• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • JoKo

Hej hej!

ikväll har jag vart på föräldramöte. Det var...tråkigt Sen fick vi veta att det är slut med fotografering, så jag är lycklig över att Emsans bilder blev så bra o att jag köpte alla
    Luciafirande blir den 12e. Klockan 07.00. Helt jävla crazy, men vet inte om jag vill att Emmis ska missa det ändå, hon tycker nog det är skoj att se de stora barnen sjunga...Blir till att prata med Micke om hans åsikter om detta...

Imorgon ska jag träffa min kompis o hennes nya lilla plutta Agnes som är född 3/10. Underbart!!Ska ta mig en kopp te nu tror jag.

Förresten Winner - japp, hon är ganska rolig våran Emma

Det allra senaste är att jag satte henne ovanpå min mage när jag bar upp henne för trappen i måndags, o så sa jag att "du måste hålla i dig hårt runt mammas hals som en riktig liten apunge, annars tappar jag dig". Igår hörde jag henne sitta i sitt rum o leka o hon sa nåt med unge hela tiden, men jag tänkte inte så mycket på det eftersom vi säger typ skitunge, älsklingsunge osv ofta.
    Imorse kom hon i våran säng med sin goseapa som hon bäddade ner bredvid mig. Sen sa hon "sov gott lilla apaunge, håll mamma hårt. Emma kommer stund, hämta tigern o boken. Älsklings apaunge stanna här"

• MiIou

minbebis: Yupp! Härlig kille va? Nä, men alltså, artiklarna innehåller delvis faktafel (vapnet fanns inte i hans lägenhet tex, misshandeln pågick inte fram till nyligt då de separerade för ja...mer än ett år sen? Nog för att det inte gör brottet mindre för det men, vi har inte delat hus med en pistol i alla fall). Sen låter det på något sätt värre i artiklarna än hur det är i verkligheten, han må ha gjort en massa dumheter, men jag skulle knappast kalla honom ett monster.

• svag

Krodan: Men så gulligt barn du har!

Jesster: Usch vad läskigt med hunden! Iina har en ratt som gör en massa ljud, och just nu ligger den typ längst ner i hennes leksakslåda. Och den går igång då och då och låter helt läskig för att batterierna är rätt slut. Usch! Var tidig morgon här också, kvart över sex vaknade Iina och väckte Sid. Upp och hoppa

Hilla: Oh, vad pirrigt Som sagt, njut!
    Finns en mamma på öppna förskolan som jag tycker är så sjukt snygg! Men där finns det inget flirtigt för det är nog knappast ömsesidigt

NinaKanin: Tänker på er ikväll. Lycka till!

JoKo: Gulliga Emma! Längtar tills Iina också upptäcker det! Iina säger också så mycket som vi gör. Igår matade hon sin apa i gåstolen och så fort hon gick ifrån sa hon "Komme sart lilla gubben, kommer snart" "Såja lilla apan" "Hä får du mat, namnam" "Makanoner, hä, kov hä" osv.

Mini: Men shit! Vad läskigt!

Vart inge pitabröd idag, så kan tyvärr inte tala om hur det blev. Får bli imorrn istället!

Fick tillbaka korten från öppna förskolan idag! Dom blev faktiskt bra! Så nu är bara frågan om man måste beställa extra, har ju helt sjukt många att ge till. Den största förstoringen behåller vi. Sen fanns det bara två halvstora i färg och två i svartvitt och sen tre lite mindre, och sen var resten småkort. Vad ska man med alla dessa småkort? Alla de större korten kommer vi ge bort till farmor, farfar och morfar. Men det blir ju ändå "orättvist" hur man än gör. Och sen 700 för båda paketen, det är ju inte billigt :/

Är påväg att bli sjuk, så jag känner mig allmänt nere. Ska väl bli sängen snart..

• Carro

tack för era sympatier!!!

