Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Smirre: Thanx!!!
Meria: Amen ååååh.....inga bak-bilder, det är jobbigt nog när ni skriver
. Så duktig du varit!!!!!
Emeliie = Megablocks
frn.sdstate.edu/Lending_LibraryPics/Inventory%20Pictures/Mega%20Blocks%203318.jpg
Duplo skall jag vänta till Toys arus kommer med julkatalogen i november..och kollar erbjudande på coop, icamaxi.
Denna buss har bla viktor + nalle puh båt och ett piratskepp
picnic.ciao.com/uk/14277691.jpg
Aha...oki, då vet jag vad jag ska hålla utkik efter i julklappskatalogerna.
Idag när jag hämtade Milton på dagis så sa han direkt "titta be-we" (Titta på TV), sen tjatade han hela vägen hem om Kalle, Kajsa, Musse, Mimmi, Tiger, Puh och inte minst Slingeland...*suck*. Sen blev han arg för att Tiger och Puh-reklamen var borttagen i busskuren, *grrrr*
Nu ska jag slut spamma er, uppstigning 04,47 imorgon
hahaha, jo men ni vet. Ibland får man ryck
Det och jag var så otroligt trött på köpbröd. Går åt smörgåsar här hemma med en karl som äter för en hel familj. Muffins blev det mest för att jag var sugen på choklad som vanligt, men för snål för att köpa
Jag glömde bilderna på tvätten, hann med en sån också
Iom att jag sitter där jag sitter 75% av tiden så är det inte vidare värst ambitiöst att få tummen ur en kväll, men tack för att ni ser mig som pretto 
Var på utvecklingssamtal idag också för Loke. Det lät som det låter vid varje hämtning "han är såå snäääll, tycker om sina bilar, kikar in de andra barnen" osv osv. Inga större nyheter utöver att han börjat ta för sig mer nu, säger ifrån när han känner sig trängd av de andra barnen. De har fått göra så att han få stå lite vid sidan om när de tar på sig kläder för att gå ut. Han blir lätt nervös om det är för mycket stoj kring honom. Mammas lilla älskling
pela: Loke kommer få en bobbycar+släp i julklapp och present. Kanske lite duplo också, men de skulle ha 579:- på toys r us för en låda sånt och AJ vad det gjorde ont av att bara se prislappen... Han får nog önska sig sånt. Bilar och duplo är det enda han leker med numer.
Carro: jo det är klart det blir knivigare när det ska vara mjölkfritt. Det var grädde i muffinsen, aldrig sett men var tvungen att testa. Men om man tar brödet så var det inte mjölk i receptet, jag tog vatten istället: fonster.blogspot.com/2006/08/grova-tekakor.html Smör visserligen, men ja...
JoKo: Jag knarkar kort
tänker att har man en kamera för 4000:- ska man väl ta kort med den också
Så den är framme jämt, försöker komma ihåg att ta några bilder i veckan iaf
Nu ville jag bara skryta 
NU ÄNTLIGEN har jag läst färdigt
Var visst ett tag sen jag var inne men jösses så ni har skrivit, har nog suttit i 40 min och bara läst. JAA så nu minns jag ju typ inget
Men JOKO> SÖT Emma och vad duktig DU var som inte gav upp utan bakade igen, tur det blev bra andra gången
Meria> Loke är bara för gullig!!!
MYRAN> Precis ett sånt hus jag trodde ni redan hade innan jag fattade att ni inte bodde i hus haha!!! FINT!!!
ang. trötta och hungriga och arga barn så är det nog så för de flesta verkar det som... det händer ju MASSOR nu för alla och samtidigt börjar de bli så stora att de inte behöver lika mycket sömn på dagarna (fast de egentligen kanske gör det för att orka vara pigga & glada, men då istället somnar senare på kvällen *suck* )
Vi har testat lite fram och tillbaka nu, Monz får sova 1 timme vissa dagar, andra 1 1/2 tim. (ja och ibland vill han inte sova alls men då blir det inte så bra ännu)
Gör som många andra oxå och ger lite russin eller frukt innan middagen som är runt 18.30 här hemma. Funkar bra för det mesta.
