g för henne med. Ibland är det inte helt jättekul att vara ensamstående *muttrar*

• Carro
    *skickar över en stor kram till Krodan och Meria*

Här är vi förkylda allihopa nu..
    Jag mådde bra innan idag, men sen fick jag den förbannade halsbrännan som jag alltid får vid förkylning (fattar inte varför) och jodå, sen började näsan rinna..
    Jag mår iaf bra, men jag blir tokig på halsbrännan! Eller rättare sagt, det känns som att det svider/bränner/fräter i svalget..
    Martin är döende sen imorse, ni vet hur karlar är..
    Och Sam..
    Han har varit snorig i ett par dagar, men mått bra, men nu ikväll var han hängig och kändes lite varm och halvsju sa han själv att han ville nanna..
    Får se om han har feber o hur han mår imorron..

Dock är jag helt säker på att det inte är ngt virus vi har utan det är enbart pga drag här hemma som vi blivit förkylda *morrar*

Nu hade jag inget mer vettigt (haha, precis som om det jag skrev var det då) att skriva, så nu ska jag återgå till att trycka i mig choklad och självömka över att den inte smakar så gott som den borde pga ovannämda problem..
  • svag

VIP: Hehe, vilken skön kväll du hade igår!

Meria: Jo, det är ju just det. Jag får också jobba dubbelt så hårt, men jag får inte ett öre för att jag vänder ut och in på mig själv för att få allt att funka.

Mini: K har precis samma problem som du. Han är också överböjlig eller vad det nu heter Så han borde också träna för att slippa sitt ryggont, men än har han inte börjat.

Jesster: Känner igen mig i det du skriver. Iina är mest supergnällig och mammig hela tiden och superavis på Sid hela tiden. Tycker att det är lite jobbigt, och det märks att hon skulle behöva vara på dagis lite mer och få vara lite själv. Tyvär så har jag ju aldrig tid att bara ha henne själv på dagarna, för det finns ju ingen som kan ta lillkillen. Och han sover väl max en halvtimme åt gången :/

Ikväll är man då själv, igen känns det som.. Bläää...

Har börjat på klänningen idag! Men såklart så glömde jag köpa kantband, så nu är den pausad tills imorrn.

• LillaMy72

Tycker synd om Meria som aldrig slutar vara gravid, JoKo som har tråkigt, Carro som har mensvärk, Jesster som har en jobbig Elliot, Krodan som har sjuka barn och svag som är ensam! Kram till er och hoppas allt blir bättre snart!

Själv har jag egentligen inget att klaga på för tillfället. Vi är relativt friska (lite ont i halsen och lite snor räknas inte, det hör liksom bara till den här årstiden), barnen bråkar inte alltför mycket, jobbet går bra (mitt jobb och Håkans jobb är typ de enda industrierna här runt omkring som INTE har varslat folk...), jag är klar med nästan alla julklappsinköp, vädret är kallt och härligt vintrigt, och ja, det mesta är faktiskt bra!

Imorgon ska Lovisa ha nobelfest på dagis med trerätters lunch och dans efteråt. Tjejerna ska var klädda i klänning och killarna i skjorta och finbyxor. Jag plockade fram ett par av Emmys och Idas gamla klänningar för att prova om de passade på Lovisa, men tror ni hon ville? Nä, just det. Vi får väl se vilket humör hon är på imorgon bitti. Om hon inte är på klänningshumör får hon väl gå på nobelfest i mjukisbyxor och tröja . Vi får väl skicka med en klänning så kanske hon vill byta kläder på dagis när hon ser att de andra barnen är finklädda... Det är härligt med en envis tjej med egen vilja .

• svag

Suck! Sid är sjuk (förkyld) och vägrar sova, just nu ligger han och gör en massa ljud och gurglar och har sig och typ provocerar hostan. Så mycket för en lugnkväll.

Och så jävla korkat, ingen hostmedicin hemma, eller jo, men den har gått ut. Ofta man tänker på sånt. Arg på mig själv kan jag säga!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos