Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
mini: Ahaaaa.present-mannen. Mystiken tätnar
Carro & JoKo: Personalen på dagis brukar ringa om barnen är det minsta hängiga och inte orkar hänga med på de vanliga aktiviteterna, så vi blev lite förvånade över att de inte ringde igår. Tidigare i höstas ringde de och sa att Lovisa hade blivit stucken av en geting, undrade om hon var allergisk och ville bara sådär allmänt berätta vad som hade hänt, ifall vi ville hämta henne eller så (det gjorde jag inte eftersom hon mådde bra och inte reagerade på getingsticket). Det är ett jättebra dagis och vi är nöjda med personalen och så, så därför kändes det lite konstigt att de inte ringde när hon så tydligt var krasslig, för det brukar de göra. I och för sej kanske det var sent på eftermiddagen som hon blev så hängig, så de kanske tänkte att hon skulle ju snart hämtas ändå. Nåja, ingen skada skedd. Lovisa är feberfri idag och glegget i ögonen är borta men hon är ju snorig och hostig och lite gnällig. Vi har haft en mysig dag och imorgon ska hon få vara hemma med pappa
. Sen tror jag det blir dagis igen på torsdag.
himla skit, min ugn är ju superbra eller nåt. kakan var torr när jag provade efter 10 minuter. hoppas den blir god ändå. himla typiskt..svär lite...
mitt barn är gnälligt.
O jag som inte sov, hur 17 ska det här gå utan att vi avskyr varandra när det är läggdags???
Hm. Får väl ringa svärmor kanske, det brukar lätta upp humöret på Madame en aning...
kakan blev supergod! ett litet men, fast jag får väl skylla mig själv. jag gillar inte när det smakar mycket floursocker och det gjorde den ju, eftersom det är det i. duh. jaja, några 7 bitar går väl ner ändå.
jag och barnen har varit ute och gått i mörkret fram tills nu, gungat och åkt rutchkana. har försökt få vilma att bli trött. får se om det lyckats när hon ska sova.
Vad jag älskar när barn är sjuka..
Imorse åt Sam en halv flaska välling och på fm en halv flaska till.. Plus 3 gurkbitar.
Till vilan åt han en halv flaska välling..
Under eftermiddagen och kvällen har han druckit ytterligare en flaska välling, ätit en tesked mat, ett halvt knäckebröd och tja, det var väl det..
Han slog hakan precis innan läggdags, så då var han sur och skulle inte ha ngn välling till läggdags, det blir att tanka i honom inatt..
Det är vid såna tillfällen som jag önskar att Sam vägde lite mer, så han iaf hade ngt extrafett att ta av..
Men han är ju redan så smal så att man kan räkna alla revbenen på honom
Inte blir det bättre av att han inte fattar att mår man inte bra ska man ta det lite lugnt..
Att hålla på och försöka demolera all inredning när man har 39 graders feber tar faktiskt på krafterna!
Nåja, imorron ska farmor ha honom ett par timmar så att jag får ngt gjort här hemma iaf!
Hej!
Ska kika in o läsa lite sen (vi har inte hunnit äta middag än.. Karl fick äta rester o vi fick vänta
dålig morsa, värsta typen, jag vet
)
Men jag tänkte bara sticka in lite kort på huset.. mitt o G:s hus, hur overkligt det än låter
Jag orkade inte dra fram någon scanner o kort glömmer jag ju att ta varje gång vi är där. MEN jag tog kort på korten vi fick hos mäklaren
Se o njut
http://www.familjeliv.se/hem/myran_frisk/galleri.php?cur_album=Huset
Myran: jättefint hus vad man kan se på bilderna. Blir ju väldigt nyfiken på insidan nu. Hoppas kort kommer snart. Hur har ni det annars bland kartongerna?
Smirre: oj, känns helt overkligt för en annan som sover brevid Noel ganska ofta... Mysigt för dig iaf.
Åh va ni bakar massa gott. Jag skulle också vilja men vet att jag inte har någon som helst karraktär så jag skulle typ trycka hela plåten av kärleksmums.
Joko: skönt att kvällen och nattningen gick smidigt. Hoppas chipsen eller popcornen smakar!
Carro: kan bara säga: HERREGUD!!! Kan verkligen inte sätta mig in i er situation. Senast Noel hade feber var förra sommaren när han var 6 månader, därefter har han bara varit magsjuk och det var i december förra året... Stor kram på er!!!