Mår fortfarande skit och får gråtattacker titt som tätt..
    Tycker jag hör Stella mest hela tiden, aktar mig för att inte snubbla över henne och är automatiskt beredd på att hon ska kila in genom ytterdörren varje gång jag öppnar den..
    Jag har aldrig haft ångestattacker innan, men får det med jämna mellanrum när bilden kommer upp i mitt huvud när jag hittade henne..
    Min lilla snutta var så försiktig av sig, så det känns så osannolikt av den anledningen med, att hon trots det skulle bli påkörd..

Min syster håller mig och Sam sällskap på dagarna när Martin jobbar så det är skönt det iaf..
    Försöker se till att vara sysselsatt, igår fyllde svärmor 60 år så vi var där och idag var jag, Sam och Mia (syrran) och hälsade på mormor/gammelmormor som bor i Tomelilla..
    och över till lite mer uppiggande läsning Flört

Är man i Tomelilla så måste man såklart handla på Bo Ohlson..
    Dom brukar ofta ha väldigt bra priser på leksaker och så även nu, så vi passade på att handla presenter till Sam på söndag..
    Från mig och Martin kommer han att få en rolig radiostyrd buss för barn i våra barns ålder, kassaapparaten från fisher price plus att fp har ju en potta som ser ut som en liten toastol..
    Sam gillar ju inte blöjan, men har ingen ro att sitta på potta, så vi hoppas att den kan få honom på bättre tankar, bra pris var det på den, 449:-

Mia handlade från sig och mamma en kundvafn i plast fylld av varor plus det största fyndet, garaget från fisher price som dom hade erbjudande på, bara 299:-!!!! Förvånad

Och avslutnngsvis så måste jag lägga in en skrytbild på min stooooora kille som togs igår hos farmor

• Carro
    Nina Kanin;
    Hoppas att allt gått bra!!!

Jag blir så imponerad av alla barn som pratar och sjunger så mycket!!!

ang. bokstäver så tror vi ju att Sam hör lite dåligt iom alla öroninflammationer, men han försöker så gott han kan
    L säger han inte, S blir sch t ex isch (is) och grisch (gris) däremot säger han oftast r strumpa heter t ex brumpa..
    Goast är när han kör omkring på sin bobcar och på riktig skånska säger BROOOOM BROOOOM u byts ut mot o och r är riktigt skånskt skårrande Skrattande

Försökte läsa ikapp, men min koncentration är som den är..
  • Jesster
    svag: Du känner ingen med scanner? Betydligt billigare att scanna och skicka efter egna förstoringar.

Carro: Shit vad stor Sam börjar bli! Skitsöt!!
    Den som söker han finner - www.google.se
  • MiIou

Carro: Men vilken snygging!!!

Haha, vi har fått snö!!! Tjoho! Såååå mysigt att kliva upp när allt är vitt utanför fönstret .
    Isak har fått gå till dagmamman idag, han verkade glad över det

Harvey: Jag förstod inte riktigt ang. luciafirandet vad som behövde diskuteras? Att ni skulle vara där innan sju?

Idag ska jag plugga som sjutton. Jag SKA fan försöka fixa ett bättre betyg i konstruktionstekniken, jag vill inte vara en medelmåtta i allt. Så nu ska jag plugga som bara den.

• Winnertaco

Ja, min kompis från Piteå har redan meddelat mig att det snöat där uppe! Jag tycker att snön kan komma hit, det är så trist! Igår var Johanna blöt och lerig in på bara kroppen när vi varit ute. Mindre kul. Nä, snö ska det vara på vintern!

Lycka till med pluggandet, mini!

Vilken fin bild, carro!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • MiIou

winner: Tack!

Bläh, min mage lider järntablettsdöden igen, det morrar och knorrar. Sen har jag hittat något nytt jag inte kan äta för att det triggar magkatarren, sirapslimpa?! Tog en skiva igårkväll och har mått illa hela natten, inte kopplade jag ihop det förrän nu när jag ätit frukost och ätit samma limpa igen och började må illa och fick halsbränna. Suck och stön. Hahaha, kul dag det här blir, springa mellan toaletten och samaringlaset, haha, ja int' är ja nå sexy lady i alla fall

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos