• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • JoKo

Mini - ja, men dåså Då har du en lite konflikträdd karl då, det är ingen fara, det är jag med Nämen, seriöst. Det klart att ni (du) måste kunna rensa luften o skrika lite utan att han tar det som en skiljsmässa Hm. Och han fattar inte om ni pratar normalt om att du behöver bråka ibland?
    Skönt att kortet kommer till rätta! Så fånigt att behöva skjuta upp tentan pga det annars..

För övrigt misstänker jag att även med Jessters recept så kommer det gå åt pipsvängen med mitt bak Jag är kanske alldeles för hårdhänt i omrörningen...? Men jag fattar verkligen inte hur man ska göra när det står "vänd försiktigt om smeten". Då blir det ju mjölklumpar överallt?
    Hm. Jaja, det visar sig om en 10minuter hur det går. Smeten var himlans god iaf

• Emeliee

JoKo: Jag brukar sikta ner mjölblandningen, då blir det så bra så . Kanske lite sent påtänkt nu men hoppas det blir gott!

• Jesster
    Jossan: Jag kör alltid smeten med elvisp så det är inget försiktigt med mitt vändande Det bästa med smeten är ändå chokladbitarna och de åker i sist när smeten redan ligger i pannan innan den åker in i ugnen.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • MiIou

JoKo: Jag har försökt prata om det normalt, och jag tycker jag är bra på att uttrycka mig, jag har sagt som det är att det skulle krävas fruktansvärt mycket för att jag skulle packa min väska, att jag är arg på honom ibland är ju bara normalt då vi bor under samma tak och i princip umgås 24 timmar om dygnet, det är normalt att bli less på varandra ibland. Däremot tycker jag inte att det är sunt från hans sida att aldrig säga ifrån när han tycker något är fel, att han sopar allt under mattan och i känsliga situationer säger det han tror att jag vill höra istället för att svara ärligt, för det har ju lett till att jag aldrig kan ta det han säger på allvar, talar han sanning den här gången eller säger han bara det han tror att jag vill höra? Vanligtvis brukar jag vara rätt tålmodig med honom, men nu när det är så här stressigt i skolan, han måste fan se till att klara sig själv, jag kan inte springa runt och dalta med honom längre, jag har knappt tid med mitt.

Sorry JoKo för att du får agera bollplank, men nu när jag skriver så inser jag lite vad jag måste prata med honom om .

Och om det här håller i sig hela veckan så vet jag att det kommer gå över lagom tills efter min tenta för då kommer jag vara så glad över att vara ledig att jag kommer skita fullständigt i om jag är sur på Kent eller om han är sur på mig. Men det stör mig lite att det alltid är jag som måste avsluta grälet med att bli gullig mot honom, att han inte fan kan fjäska lite för mig någon gång...

• JoKo
    Emeliee/Jesster - ååååååh kääääääära nån! De smakar som...ja,vad säger man? En liten bit av himlen de är jädra goda, vet inte om det finns någon kvar tills Micke kommer ikväll...Eller jo, i frysen finns det numera 2glassboxar med Kärleksmums
    Mest nöjd o stolt är jag över att jag lyckades o "vågade" idag fast det gick åtfanders igår Det bådar gott, jag är lite av en fegis i köket, men nu ska jag faktiskt våga mig på att göra en köttgryta (typ kalops-stilen) i nästa vecka...Receptideér mottages tacksamt

Mini - Det är lungt, har inget vettigt att svara men skriv på du

Nu ska jag gå o lägga mig o sova en stund...Järnvärdet har gått o blivit hel-kasst så jag började med Niferex igår. Hoppas de ger effekt snabbt för det är inte skoj att jag måste sova en stund på dagen för att fixa att vara på bra humör när Emsan kommer hem
    Speciellt inte när hon oxå blir trött, grinig o hungig framåt 17-snåret...

Idag när hon kommer hem ska vi självklart fika lite o sen ska hon nog få måla med fingerfärgen. Hon frågar nästan varje dag, men det blir sånt stort projekt som jag måste ha energi för att delta i om det inte ska bli katastronoff i hela lägenheten
  • MiIou

Jag har fått matte-spunk, vet inte hur mycket mer om matriser jag får in nu, blääää... Visst mumlade jag något om en champagneflaska när matten är över

Åh, nästa vecka när jag är ledig med Isak ska vi också passa på att baka! Jag känner mig så himla nöjd när jag fyllt frysen med gidsaker (det har inget att göra med att jag är en gottegris jag med... ).