ang.presenter och julklappar så har jag köpt målarbok, Byggare Bob dvd + ljudbok och en liten brio racer bil (Monz samlar) Han kommer väl få en massa annat från snälla släktingar så vi behöver inte köpa så mycket. Får väl önska oss presentkort på Ikea så att vi kan köpa ny säng och ev. ett bord + stolar framöver.
ang. tv så kollar Monz bara på morgonen ibland, han vill gärna se Byggare Bob så nu har jag köpt en film men han tittar väldigt väldigt sällan på tv eller film. Kanske 10-20 min/dag i genomsnitt. Han leker nog hellre med lego och bilar.
Ville ju kommentera mycket mer men är lite för trött just nu. Tänker iallafall på er alla *puss*
god morgon. Eller nåt....
Emma somnade som en stock 19.00 o sov hur fint som helst ända tills Micke kom hem 21.30 - då vaknade hon till så jag fick gå in o natta om henne. No harm done. Hon somnade direkt bara för att vakna igen när jag hade varit borta i 5min. Så höll det på i 40min, sen fick hon totalt jäkla psykbryt o vart skitarg o verkligen gallskrek och inget jag (vi) gjorde kunde lugna ner henne
Efter en hel jäkla massa övertalning gick hon med på att ta flaskan o ligga i våran säng. Hon somnade först klockan 23.47!!! Sen har hon legat PÅ mig o sparkats i rygg o mage,dragigts i håret o slagit mig på kinden heeeeela natten. När jag gick upp för att kissa vaknade hon o skrek, så jag har legat o varit pissnödig sen 3för jag vågade inte gå upp mer då...Sen skulle hon så klart gå upp 5.45 pigg som en mört o blev förbannad för att Tv:n inte hade börjat visa barnprogram ännu!!
Jag. Är. Tröööött.
Det är inte bara en gång man får räkna till 10... *suck*Vi har som oftast haft en lugn natt men däremot blev allt konstigt för Ludden igår kväll. När sambon gick för att byta på honom inför natten så försvann jag iväg på föräldramöte på dagis och efter blöjbytet fixade sambon välling åt honom för att sen ge honom i soffan. Men Ludden vägrade dricka den. Oftast gör jag vällingen medan sambon byter och ger den till honom. Undrar om det var därför han inte drack? Ludden låg bara där i soffan och sa nej till sin far. Tydligen låg han där i tio minuter och kollade mest upp i taket medan sambon frågade honom då och då om han ville ha. När det krånglat tidigare har det bara slutat med att han blivit jätteilsk för att det inte gick enligt plan. Ja, ja, det var ju ingen fara men det blir alltid konstigt när de uppför sig på ett helt oväntat sätt.
På föräldramötet fick jag lära mig lite om Akondroplasi som en av tjejerna på Luddens dagis har (hon är kortväxt) och har ett gäng operationer bakom sig (hon är tre år). Hon lider även av vattenskalle så en shunt är inopererad och de får ofta dålig hörsel så nu har hon även rör inopererade så hon hör rätt ok. Man blir ödmjuk inför familjer som får stå ut med så mycket. Nu handlade det om att tjejen började bli medveten om att hon inte var som alla andra och att vissa behandlade henne annorlunda. Vissa av de större barnen vill i sin snällhet hjälpa henne mer än andra treåringar eftersom hon är så liten (ca två dm kortare i dagsläget än sina kompisar). Och hon vill ju som alla treåringar försöka själv först. Hon blev även kallad bebis av vissa barn pga sin litenhet.
Förövrigt är jag hur sugen som helst på att baka (förstår inte alls varför *mutter* *mutter*). Men hinner inte för stunden. Idag ska jag och sambon på en föreläsning om tinnitus och forskning kring det (min sambo lider av rätt jobbig tinnitus och ljudkänslighet) så farmor kommer och är barnvakt. Det blir spännande hur det går med mat och välling för henne. På dagis äter han i alla fall rejält och där serverar de mycket grönsaker, böner och linser.