Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
God eftermiddag i stugan!
Imorgon ska jag vara hemma med hängig Lovisa. När Håkan hämtade henne på dagis idag sa personalen att de hade tänkt ringa till en av oss och be oss hämta henne eftersom hon hade lite stegring (37,7), grön gegga i ögonen, snor som rann och var matt och hängig. Ändå var hon ute i blåsten och duggregnet när Håkan kom och hämtade henne
. Hade det inte varit bättre om de ringt och sagt att hon var sjuk? Håkan blev lite irriterad. Vi har i alla fall bestämt att hon får vara hemma och vila imorgon. Ögonen är alldeles igengleggade på henne och hon hostar och snorar. Har inte kollat febern men det spelar ingen roll om hon har feber eller inte, vi har redan bestämt att det blir hemmadag imorgon
. Tror det blir bakning minsann och Jessters kärleksmums såg ju såå smarriga ut. Vet inte om jag har alla ingredienser hemma dock... Kanske blir en helt vanlig sockerkaka.
Meria: Haha, vad sött
. Isak kallar nappen för tuttis,det låter lite roligt, fast han uttalar det "tottis".
Ja, välkommen sköna trotsålder, nu är det verkligen en riktig liten dramaqueen jag har här hemma, jag har bara behövt öppna munnan och innan jag hunnit säga något så har Isaks ansikte förvridits till en grimas och störttjutet är tillbaka igen. Jag tror han har grinat mer eller mindre konstant sen han kom hem vid fyra, "är du törstid?" - "buääää", "vill du leka?" - Buäää", "nu är det middag" - "Buäää"... Ungefär så har det låtit... Haha, till slut kunde vi knappt ta det seriöst längre, när det var dags för tandborsten kom det igen, men grejjen är att han inte ens grinar utan han bara gör världens grimas och kastar sig på golvet och säger "buää", så jag var tvungen att vända mig om för jag började skratta. Stackars liten, det är inte lätt alltid
.
Nu har jag köpt Eskimo-kids också, jag mår ju bättre av omega3 så varför inte peta i Isak det också, och som ni skrev så kanske han får lite lättare att fokusera. Jag är över huvud taget rätt dålig på att laga fisk så vi behöver nog de där. Och nog var det lätt att peta i honom teskeden, sen blev det ännu lite mera "buää" eftersom han inte fick hela flaskan.
I skolan var det redovisning idag, blev katstrof för mig som vanligt, folk skrattar när jag säger att jag är blyg, men saken är att jag ÄR blyg, men det går fort över om personerna runt omkring mig är avslappnade, så min blyghet uppfattas nog mer som att jag är lite reserverad i början, men när det kommer till att prata inför folk så blir det katastrof, den här gången började inte min röst darra i alla fall, det skötte händerna, men dem kunde jag gömma, däremot, trots att jag av ren nervositet druckit en hel flaska vatten innan och nervöskissat tio gånger, så blev jag så torr i munnen när jag skulle prata. Jaja, jag fick ur mig det jag skulle i alla fall, men skitjobbigt var det.
Oh, annars har jag fyndat på hemtex idag, satinsängkläder, fick två set för under 300, jag bara älskar de sängkläderna, så mjuuuka
. Jag har tvättat dem så de hänge rpå tork nu, är så peppad att få bädda rent imorgon
Mini: Kan inte heller låta bli att skratta lite
.
Vi sa till Milton en kväll när han var "pipig" (för att han inte fick se på TV) att
-Gråta och skrika gör man på sitt rum. Vad gör ungen? Jodå, traskar in på lekrummet, försöker drämma igen dörren (går inte helt för jag har barnsäkrat den) och står där och är vrål-tokig.
Efter en stund säger Stoffe:
-Ska du komma ut nu och vara glad igen?
Jojjomensan, då kom han ut go & glad igen.....fattar inte att han fattade ens vad vi menade, *hihi*.