• Jesster
    Jossan: Vad kul att du lyckades! Det är inte så svårt när man har recept att följa Och visst är de goda!! Måste göra en ny sats så fort jag slutar banta... 

Kalops tycker jag är vedervärdigt så sånt göra jag inte men kyckling/fläskfilégrytor är supergott och enkelt att göra.

Fläskfilé till fest

Fläskfilégryta

Fläskfilé med sås

Lättlagad festfilé

Kyckling parmesan
    Jess kycklinggryta

Chili/kyckling-sås
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Emeliee

JoKo: Fresta nu inte "En Som Definitivt Inte Ska Äta Sötsaker" ♥ ♥ . Så kul att du lyckades. Jag har inte testat Jesters recept själv men Kärleksmums är en av mina favoritkakor..........

• Carro

men fasen vad ni skriver!!

Vi var ju iaf på VC igår..
    Sam var röd i halsen, men inga streptokockbakterier, men hans sänka ligger på 39, så ngt är det ju..
    Han mår bra morron, förmiddag och fram på eftermiddagen, men sen börjar febern komma och till läggdags så är han kokhet..
    Men det märks att han inte mår bra, han sov till 9.30 idag och vilar middag nu för han var jättetrött..
    Vi bestämde att vi ska avvakta med antibiotika iom han fått så mycket för öronen (som för övrigt var röda med, så han får väl snart en ny öroninflammation), men om han inte blir bättre så måste han såklart ha det.
    Han får iaf vara hemma hela veckan.

LillaMy;
    Då hade jag också blivit jäkligt irriterad!
    Hur svårt kan det vara att lyfta luren och ringa och säga att ens unge inte mår riktigt bra?
    Det verkar som att det går ögoninflammation nu, vet ett par som haft det dom sista 2 veckorna, både stora och små..

Myran;
    Usch, det är jobbigt när unga människor går bort
    Jag har 3 vänner som gick bort innan dom var 20 ens plus morbrors sambo som dog i cancer vid 38 års ålder..

Mini;
    Om inte eskimo funkar så testa att köpa eyeQ istället, det är det som det forskats kring när det gäller omega# och adhd

Nu minns jag inte mer!

• Meria

Nu får ni ge er med recept. Jag måste hitta energin till att baka bröd sen, har inte tid eller ork till nåt annat mumsigt! Snart är det november och då börjar min säsong med snickerskakor. Ja, flyttade fram den lite för att bunkra upp inför jul sen. Blir nog inte mycket bak då tror jag Mamma fyller vår frys med lussebullar och jag fyller hennes med snickerskakor. Alá tradition

Vi är dåliga här hemma och nu är jag orolig för att det ska vara vattnet det är fel på. Vågar ju inte jag dricka vattnet när jag är gravid heller så. Vi har ju egen brunn och de senaste dagarna, nästan en vecka nu har vi varit dåliga i magen alla tre till och från. Lokes blöjor luktar överjävligt när han bajsat och inatt fick Jimmie spy och jag mår allmänt illa. Antingen är det vattnet eller så är det "bara" nåt virus som går. Ska testa att koka vattnet ett tag iaf och se om vi mår bättre sen... Har ju regnat ett tag nu, kanske påverkat ytvattnet. I juli när vi testade vattnet sist var allt ok. Jaja, dret...

mini: har en konflikrädd karl hemma jag med och ibland kan man bli galen av att aldrig få gorma av sig lite. Är ju bättre att gorma lite och få det överstökat istället för att tjura flera dagar som ändå slutar med att han håller med mig för att slippa bråka...
    Vi har varit tillsammans i 7 år nu och nångång måste han ju greppa att man kan gorma, kanske t.o.m. sätta sig i bilen och åka iväg utan att det innebär att man separerar dagen därpå. Sakta men säkert börjar han säga vad han tycker här hemma, men det går i perioder och ibland drar han sig tillbaka igen till tjureriet.
    Hoppas ni får gorma av er hemma, skönt att ha det överstökat.

♥ Loke -06 & Lillebror v.33 ♥
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos