• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • pelagonia

Hej hej

Carro = Kram på er. Nu har jag haft tur med Viktor. Han har haft en öroninflammation i februari och 3 dagarsfebern i maj + 2 pytte förkyldningar så han verkar ha starkt immun..kanske dör han är ett fruktbarn..han bara älskar alla frukter. Jag är fortfarande förkyld..usch inget kul.

Viktor somnade halv åtta. Vi har kortat ner sovtiden på dagis med 20-30 minuter eftersom annars så somnar han inte förrän 20.30-21.00.

Sambon är hos svärmor och jag skall snart krypa till sängs snart.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • minbebis76

Är inne snabb som en raket bara

Myran, ser ut som ett jättefint hus! Grattis igen!

Carro, ja du vad säger man? Stackars er

Jossan, stora söta tjejen på hästryggen juh. Förstår att du är blödig och stolt

Nä, nu måste jag googla på lite julbord.

• minbebis76

Är inne snabb som en raket bara

Myran, ser ut som ett jättefint hus! Grattis igen!

Carro, ja du vad säger man? Stackars er

Jossan, stora söta tjejen på hästryggen juh. Förstår att du är blödig och stolt

Nä, nu måste jag googla på lite julbord.

• Meria

Min kväll i bilder:

081021 002.jpg081021 010.jpg
    Bakat bröd.                         Och muffins (ert fel, totalt med allt receptprat)

081021 012.jpg081021 004.jpg
    Fick blomma av Jimmie :-O   ...och Loke har varit på toppenhumör.

Bra kväll, tacksamt. Men nu har jag ont som fasen i hela höften och ska försöka ge lite kärlek till Jimmie när han var så go. Ja, jag tänkte alltså försöka vara social. Trevlig kväll på er

♥ Loke -06 & Lillebror v.33 ♥
  • pelagonia

HAr ni funderat på födelsepresenter/julklappar till era ?

• Carro

Det blir lite lättare att orka med er omtanke godingar (hade jag orkat förnya mitt plus så hade där varit ett hjärta )

saken är ju den att Sam har väl på sätt och vis varit ganska förskonad från sjukdomar..
    Han var förkyld 1 gång under sitt första levnadsår..
    Sen började ju öroninflammationerna i våras och visst har han ont av dom, men han blir ju inte förkyld varenda gång han får det..
    Sen blev han ju magsjuk under 1 dygn, så kraftigt så att han behövde drop (jag blev golvad dygnet efter)
    Sen blev han ju förkyld och fick öroninflammation nu när han började dagis, och sen har förkylningen inte gått över, det kom en öroninflammation till, slemhosta, kräkningar av hostan och nu denna förbannade feber..
    Man kan tro att hans kropp tar igen allt på en gång, med råge!
    och som pricken över i börjar han klaga mer och mer på öronont igen..
    Blä!

pela;
    Vi är så illa tvungna att fundera på födelsedagspresent
    Sam fyller år om 3½ vecka!

• Carro

Meria;
    Får jag kräkas lite på dig?
    Fy för att vara så präktig så att du bakar om dagarna, det är ju nästan som att vara en prettomorsa!
    Äh, jag gillar att baka, men det är lite tråkigt med mjölkfritt, det blir lite torrare..
    SötLoke, han ser så stor ut!

• pelagonia
    Carro skrev 2008-10-21 20:55:40 följande:
    Meria;Får jag kräkas lite på dig?Fy för att vara så präktig så att du bakar om dagarna, det är ju nästan som att vara en prettomorsa! Äh, jag gillar att baka, men det är lite tråkigt med mjölkfritt, det blir lite torrare..SötLoke, han ser så stor ut!
    CArro = Prova dinkelbullar..Dem blir aldrig torra..och alpro calcium + istället för mjölk + mjölkfritt margerin.

Ingredienser 20-32 stycken:
    150 g smör5 dl mjölk50 g jäst1 1/2 dl strösocker1/2 tsk salt2 tsk finmald kardemumma12–15 dl dinkelmjöl eller vetemjölFyllning100–150 g mjukt smör1 1/2 dl strösocker2 msk kanel1 ägg till penslingpärlsocker
  • MiIou

Meria: Men du, slå på tevattnet så är jag hos dig om en stund

Det har inte varit fullt lika gnälligt med Isak idag, skönt. Trassel vid nattning som vanligt och Kent muttrade något om att han hatar Isaks nya säng

Jag skriver fortsättningen på min actionrulle i andra forumet.

• pelagonia

Carro = Oh det är ju snart..Var tar tiden vägen ? Vi funderar på duplo, mega blocks, någon dvd, bok, ett kök från ÖB..han älskar grytor och matlagning..Flört..och det kostar bara 149 kr.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos