Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Julklappar ja... Troligen köper vi inget själva till ungarna eftersom farmor med största sannolikhet kommer att köpa en massa grejer och vi har SÅ mycket leksaker redan. Men Elliot ska få önska sig Duplo och en Byggare Bob-bil som kör själv när man trycker på huvudet på honom. Han har en lastbil som han tycker är dökul att lasta och få den att köra iväg
Willa har jag ingen aning om vad hon ska önska sig... Hon får väl en massa rosa kläder som hon inte kommer att använda misstänker jag.
Och jag har inboxat Rufs
Meria: Herregud vad aktiv du varit! Man skulle ju kunna tro att du är ogravid ![]()
Jag har inte hunnit tänka så mycket på julklappar/födelsedagspresenter än men ett parkeringshus/garage kommer jag nog önska att någon i släkten köper.
Blä, har inte heller haft en kul natt, har fått hoppa upp fyrahundrasjuttioelva gånger för att Isak grinar i sömnen. Sen vid halv fem började han grina, jag försökte ge honom tutten pch lägga täcket om honom och då flög tutten tvärs över rummet och han skrek "nää-ä", blöjan var dyngsur och jag bytte den, han blev helt förstörd när jag tog av honom bboxershortsen han sover i, ehh...? Efter många om och men så frågade jag om han ville till våran säng, såklart, och det har jag inget emot, men haha, när jag lägger honom i våran säng så kastar han av sig mitt täcke och ryter åt mig att hämta hans täcker, och han slutade inte skälla på mig förrän jag sa "jaja jag ska hämta DITT täcke lugn!".
Då hade klockan hunnit bli fem, Kent kliver upp kvart i sex, det tog ett bra tag innan Isak somnade om, men såklart när han skulle upp så vägrade han.
Nåja, när han väl klev upp cå var han hur go com helst, jag fick vääärldens pussar innan de gick
.
Carro: Ang. omgea3 så hade de bara eskimo på apoteket jag var på, denm där flaska verkar ju inte räcka så länge så jag ska kika efter eyeQ nästa gång
.
Jag somnade om på soffan, jag hatar när jag gör det för då har jag ingen kontroll på hur längej ag sover, vilket blev till halv tio. Suck. Hade ju tänkt kliva upp senast åtta.
Ang. julklappar så älskar Isak Musse Pigg och Nalle Puh, och nu fick vi reklamblad från Brio och de har tillbehör till tågbanan i Musse och Puh, så jag funderar på något sånt, det är ju jättedyrt, men om vi önskar en del av mormor, en del av farmor osv så får vi ju ihop det.
Isak har ju min brors gamla briobana, men den är ju typ 26 år gammal, och ser ut därefter, plus att vi haft en hund som gnagt lite på spåret, men han tycker så mycket om att leka med den och kan sitta hur länge som helst och lägga ihop spåret. Jag ser ju helst att han får en grej i kvalité och inte tjugo bilar som han ändå bara kommer kasta sönder eller bita i.
Sen har Isak också några bita Megablocks, Duplo har han precis börjat använda men motoriken är liiiite för dålig för att han inte ska bli sur när han försöker bygga med dem, megablocksen är mycket bättre, han har en bil till klossarna, så stoppar han alla klossar han har på bilen så den blir nästan lika hög som honom, sen är han supernöjd när han kan springa runt och köra bilen genom att hålla uppe på den och inte behöva krypa.
Godmorgon!
JoKo: Axel hade en släng av den där ilskenheten förra veckan. Han somnade utan problem, men vaknade efter ca 3-4 timmar och var GALEN. Vanligtvis brukar det hjälpa att väcka upp honom lite och sen söva igen. Men då var han galen hela natten och även nästa. Sen gick det över som tur var. Jag är helt övertygad om att han är inne i nån fas, för det händer så otroligt mycket med hans tal just nu.
I helgen ska jag och Erik på 30års fest hemma i Norrköping. Axel ska vara hos mormor o morfar och vi ska ta in på hotell. Man vill ju ha en ordentlig sovmorgon när man har festat.
Mini = Viktors morotik är oxå sisådär med duplo..men jag tänker så att det kommer säkert snart eller inom några månader och då kan han leka med det hela nästa år.
Pela: Ja, vi har jättemycket duplo hemma (allt är sen jag och mina syskon var små, vi har rätt mycket sparade leksaker), han leker med dem men mer att han vill att jag bygger och att han bara hjälper till.
Nä, vafa, jag skulle ju börja plugga!
...Kikade på nya familjeliv och det var verkligen skitfult!