Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Jesster: Jag är med feg. Mitt hår är så j*kla risigt. Jag har verkligen inte bra hårkvalitet för långt hår men ändå envisas jag.
Bästa svärmor (inte den "riktiga utan S pappas nya fru") är frissa och kanske kanske ska hon få sätta fingrarna i min risbuske nu innan jul
.
Meria: Fiiiint!!!!!
JoKo: Mmmmm..mumsigt. Fast frukterna är väl det enda jag hade "fått" proppa i mig :-/
Oh well, jag har minst en timma på mig tills jag måste ha fattat ett beslut så...
Meria> SNYGGING!!! Skönt att få komma till BB i schysst skick OM du nu kommer dit innan färgen går ur
Elaka mig!!! hihi
Monz ligger ute i vagnen och hostar stackarn, typ den enda luften han får när han inte är på dagis, alltså att sova ute.... dålig mamma jag med. Men han leker ju så bra inne *övertalar mig själv*
Annars är han inne i en väldigt bra och mysig period, fick tom en kram igår (händer aldrig annars, men han fick för sig att det var lite synd om mamma)
Han leker verkligen ingående och intensiva låtsaslekar med apan och en byggare bob figur. Lutar sig fram och förklarar viktig information till dom och frågar "Vad är det?" "Hur gick det?"
Och om man har svårt att få Monz att göra något (äta mat, borsta tänder, gå och sova) så räcker det med att apan eller "Bobben" vill det/säger det. Mycket bra!!!
Nu har jag skaffat plus ju så måste fixa in en ny bild på Monzen..... *kommer strax*
Meria: Du är iallafall assnygg så här på Bf dagen
Tack för alla förslagen
Mäklaren har förmedlat att killen ger 720 och han vill ha den 5 dagar tidigare..som kan ställa till det för oss. Så då sa jag 735 och han får den 5 dagar innan..få se hur det går.
Meria = SUPER FIN är du.
Någon som vill tipsa om smarigt lussebullerecept där dem inte blir så torra ?
Spöke..VAd tror ni ?
www.familjeliv.se/Forum-5-164/m39183100.html
Dagis ringde klockan 11, då hade Sam 38.7 i feber så det vara att gå bort o hämta honom..
Han piggnade iaf till när han kom hem, martin var hemma fortfarande med och gjorde beställningar, så då blev Sam glad iaf 
Så jag ställde mig och gjorde kycklingsoppa till oss alla 3 snorisar, gott!
Sam älskar buljongen från soppan, perfekt nu när han är snorig..
Det slutade med att han satt med skålen mot munnen och sörplade haha
Kan slänga in recpetet förresten, sjukt enkelt att göra och grymt god..
4 kycklingfiléer
21-2 burkar bambuskott
1 burk skivade champinjoner
purjolök
kycklingbuljong
köttbuljong
Koka upp ca 3-4 liter vatten
Dela kycklingfilén i små bitar och lägg i vattnet
Häll i bambuskotten
Lägg i kyckling-och köttbuljong lika många av var (ta efter vad ni tycker är gott, jag brukar ha 3-4 bitar av varje sort)
Låt det stå och koka, när bambuskotten fått smak så häll i champinjonerna samt lite skivad purjolök
Låt koka ngn minut till
Servera med purjolök vid sidan om så man kan slänga i lite mer samt färskt bröd och ost
mums!